متن خبر

اپل برای داشتن نسخه صوتی فضایی در Apple Music به هنرمندان پول بیشتری پرداخت خواهد کرد

اپل برای داشتن نسخه صوتی فضایی در Apple Music به هنرمندان پول بیشتری پرداخت خواهد کرد

شناسهٔ خبر: 444989 -




طبق گزارش‌های متعدد، اپل در صورت داشتن نسخه صوتی فضایی در Apple Music، از این ماه به هنرمندان حق امتیاز اضافی پرداخت خواهد کرد.

طبق گزارش 9to5Mac، اگر هنرمندی تمام آهنگ های خود را به صورت صوتی فضایی داشته باشد، این شرکت تا 10 درصد حق امتیاز اضافی پرداخت می کند. پول اضافی به کاربرانی که نسخه صوتی فضایی را بازی می کنند بستگی ندارد.

در یادداشتی که برای هنرمندان (از طریق Music Business Worldwide) ارسال می‌شود، پول اضافی از طریق نسبت نسخه در دسترس فضایی و نسخه غیرمکانی در دسترس محاسبه می‌شود.

در یادداشت آمده است: «اشتراک‌های متناسب برای نمایشنامه‌های موجود فضایی با ضریب 1.1 محاسبه می‌شود، در حالی که نمایشنامه‌های موجود غیرمکانی همچنان از ضریب 1 استفاده می‌کنند». "این تغییر نه تنها به منظور پاداش دادن به محتوای با کیفیت بالاتر است، بلکه برای اطمینان از اینکه هنرمندان برای زمان و سرمایه گذاری که برای اختلاط در فضایی انجام می دهند، جبران می شوند."

در یادداشت همچنین اشاره شده است که از زمانی که اپل Spatial Audio را در سال 2021 راه اندازی کرد، 5000 درصد آهنگ های موجود در آن فرمت بدون ذکر اعداد دقیق افزایش یافته است.

در ماه دسامبر، بلومبرگ گزارش داد که اپل در حال برنامه ریزی برای ایجاد مشوق هایی برای هنرمندان برای اضافه کردن آهنگ هایی به Apple Music است که با فناوری Dolby Atmos ترکیب شده اند.

رقبای Apple Music از جمله Amazon Prime Music، Tidal و Deezer پیشنهادهای فضایی ارائه می دهند. در حالی که Spotify چند سالی است که در مورد انتشار یک لایه Hi-Fi صحبت کرده است، هنوز به طور رسمی راه اندازی نشده است.

اعلامیه اپل در زمانی منتشر شد که اتحادیه اروپا قوانینی را برای اطمینان از توزیع بهتر درآمد برای هنرمندان از خدمات پخش موسیقی اعمال می کند. این شرکت بلافاصله در مورد این داستان اظهار نظر ن کرد.

سال گذشته، Spotify قوانین حق امتیاز خود را تغییر داد و فقط آهنگ هایی با بیش از 1000 استریم در 12 ماه گذشته را برای پرداخت واجد شرایط کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است