متن خبر

اپل به شکایات توسعه‌دهندگان سر تعظیم فرود می‌آورد و به برنامه‌های وب در اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد …

اپل به شکایات توسعه‌دهندگان سر تعظیم فرود می‌آورد و به برنامه‌های وب در اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد …

شناسهٔ خبر: 454907 -




آهنگ "Closer to Fine" توسط Indigo Girls دو آیفون با استفاده <a href= از SharePlay در iOS 17 به اشتراک می گذارند." class=" block-image-ads hero-image" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Bm2nKwcBasPf5gGzJzQJdA-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Bm2nKwcBasPf5gGzJzQJdA-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Bm2nKwcBasPf5gGzJzQJdA-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Bm2nKwcBasPf5gGzJzQJdA-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Bm2nKwcBasPf5gGzJzQJdA-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Bm2nKwcBasPf5gGzJzQJdA-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Bm2nKwcBasPf5gGzJzQJdA-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Bm2nKwcBasPf5gGzJzQJdA.jpg">
(اعتبار تصویر: آینده / فیلیپ برن)

اپل در حال عقب نشینی از برخی از پاسخ های محدود کننده خود به مقررات اتحادیه اروپا است که آن را مجبور به اعمال تغییرات در آیفون و iOS کرده است. هنگامی که اتحادیه اروپا بيان کرد که اپل باید مرورگرهای وب شخص ثالث را در آیفون مجاز کند، این شرکت با قطع برنامه های وب برای اتحادیه اروپا پاسخ داد. پس از شکایت توسعه دهندگان و برخی از کاربران، این شرکت سیاست خود را تغییر داده و مجدداً به کاربران اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا یک وب سایت را به عنوان یک برنامه در صفحه اصلی خود ذخیره کنند.

برنامه های وب به روزهای اولیه آیفون بازمی گردند، زمانی که فروشگاه App وجود نداشت. در عوض، می توانید یک صفحه وب را به صفحه اصلی خود پین کنید و درست مانند یک برنامه کار می کند. این ویژگی تکامل یافته است تا به برنامه های وب اجازه می دهد داده ها را ذخیره کرده و اعلان های فشار را برای کاربر ارسال کنند. Macrumors اطلاعات خوبی در مورد نحوه عملکرد برنامه های وب و چرایی سودمندی آنها دارد. به عنوان مثال، یک برنامه وب بسیار کوچکتر از برنامه ای است که از اپ استور دانلود می کنید.

قابل ذکر است که Xbox Cloud Gaming برای عملکرد در آیفون به یک برنامه وب متکی است. به لطف وب سایت ایکس باکس که به عنوان یک برنامه وب عمل می کند، می توانید تمام بازی های ایکس باکس خود را با استفاده از کنترلر ایکس باکس روی گوشی خود بازی کنید. با گفت ن مجدد این ویژگی به iOS 17.4، اپل گیمرهای ایکس باکس را که کتابخانه بازی خود را از طریق آیفون خود پخش می کنند، نجات داده است. به روز رسانی نرم افزار در اوایل ماه مارس در دسترس خواهد بود، پس ما هر روز انتظار آن را داریم.

به گفته اپل، برنامه های وب یک مشکل امنیتی هستند

مشکل برنامه های وب، که توسط اپل توضیح داده شده است ، این است که iOS فقط زمانی طراحی شده است که ایمن باشد که مرورگر Webkit برنامه وب را ایجاد کند. Webkit موتور مرورگر خود اپل است که با مرورگرهای Chromium مانند Google Chrome و Microsoft Edge و سایر موتورهای مرورگر متفاوت است. اگر یک مرورگر شخص ثالث Chromium یک برنامه وب در iOS ایجاد کند، ممکن است به دوربین دسترسی پیدا کند یا نرم‌افزار اضافی را بدون اطلاع کاربر نصب کند. برای مقابله با این مشکل، اپل اعلام کرد که توانایی استفاده از برنامه های وب را برای کاربران اتحادیه اروپا حذف می کند.

خوشبختانه، اپل در به‌روزرسانی اخیر او میگوید که مسیر خود را تغییر داده و به مرورگرهای شخص ثالث اجازه می‌دهد تا برنامه‌های وب ایجاد کنند. هنگامی که این برنامه ها ایجاد و در صفحه اصلی ذخیره می شوند، به نظر می رسد که به جای استفاده از مرورگر شخص ثالث، در موتور مرورگر Webkit خود اپل اجرا می شوند. مشخص نیست که چگونه این ممکن است بر عملکرد تأثیر بگذارد، اما در حال حاضر به نظر یک مصالحه معقول است.

ما درخواست‌هایی مبنی بر ادامه ارائه پشتیبانی از برنامه‌های وب صفحه اصلی در iOS دریافت کرده‌ایم، پس ما به ارائه قابلیت برنامه‌های وب صفحه اصلی در اتحادیه اروپا ادامه خواهیم داد. این پشتیبانی به این معنی است که برنامه‌های وب صفحه اصلی همچنان مستقیماً بر روی WebKit و معماری امنیتی آن ساخته می‌شوند و با مدل امنیت و حریم خصوصی برای برنامه‌های بومی در iOS هماهنگ هستند.»

اپل در گذشته گفته بود که برنامه‌های وب خیلی محبوب نیستند، و دلیل آن را «تصویب بسیار کم برنامه‌های وب صفحه اصلی توسط کاربر» عنوان کرد که چرا این ویژگی ارزش تلاش اضافی برای ایجاد یک راه حل مناسب و ایمن برای این مشکل را ندارد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر موبایل ایالات متحده

فیل برن یک صدای برجسته در تحلیل های لوازم الکترونیکی مصرفی است که بیش از 20 سال پیش اولین دستگاه خود ( Sony D-EJ01 Discman) را برای eTown.com تحلیل کرده است. او از قبل از آیفون، برای سایت‌های مختلفی از جمله PCMag، infoSync، PhoneScoop و Slashgear درباره تلفن‌ها و فناوری تلفن همراه می‌نوشت. او دارای مدرک کارشناسی ارشد نظریه فرهنگی از دانشگاه کارنگی ملون است.

فیل، بازبینی داخلی سامسونگ موبایل بود و ماه‌ها قبل از راه‌اندازی، نظرات و پیش‌بینی‌های مربوط به دستگاه‌های جدید فوق سری را تحلیل می‌ کرد. او در سال 2017 آنجا را ترک کرد. او در یک فروشگاه اپل در نزدیکی بوستون، MA، در اوج محبوبیت iPod کار می کرد. او یک معلم انگلیسی دبیرستان در مدارس Title I بوده است و یک نجات غریق گواهی شده است. علاقه او به گوشی های هوشمند و پوشیدنی ها است و مطمئن است که چیز بزرگ بعدی گوشی هایی خواهد بود که روی صورت خود می زنیم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است