متن خبر

اولین دوچرخه تیتانیومی چاپ‌سه‌بعدی‌شده جهان معرفی شد

اولین دوچرخه تیتانیومی چاپ‌سه‌بعدی‌شده جهان معرفی شد

شناسهٔ خبر: 757378 -




شرکت دوچرخه‌سازی No. 22 در شمال نیویورک اولین دوچرخه تیتانیومی ساخته‌شده با پرینتر سه‌بعدی در جهان را با نام Reactor Aero معرفی کرد.

براساس گزارش‌های منتشرشده، نمونه اولیه Reactor Aero اواخر ماه گذشته در نمایشگاه MADE به‌ نمایش درآمد و قرار است قبل از شروع تولید تجاری، آزمایش تونل باد را برای تأیید مدل‌سازی CFD و اصلاح بیشتر آپشن های آیرودینامیکی دوچرخه انجام دهد.

آزمایش‌های اولیه آن 30 تا 40 درصد کاهش پسار را در مقایسه با نسخه فعلی نشان می‌دهد. نسخه فعلی Reactor نیز از تیتانیوم ساخته شده است اما چاپ سه‌بعدی نیست.

استفاده از تکنیک‌های چاپ‌سه‌بعدی برای تولید دوچرخه

قاب نمونه‌اولیه نمایش داده‌شده تقریباً به‌صورت یک‌تکه و با ذوب پودر تیتانیوم درجه 5 توسط لیزر چاپ شده است. تنها لوله فیبر کربنی که نقش صندلی دوچرخه را ایفا می‌کند به‌صورت سه‌بعدی چاپ نشده و توسط شرکتی با نام July Bicycles ساخته شده است. البته نسخه نهایی آن در چند بخش چاپ خواهد شد که سپس به یکدیگر جوش داده می‌شوند.

به گفته No. 22، استفاده از رویکرد چاپ سه‌بعدی به آن‌ها کمک کرده تا در صورت نیاز بتوانند سازه‌های داخلی خاصی را برای پشتیبانی بهتر به قاب اضافه کنند. همچنین این قاب بسیار سبک چاپ می‌شود و درعین‌حال بخش‌های مختف آن استحکام خود را حفظ می‌کنند.

بااین‌حال درباره وزن و سایر مشخصه‌های این دوچرخه هیچ جزئیاتی ارائه نشده است. تخمین‌زده می‌شود که عرضه آن از اواخر سال 2025 با قیمتی در محدوده 10000 تا 15000 دلار آغاز شود.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است