متن خبر

اوکراین برای دور زدن تحریم‌های روسیه چه برنامه‌ای دارد؟

اوکراین برای دور زدن تحریم‌های روسیه چه برنامه‌ای دارد؟

شناسهٔ خبر: 559898 -




به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، اوکراین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان غلات در جهان شناخته می‌شود، صادرات این کشور پس از آغاز جنگ با روسیه، با چالش‌های متعددی روبرو شد و محدودیت‌های اعمال شده دسترسی به بنادر و مسیرهای صادراتی را دشوار کرد.  پیش از و با توافق روسیه برای بازه‌ای چند ماه صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه صورت می‌گرفت که این مسیر هم با توقف توافق بسته شد و حال این کشور به دنبال مسیرهای جدید صادراتی است. چندی پیش رومانی اعلام کرده که پایانه ترانزیت محولات کشاورزی به ویژه غلات در مرز مشترک با اوکراین را راه اندازی کرده است؛ پس از رومانی اوکراین اعلام کرد که به دنبال همکاری با کنیا برای ایجاد مراکز غلات در بنادر آفریق است.

پیش نویس کنفرانس صلح اوکراین آماده شد/ کفه ترازو <a href= به سمت کی یف" width="400" height="400">
پیش نویس کنفرانس صلح اوکراین آماده شد/ کفه ترازو به سمت کی یف

اقتصادنیوز: کشورهای حاضر در «کنفرانس صلح اوکراین» در سوئیس ضمن آنکه پیش‌نویس بیانیه نهایی خود را ارائه کرده‌اند، امروز برای دومین و آخرین روز گرد هم جمع می‌شوند تا درباره جنگ اوکراین و نگرانی‌های مربوط به زندگی غیرنظامیان در این جنگ صحبت و رایزنی کنند.

به گزارش انجمن غلات ایران و به نقل از «pravda» ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با ویلیام روتو، همتای کنیایی خود برای مذاکره در مورد ایجاد مراکز غلات اوکراینی در بنادر آفریقا دیدار کرد.

  رییس جمهور اوکراین در صفحه شخصی خود نوشت «ما در مورد موضوع امنیت غذایی که برای هر دو کشور حیاتی است، همچنین، توسعه روابط اوکراین و کنیا و پروژه‌هایی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی بحث کردیم».

زلنسکی اسلحه <a href= را زمین گذاشت/ سیگنال مهم اوکراین به روسیه برای صلح؛ پایان جنگ قطعی شد؟" width="400" height="400">

 وی گفت : ما مشارکت احتمالی کنیا در ایجاد مراکز غلات اوکراینی در بنادر آفریقا را تحلیل کردیم.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است