متن خبر

اوراکل با وجود درآمد میلیونی، تجارت تبلیغاتی خود را تعطیل می کند

اوراکل با وجود درآمد میلیونی، تجارت تبلیغاتی خود را تعطیل می کند

شناسهٔ خبر: 547927 -




اوراکل
(اعتبار تصویر: Oracle)

اوراکل تعطیلی کسب و کار تبلیغاتی خود را اعلام کرد و به تلاش های بلندپروازانه خود در بازار تبلیغات آنلاین پایان داد.

به گفته سافرا کاتز، مدیرعامل اوراکل، این تصمیم که در آخرین تماس درآمد سه ماهه چهارم آن فاش شد، به دنبال کاهش مداوم درآمد، به 300 میلیون دلار برای سال مالی 2024 کاهش یافت.

اگرچه ممکن است بالا به نظر برسد، اما این رقم چند میلیون دلاری از رقم بسیار بالاتر 2 میلیارد دلاری که در سال 2022 مشاهده شد، کاهش یافته است، سالی که شرکت تصمیم گرفت برای بهینه سازی کارایی عملیات خود اخراج های گسترده ای را اجرا کند.

اوراکل از درآمد تبلیغات ناراضی است

تلاش‌های اوراکل در بخش تبلیغات چندین سال به طول انجامیده است - در سال 2014، DataLogix را به قیمت 1.2 میلیارد دلار خریداری کرد و بعداً Moat را به مبلغ 850 میلیون دلار در سال 2017 خریداری کرد.

سپس رسوایی کمبریج آنالیتیکا در سال 2018 رخ داد که به برخی از دسترسی به داده های شخص ثالث پایان داد. اگرچه متا در مرکز بحث ها قرار داشت، اما به دلیل کاهش توانایی آن در جمع آوری داده های کاربران، تجارت ابری اوراکل نیز تحت تأثیر قرار گرفت. GDPR اروپا و سایر اقدامات مشابه در سراسر جهان نیز توانایی تبلیغ‌کنندگان را برای دسترسی به داده‌های سودآور محدود می‌کند.

کاتز گفت : «در سه ماهه چهارم، ما تصمیم گرفتیم از تجارت تبلیغات خارج شویم، درآمدی که در سال مالی 24 به حدود 300 میلیون دلار کاهش یافته بود.

علاوه بر این، این شرکت درآمد سه ماهه 3 درصدی نسبت به سال گذشته و افزایش 6 درصدی درآمد سالانه را گزارش کرد که اکنون به 53 میلیارد دلار می رسد.

اوراکل اکنون به نظر می‌رسد روی هوش مصنوعی شرط‌بندی می‌کند، بخش رو به رشدی که درآمد ابری جهانی را سالانه به بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار می‌رساند، کتز بيان کرد : «من انتظار دارم در طول سال مالی ۲۰۲۵، تقاضای قوی هوش مصنوعی ادامه یابد تا فروش اوراکل و RPO را حتی بالاتر ببرد – و منجر به افزایش دو برابری شود. رشد رقمی درآمد در این سال مالی.

این شرکت همچنین متعهد به دومین جابجایی دفتر مرکزی خود در چهار سال گذشته شد و برنامه‌های خود را برای نقل مکان به نشویل، تنسی تایید کرد تا آن را به صنعت مراقبت‌های بهداشتی نزدیک‌تر کند که در حال گذر از انقلاب دیجیتال و هوش مصنوعی است.

بیشتر از TechRadar Pro

با چندین سال تجربه کار آزاد در محافل فناوری و خودرو، علایق خاص کریگ در فناوری است که برای بهبود زندگی ما طراحی شده است، از جمله هوش مصنوعی و ML، کمک های بهره وری، و تناسب اندام هوشمند. او همچنین علاقه زیادی به اتومبیل ها و کربن زدایی حمل و نقل شخصی دارد. به عنوان یک شکارچی مشتاق معامله، می‌توانید مطمئن باشید که هر معامله‌ای که کریگ پیدا می‌کند ارزش بالایی دارد!

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است