متن خبر

اپلیکیشن iOS جدید لایکا آیفون شما را به صورت رایگان به یکی از دوربین های خود تبدیل می کند

اپلیکیشن iOS جدید لایکا آیفون شما را به صورت رایگان به یکی از دوربین های خود تبدیل می کند

شناسهٔ خبر: 521388 -




لایکا LUX
(اعتبار تصویر: لایکا)

لایکا یک اپلیکیشن جدید iOS به نام LUX راه اندازی کرده است که به آیفون ها امکان تقلید یکی از دوربین های آن را می دهد. این برنامه به دو روش عمده این کار را انجام می دهد.

اول، LUX دارای ویژگی به نام "حالت دیافراگم" است که "امضای مشخصه" را برای تعدادی از لنزهای لایکا شبیه‌سازی می‌کند. این لنزها عبارتند از Summilux-M 28mm f/1.4 ASPH و Noctilux-M 50mm f/1.2 ASPH.

این نرم افزار «موتور پردازش تصویر اختصاصی» این شرکت را در خود جای داده است که از هوش مصنوعی برای تقلید از عملکرد یک لنز استفاده می کند. این همچنین شامل تکرار جلوه بوکه آنها یا نحوه نمایش بخش هایی از یک عکس که دوربین خارج از فوکوس هستند را نیز شامل می شود.

توجه به این نکته مهم است که نمی‌توانید دیافراگم آیفون را تغییر دهید زیرا یک جزء ثابت است. با این وجود، LUX به شما این آزادی را می دهد که میزان نوری که دوربین دستگاه می گیرد از طریق نرم افزار کنترل کنید.

(اعتبار تصویر: لایکا)

ویژگی های قابل توجه

روش تقلید دیگر به شکل Leica Looks است. این یک سری فیلتر است که می تواند عکس های گرفته شده توسط یکی از دوربین های این برند را شبیه سازی کند. اینها از درجه بندی رنگ های مختلف گرفته تا تنظیمات از پیش تعیین شده فیلم را شامل می شوند.

برای مثال، Vivid Look رنگ‌های پر جنب و جوش را نشان می‌دهد، Natural Look با بی‌صدا کردن زنگ‌ها به جهت دیگری می‌رود و فیلتر Eternal آنها را اشباع می‌کند. حتی چندین گزینه در مقیاس خاکستری نیز وجود دارد. BW Natural فیلتر سیاه و سفید استاندارد شما است، در حالی که آبی همه رنگ ها را حذف می کند و رنگ مایل به آبی را در همه جا اعمال می کند.

علاوه بر این، LUX دارای حالت های مختلف عکسبرداری است. اگر می‌خواهید همه حدس‌ها را در عکاسی حذف کنید، می‌توانید خودکار را انتخاب کنید. یا می توانید برای تنظیم دقیق عملکردهای مهم، از سرعت شاتر تا تعادل رنگ سفید، کنترل های دستی را انتخاب کنید. از دیگر ویژگی های قابل توجه می توان به قابلیت ذخیره عکس ها در فرمت ProRAW و گزینه های مختلف فوکوس اشاره کرد.

LUX را می توان از فروشگاه App Apple دانلود کرد. مدل موسوم به "Freemium" دسترسی رایگان به حالت عکس خودکار، حالت دیافراگم و پنج فیلتر Leica Looks را ارائه می دهد.

با این حال، برای باز کردن قفل ویژگی های بیشتر، می توانید یک اشتراک ماهانه خریداری کنید. برای
6.99 دلار / 7.99 یورو / 9.99 دلار استرالیا در ماه، کاربران عملکرد کنترل دستی، پنج شبیه سازی لنز و تمام 11 فیلتر Looks را دریافت می کنند. همچنین می توانید یک اشتراک سالانه با قیمت 69.99 دلار / 99.99 دلار استرالیا خریداری کنید.

نگرانی های کیفیت

همانطور که The Verge اشاره می کند، و از طریق تصاویر به اشتراک گذاشته شده، نگرانی هایی در مورد کیفیت LUX وجود دارد. اگر دقت کنید در تصاویر متوجه آثار عجیب و غریب خواهید شد.

یک نی نوشیدنی دارای لبه های دندانه دار است و یک گربه سبیل های خود را گم کرده است. آنها همچنین به این نکته اشاره می‌کنند که نمی‌توانید ویرایش‌های خاصی را در برخی عکس‌ها لغو کنید. در واقع، کاربران می‌توانند جلوه‌های تصویری خود اپل را روی عکس‌های LUX اعمال کنند، که TheVerge از آن به عنوان «نابهنگاری عجیب و غریب… تضمینی برای از بین بردن هر عکسی» یاد می‌کند.

البته آنها فقط به نسخه بتا LUX دسترسی داشتند، پس ممکن است مشکلات دیگر وجود نداشته باشد. این شرکت قصد دارد به طور منظم نرم افزار خود را با فیلترها و ویژگی های جدید ارتقا دهد، پس شاید به سرعت به این مصنوعات رسیدگی شود. ما برای شفاف سازی در مورد مصنوعات با لایکا تماس گرفتیم و در صورت شنیدن دوباره این داستان را به روز خواهیم کرد.

اگر می‌خواهید چگونه تصویر را زیبا کنید، فهرست بهترین ویرایشگر عکس TechRadar برای سال 2024 را تحلیل کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

سزار کادناس چندین سال است که در مورد صنعت فناوری می نویسد و در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه های سرگرمی، ویندوز و صنعت بازی تخصص دارد. اما او همچنین علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و امنیت سایبری دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است