متن خبر

اپل از قطعی جهانی iCloud Private Relay برای برخی از کاربران خبر می دهد

اپل از قطعی جهانی iCloud Private Relay برای برخی از کاربران خبر می دهد

شناسهٔ خبر: 654710 -




رله خصوصی iCloud اپل، که به محافظت از کاربران پولی iCloud در برابر ردیاب‌های آنلاین کمک می‌کند، با قطعی‌هایی مواجه شده است که بازارهای اصلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و کاربران را از دسترسی به سرویس‌های وب و برنامه‌هایی که از اتصال اینترنت استفاده می‌کنند محدود می‌کند.

TechCrunch می‌داند که از کار افتادگی iCloud Private Relay بر برخی از کاربران اپل در بازارهایی از جمله اروپا، هند ژاپن و ایالات متحده حداقل از روز پنجشنبه تأثیر گذاشته است. قطعی های پراکنده، دسترسی کاربران به وب را در مرورگر سافاری محدود می کند و مشکلات اتصال به اینترنت را در برنامه های نصب شده گزارش می کند.

صفحه وب وضعیت سیستم اپل آخرین قطعی رله خصوصی iCloud را تأیید می‌کند و اشاره می‌کند که این سرویس ممکن است برای برخی از کاربران «آهسته یا در دسترس نباشد».

iCloud Private Relay که در سال 2021 به طور خاص برای مشترکین iCloud+ راه اندازی شد، با رمزگذاری ترافیکی که از طریق دستگاه های مشتری عبور می کند، به محافظت از کاربران اپل در برابر ردیاب های آنلاین کمک می کند. سرویس DNS با استفاده از دو رله اینترنتی جداگانه درخواست‌ها را ارسال می‌کند تا ردیاب‌های وب و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی را به کاربران نمایه با ترکیب آدرس‌های IP، مکان و فعالیت مرور آنها محدود کند. از پروتکل Oblivious DNS-over-HTTPS استفاده می کند که اپل با همکاری Cloudflare در سال 2020 طراحی کرد.

اگر تحت تأثیر قطعی مداوم iCloud Private Relay هستید، می توانید با رفتن به تنظیمات > نمایه > iCloud > خصوصی رله، سرویس را به طور موقت خاموش کنید.

اپل به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است