متن خبر

اپل به تجارت به عنوان یک بازار اصلی برای Apple Vision Pro نگاه می کند

اپل به تجارت به عنوان یک بازار اصلی برای Apple Vision Pro نگاه می کند

شناسهٔ خبر: 449370 -




سال‌ها است که در مورد موارد استفاده از واقعیت مجازی و گفت ه در تجارت در زمینه تولید، خدمات صحرایی و طراحی محصول می‌شنویم ، اما در بیشتر موارد، این مفهوم به‌طور گسترده‌ای عملی نشده است. اکنون سؤال این است که آیا Apple Vision Pro (AVP) که هفته گذشته با اهرم‌های زیادی عرضه شد، در مورد انتقال این نوع دستگاه‌ها به جریان اصلی سازمانی، به هیچ وجه باعث حرکت سوزن می‌شود.

در حالی که اکثر مردم از عباراتی مانند واقعیت گفت ه، واقعیت مجازی یا حتی متاورس استفاده می‌کنند (با تشکر، متا)، اپل ترجیح می‌دهد این ژانر را با عبارات خاص خود تعریف کند و به Apple Vision Pro به عنوان محاسبات فضایی یا واقعیت ترکیبی اشاره کند. به شیوه معمول خود، اپل در تلاش است تا دسته بندی جدیدی را تعریف کند. هر چه اسمش را بگذارید، این شرکت مطمئناً AVP را به عنوان یک دستگاه تجاری در کنار موارد استفاده واضح‌تر مصرف‌کننده‌اش در زمینه بازی، مصرف رسانه و گشت و گذار در وب مد قدیمی می‌بیند. مطمئناً این پتانسیل را دارد که تجربه خرید آنلاین را متحول کند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل در تماس سه ماهه درآمدهای سه ماهه اپل با تحلیلگران در اوایل این ماه تاکید کرد که علاقه زیادی به این شرکت می بیند. کوک گفت: «سازمان‌های پیشرو در بسیاری از صنایع مانند Walmart، Nike، Vanguard، Stryker، Bloomberg و SAP شروع به اعمال نفوذ و سرمایه‌گذاری در Apple Vision Pro به‌عنوان پلتفرم جدید خود کرده‌اند تا تجربیات محاسباتی فضایی نوآورانه را برای مشتریان و کارمندان خود به ارمغان بیاورند.» به آن اشاره به محاسبات فضایی توجه کنید.

کوک از ایده هایی برای کسب و کار مانند بهره وری روزمره، طراحی محصول مشترک و آموزش همه جانبه اشاره کرد. توانایی داشتن یک دسکتاپ به اصطلاح بی نهایت کلیدی برای قطعه بهره وری است: کاربران می توانند چندین برنامه را باز کنند و آنها را در یک پالت بزرگ جابجا کنند که معنای جدیدی به املاک و مستغلات صفحه نمایش اضافی می دهد. با این حال، این که آیا این دستگاه‌ها برای تولید محتوا خوب هستند یا خیر، یک سوال باز باقی می‌ماند.

با معرفی 600 برنامه در هفته گذشته، و انتظارات بیشتر در طول زمان، Apple Vision Pro به افراد امکان می دهد به همان برنامه هایی دسترسی داشته باشند که در MacOS و iOS استفاده می کنند، اما با تجربه بصری دستگاه تنظیم شده اند. برای انتخاب یک برنامه، کاربران به سادگی به نماد در رابطی مشابه با سایر برنامه های اپل مانند سافاری، عکس ها، پیام ها و ایمیل نگاه می کنند. همانطور که نگاه روی نماد متمرکز می شود، روشن می شود و کاربران برای انتخاب آن انگشت و شست را به هم نزدیک می کنند.

اپل ویژن پرو دارای رابط کاربری آشنا است. اعتبار تصویر: اپل

یکی از تفاوت‌های بزرگ بین این دستگاه و دستگاه‌های قبلی این است که حتی اگر روی چشم شما می‌رود، می‌توانید از طریق آن ببینید. اپل عمداً آن را به این شکل طراحی کرد و به کاربر اجازه داد دنیا را ببیند و دیگران چشمان کاربر را ببینند، پس فاصله زیادی بین این دو وجود نداشت. این شرکت معتقد است که این تجربه را تغییر خواهد داد و شاید موارد استفاده جدیدی ایجاد کند.

استیو سینکلر، که بخشی از بازاریابی جهانی محصولات اپل ویژن پرو است، می گوید که این شرکت این دستگاه را فرصتی برای کشف راه های جدید تعامل با نرم افزار می بیند. او به TechCrunch گفت: «به‌عنوان اولین رایانه صورت ما، واقعاً بستری برای ایجاد تجربیات فضایی جدید به ما داده است. ما واقعاً معتقدیم که بتوانید اطلاعات را به فضای خود بیاورید و در عین حال به شما امکان می دهد با افراد اطراف خود در ارتباط باشید، بسیار مهم است. و این بدیهی است که از دیدگاه مصرف کننده و همچنین از دیدگاه تجاری کاربرد دارد.

