متن خبر

اوبر در حال اتصال ChatGPT به خودروهای برقی است

اوبر در حال اتصال ChatGPT به خودروهای برقی است

شناسهٔ خبر: 780978 -




دستیار اوبر OpenAI
(اعتبار تصویر: Uber)

اوبر به OpenAI و ChatGPT روی آورده است تا به پذیرش خودروهای الکتریکی (EV) توسط رانندگان کمک کند. شرکت ride-share دستیار هوش مصنوعی جدید را در کنفرانس پایداری Go Get Zero در لندن در میان چندین طرح سبز دیگر معرفی کرد. اوبر از مدل OpenAI GPT-4o، همان مدلی که ChatGPT را زیرمجموعه قرار می‌دهد، استفاده می‌کند تا راهنمایی برای رانندگان در طول جاده به سمت جایی که پشت فرمان خودروهای برقی مطمئن و راحت هستند، ایجاد کند.

ایده هوش مصنوعی به عنوان یک دربان خودرو شخصی با در نظر گرفتن پیچیدگی های دور شدن از خودروهای بنزینی منطقی است. این بدان معناست که هوش مصنوعی با کاربر سازگار می شود و پاسخ های خود را در مورد نحوه خرید و مراقبت از یک خودروی برقی متناسب با درخواست کننده تنظیم می کند. هوش مصنوعی حاوی داده هایی در مورد قیمت خرید، نحوه شارژ و نگهداری خودرو و سایر اطلاعات مفید منحصر به فرد خودروهای برقی است.

هوش مصنوعی همچنین پاسخ های خود را برای مطابقت با محل زندگی راننده تنظیم می کند. جغرافیا از آنجایی اهمیت دارد که بسیاری از ایالت ها، شهرها و سایر مناطق برنامه های تشویقی برای ترغیب مردم به سمت خودروهای برقی دارند، اما آنها از یکنواخت بودن فاصله زیادی دارند. همین امر در مورد نقشه برداری از ایستگاه های شارژی که رانندگان می توانند در صورت کم شدن باتری آنها به آنها اعتماد کنند، صدق می کند. یک راننده کالیفرنیایی اوبر ممکن است مرتباً در مورد تخفیف‌های ایالتی و اعتبار مالیاتی که برای گرفتن خودروی برقی کسب می‌کند صحبت کند، در حالی که در همان زمان، یک راننده اوبر در نیویورک از دستیار درباره تخفیف‌ها در ایستگاه‌های شارژ اطراف می‌پرسد.

هوش مصنوعی اوبر

اوبر قرار نیست برای همیشه هوش مصنوعی را به صحبت در مورد خودروهای الکتریکی محدود کند. این شرکت اعلام کرد که انواع سوالاتی را که هوش مصنوعی می‌تواند به آنها پاسخ دهد و منابع داده‌ای که از آنها استخراج می‌کند را در اواخر سال 2025 گسترش می‌دهد تا هوش مصنوعی را در شرایط بیشتر انعطاف‌پذیرتر و مفیدتر کند.

شخصی سازی یک دستیار تخصصی هوش مصنوعی مانند این ممکن است در نهایت به عنوان یک رویکرد الهام گرفته به نظر برسد. با این حال، یادگیری در مورد خودروهای الکتریکی از طریق مکالمه با هوش مصنوعی بسیار کمتر دلهره آور است تا تلاش برای شخم زدن بسیاری از اسناد فنی و مقرراتی اغلب پیچیده. همراه هوش مصنوعی مبتنی بر ChatGPT همچنین با فهرست گسترده‌تر آپشن های جدید و آینده اوبر مطابقت دارد تا استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی را تشویق کند، مانند اجازه دادن به دوچرخه‌سواران به‌طور خاص درخواست یک خودروی الکتریکی و رانندگان EV Uber را با کسانی که در نظر دارند به سوالاتی که هوش مصنوعی نمی‌تواند پاسخ دهد.

برای OpenAI، این نقطه عطف دیگری در گسترش به فضای هوش مصنوعی خودرو است. دستیارهای صوتی یک ویژگی رایج در وسایل نقلیه مدرن هستند و مدل های ChatGPT تعداد فزاینده ای از دستیارهای هوش مصنوعی خودرو را تامین می کنند. فولکس واگن ماه گذشته به طور گسترده ای ChatGPT را در خودروهای خود جاسازی کرد. دستیار صوتی ارتقا یافته Ida از مدل OpenAI استفاده می‌کند تا مکالمه‌تر باشد و طیف وسیع‌تری از درخواست‌ها را نسبت به قبل انجام دهد. بین فولکس‌واگن، اوبر و آزمایش‌های مرسدس بنز و سایر خودروسازان، OpenAI به شدت بر نحوه تعامل ما با نسل بعدی دستیارهای هوش مصنوعی خودرو تأثیر می‌گذارد.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

مشارکت کننده

اریک هال شوارتز یک نویسنده مستقل برای TechRadar با بیش از 15 سال تجربه در پوشش تقاطع جهان و فناوری است. در پنج سال گذشته، او به‌عنوان سرپرست برای Voicebot.ai خدمت کرد و در زمینه گزارش‌دهی در زمینه هوش مصنوعی و مدل‌های زبان بزرگ پیشرو بود. او از آن زمان در محصولات مدل های هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT، Anthropic's Claude، Google Gemini، و هر ابزار رسانه مصنوعی دیگر متخصص شد. تجربه او طیف وسیعی از رسانه ها را شامل می شود، از جمله رویدادهای چاپی، دیجیتال، پخش و زنده. اکنون، او همچنان به گفتن داستان‌هایی که مردم می‌خواهند و نیاز دارند درباره فضای به‌سرعت در حال تکامل هوش مصنوعی و تأثیر آن بر زندگی‌شان بشنوند، ادامه می‌دهد. اریک در شهر نیویورک مستقر است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است