متن خبر

اوبر دستیار هوش مصنوعی مجهز به OpenAI را برای پاسخ به سوالات راننده خودروهای برقی راه اندازی می کند

اوبر دستیار هوش مصنوعی مجهز به OpenAI را برای پاسخ به سوالات راننده خودروهای برقی راه اندازی می کند

شناسهٔ خبر: 777248 -




اوبر به تلاش خود برای آوردن وسایل نقلیه الکتریکی بیشتر به پلتفرم حمل و نقل و تحویل خودرو ادامه می دهد و فکر می کند ارائه یک ربات چت به رانندگان برای پاسخ به تمام سؤالات EV آنها کمک خواهد کرد. از اوایل سال 2025، اوبر یک دستیار هوش مصنوعی برای رانندگان در ایالات متحده راه اندازی می کند که توسط OpenAI GPT-4o پشتیبانی می شود.

به گفته سخنگوی اوبر، در زمان راه اندازی، دستیار فقط به سؤالات مربوط به وسایل نقلیه الکتریکی پاسخ می دهد، مانند اینکه کجا آنها را شارژ کنیم یا کدام یک را بخریم، اما به گفته سخنگوی اوبر، این ادغام به طور بالقوه در سایر موارد استفاده در آینده نیز گسترش خواهد یافت.

اوبر در جریان رویداد Go-Get خود در لندن در روز سه‌شنبه، ادغام با مدل پرچم‌دار جدید OpenAI را - که قادر به مکالمات انسان‌مانند و استدلال در متن، صدا و بینایی است - اعلام کرد.

رانندگان می توانند از صفحه اصلی برنامه راننده Uber به دستیار هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند و چت بات به طور مداوم با اطلاعات جدید به روز می شود. اوبر او میگوید همچنین می‌تواند پاسخ‌های شخصی‌سازی‌شده را بر اساس نیازهای راننده، شهری که در آن زندگی می‌کند و مشوق‌های دولتی موجود ارائه کند.

یکی از سخنگویان Uber به TechCrunch بيان کرد که رانندگان در نهایت می‌توانند علاوه بر ارسال سؤالات متنی، مستقیماً با ربات چت صحبت کنند و ربات چت می‌تواند به صورت شنیداری به سؤالات راننده پاسخ دهد.

مشخص نیست دستیار هوش مصنوعی به چه زبان هایی در دسترس خواهد بود. اوبر قصد دارد جزئیات بیشتری را در مورد زبان های پشتیبانی شده در نزدیکی راه اندازی به اشتراک بگذارد. OpenAI می گوید GPT-4o می تواند بیش از 50 زبان را پشتیبانی کند.

راه اندازی دستیار هوش مصنوعی Uber با یک "برنامه راهنمایی EV" همراه خواهد بود، که در آن رانندگان دارای رتبه بالا که تجربه رانندگی با خودروهای برقی را دارند، می توانند در صورتی که نقش مربی را برای رانندگانی که می خواهند بیشتر در مورد آن بیاموزند، دریافت کنند، جوایز نقدی و مشوق های دیگر دریافت کنند. تجربه داشتن یک EV

اعلامیه OpenAI Uber با سایر اخبار مرتبط با وسایل نقلیه الکتریکی و اقلیم در رویداد Go-Get همراه شد. تمرکز نمایشگاه امسال روی آب و هوا بود و اوبر تعداد انگشت شماری از ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌های جدید را معرفی کرد که انتخاب خودروهای برقی را برای سواران و رانندگان آسان‌تر می‌کند.

به عنوان مثال، پیشنهاد اوبر گرین غول سواری-تگرگ و تحویل، که در آن موتورسواران می توانند در بیش از 180 بازار خودروهای هیبریدی یا برقی را انتخاب کنند، اکنون در 40 شهر، با تعداد بیشتری از این خودروها، یک گزینه فقط برای خودروهای برقی ارائه خواهد شد. اولین شهرها عبارتند از: نیویورک، لس آنجلس، فیلادلفیا، سانفرانسیسکو، لاس وگاس، پاریس، اوکلند و غیره. دوچرخه‌سواران همچنین می‌توانند ترجیحات خود را در برنامه Uber تنظیم کنند تا وقتی یکی در نزدیکی خودروهای برقی است، مطابقت داشته باشند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است