رامون لاماس، تحلیلگر IDC، سال گذشته در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل، بیش از 400 تصمیم گیرنده فناوری اطلاعات در ایالات متحده را مورد تحلیل قرار داد و دریافت که چندین مورد استفاده بالقوه وجود دارد، با در نظر گرفتن اینکه این نظرسنجی قبل از اینکه مردم واقعاً دست خود را روی یکی بگذارند انجام شده است. لاماس به TechCrunch گفت: «من فکر می‌کنم که ما هنوز در حال تلاش برای کشف موارد استفاده هستیم، به‌ویژه زمانی که به استفاده از B2B مربوط می‌شود. "حدود 56٪ از آن برای آموزش، حدود 44٪ برای تجارب خرده فروشی با مشتری و 43٪ -44٪ برای همکاری استفاده می کنند." توجه داشته باشید که هیچ یک از این موارد استفاده شامل تولید محتوا نیست.

ری وانگ، بنیانگذار و تحلیلگر اصلی در Constellation Research، که این دستگاه را امتحان کرده و عمدتاً نسبت به این تجربه مثبت است، موارد استفاده مشابهی را مشاهده می‌کند. وانگ گفت: "ما انتظار داریم خدمات میدانی، آموزش و تجربه مشتری بهترین موارد استفاده باشد."

در اوایل این هفته، اپل اعلام کرد که AVP را زیر چتر مدیریت دستگاه اپل قرار می دهد و آن را برای فناوری اطلاعات به عنوان یک دستگاه تجاری که می تواند به همان روشی که هر دستگاه اپل مدیریت می شود بسیار خوشایندتر کند.

اما آیا این برای شرکت ها کافی است تا به محصولی با قیمت 3500 دلار متعهد شوند؟ Jon Turow، یکی از شرکای Madrona Ventures، او میگوید این رویکرد قیمت‌گذاری از یک الگوی معمولی پیروی می‌کند که چگونه اپل تمایل دارد سخت‌افزار جدید، از جمله iPhone، iPad، Watch یا هر دستگاه جدیدی را معرفی کند. با گذشت زمان، این شرکت قابلیت‌ها را اضافه می‌کند و رویکرد را اصلاح می‌کند، و قیمت معمولاً کاهش می‌یابد و نسخه‌های جدیدتر در مقاطع قیمتی مختلف نیز عادی شده‌اند.

«برخی از مردم حاضر خواهند بود برای این کار هزینه کنند. اپل Apple Watch Ultra را دارد و [بازاری برای آن وجود دارد]. آنها در حال تلاش برای یافتن شمالی ترین نقطه قیمت هستند و سپس احتمالاً گزینه دیگری در زیر آن خواهند داشت.

Llamas از IDC در نظرسنجی خود از متخصصان فناوری اطلاعات دریافت که Turow واقعاً می تواند درست باشد: 65٪ از افراد مورد تحلیل به دستگاه علاقه مند بودند همانطور که در WWD توضیح داده شد و حدود نیمی از آنها گفتند که قطعاً آن را خواهند خرید. نیمی دیگر نسبت به آن ابراز کنجکاوی کردند.

لاماس به TechCrunch گفت: «وقتی شما کاربران سازمانی را دارید که برمی‌گردند و می‌گویند که می‌خواهند به آن دسترسی پیدا کنند، من فکر می‌کنم که این نشان دهنده توانایی اپل برای جلب نظر کاربر سازمانی با این دستگاه است.

همچنین مزایای واضحی نسبت به سایر دستگاه ها دارد. وانگ آن را بهترین ردیابی چشمی که دیده است نامید. او گفت: «به ادغام MacOS و iOS فکر کنید و این چیزی است که به دست می آورید.

اما موارد واضحی وجود دارد که باید به آنها توجه شود. به عنوان مثال، AVP به یک باتری متصل است که قطعاً از نظر وانگ یک ضعف بزرگ است، اما چیزی که او انتظار دارد اپل در نسخه‌های بعدی آن را برطرف کند. زمانی که باتری وصل نیست احساس سبکی بیشتری می‌کند، اما این یک چیز موقتی است. من مطمئن هستم که قدرت با گذشت زمان بهتر خواهد شد.

همچنین این قابلیت برای افراد وجود دارد که اپلیکیشن های خود را بسازند. همانطور که یک اکوسیستم توسعه دهنده شروع به ظهور می کند، ما شروع به دیدن برنامه هایی خواهیم کرد که از ابتدا ایجاد شده اند، برخی برای مصرف کنندگان و برخی برای مشاغل، که به طور خاص برای این پارادایم طراحی شده اند.

اپل به وضوح این فناوری را پیشرفت داده است، هر چه می خواهید نامش بگذارید، و یک تجربه کاربری لذت بخش ایجاد کرده است، و دنیای بیرون را به اندازه ای که می خواهید وارد می کند. اما تاکنون هیچ دستگاه AR شرکت ها را برای خرید در مقیاس جذب نکرده است. در حال حاضر، ورود اپل برای آزمایش جالب است، اما مهم نیست که مردم بخواهند یک دستگاه را ساعت‌ها روی صورت خود بگذارند، مهم نیست که طراحی رابط چقدر خوب باشد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است