متن خبر

اوبر به یک نقطه عطف سود رسید، فورد یک خودروی الکتریکی skunksworks می‌سازد و فیسکر در حال شکست است.

اوبر به یک نقطه عطف سود رسید، فورد یک خودروی الکتریکی skunksworks می‌سازد و فیسکر در حال شکست است.

شناسهٔ خبر: 449853 -




TechCrunch Mobility یک خبرنامه هفتگی است که به همه امور حمل و نقل اختصاص داده شده است. اینجا ثبت نام کنید - فقط روی TechCrunch Mobility کلیک کنید - تا خبرنامه را هر آخر هفته در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشتراک رایگان.

به TechCrunch Mobility خوش آمدید - مرکز مرکزی شما برای اخبار و بینش در مورد آینده حمل و نقل.

این هفته یک هفته شلوغ بود و ریوین رسماً تاریخ رونمایی نسل بعدی خودروی برقی خود را اعلام کرد، روباتاکسی Waymo که به یک دوچرخه سوار ضربه می زند (اوه و یکی از روباتاکسی های آن اواخر شنبه شب خراب شده و سوزانده شد!)، Arrival تلاش می کند تا بریتانیا خود را بفروشد. دارایی‌ها، به‌علاوه چند قاشق از راه‌اندازی موتورسیکلت‌های الکترونیکی کیک ، فورد و فیسکر . زمین زیادی برای پوشاندن وجود دارد، پس برای یک سواری همراه شوید.

اوه، اما اول، کمی اخبار جدید در آخر هفته.

Joby Aviation ، شرکتی که هواپیماهای تمام الکتریکی را برای خدمات مسافربری تجاری توسعه می دهد، روز یکشنبه توافقنامه ای با تنظیم کننده های دبی برای راه اندازی خدمات تاکسی هوایی در آنجا تا اوایل سال 2026 اعلام کرد. Joby، استارت آپی است که در سال 2021 از طریق ادغام با یک شرکت اکتسابی با اهداف ویژه، عمومی شد. ، بيان کرد که عملیات اولیه را در اوایل سال 2025 هدف قرار می دهد.

شایان ذکر است که بر اساس این قرارداد، جوبی دارای حقوق انحصاری تاکسی هوایی در دبی به مدت شش سال و برخی «مکانیسم‌های» مالی است. جوبی جزئیات بیشتری ارائه ن کرد. جوبی همچنین قراردادی با Skyports امضا کرده است، شرکتی که چهار سایت اولیه vertiport در سراسر دبی را طراحی، ساخت و راه اندازی می کند.

بیا بریم!

یه پرنده کوچولو

گربه چشمک زن پرنده سبز

ما پرندگان کوچک زیادی داشتیم که با ما درباره فیسکر ، استارت‌آپ خودروهای برقی که در سال 2020 از طریق ادغام با یک شرکت خرید با هدف ویژه، عمومی شد، صحبت کرده‌ایم. این مکالمات همراه با تحلیل اسناد داخلی، تعدادی از شکایت‌ها و تحقیقات توسط تنظیم‌کننده‌های فدرال در داستانی جذاب و دردسرساز توسط شان اوکین جمع‌آوری شد.

اوکین چه چیزی پیدا کرد؟ مشتریان شاسی بلند Fisker Ocean بیش از 100 حادثه مجزا از دست دادن نیرو و همچنین تعداد بی شماری از مشکلات دیگر را گزارش کرده اند، از جمله از دست دادن ناگهانی قدرت ترمز، کلیدهای مشکل دار که باعث قفل شدن آنها در داخل یا خارج خودرو می شود، حسگرهای صندلی که حضور راننده و کاپوت جلوی شاسی بلند ناگهانی با سرعت بالا را تشخیص ندهید.

مشتریان همچنین از بخش خدمات شکایت کردند. پس از انتشار داستان ما، یک پرنده کوچک دیگر به ما بيان کرد که مدیر خدمات جهانی فیسکر اخیراً رها شده است.

پیشنهادی برای ما دارید؟ به Kirsten Korosec به آدرس kirsten.korosec@techcrunch.com یا Sean O'Kane sean.okane@techcrunch.com ایمیل بزنید. اگر ترجیح می‌دهید ناشناس بمانید ، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعمل‌ها در اینجا ) و برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده مختلف است.

معامله هفته

پول ایستگاه

هند یکی از بزرگترین بازارهای دو چرخ در جهان است. و یک محصول کاملاً جدید از استارت آپ ها - مانند استارتاپ ریور - به لطف تقاضا برای وسایل نقلیه بدون آلایندگی در صحنه ظاهر می شوند.

ریور اخیراً 40 میلیون دلار در دور سرمایه گذاری سری B به رهبری یاماها موتور ژاپن جمع آوری کرده است. سرمایه گذاران موجود Al-Futtaim Automotive، Lowercarbon Capital، Toyota Ventures، Trucks VC و Maniv Mobility نیز شرکت کردند.

این استارت‌آپ با بازار رقابتی روبرو است زیرا بسیاری از شرکت‌ها برای بخشی از پای خودروهای برقی رقابت می‌کنند. ریور شرط می‌بندد که مشتریان هندی را با Indie، محصولی مبتنی بر سبک زندگی کاربردی که به عنوان یک خودروی دو چرخ «SUV» توصیف می‌شود، جلب کند.

معاملات دیگری که توجه من را به خود جلب کرد…

الروی ایر ، یک استارت آپ مستقر در سانفرانسیسکو جنوبی که پهپادهای باری مستقل را توسعه می دهد، طبق یک پرونده نظارتی، 48.9 میلیون دلار جمع آوری کرد.

Guided Energy ، یک استارت‌آپ فرانسوی که در پایان سال 2023 5.2 میلیون دلار از Sequoia Capital و Dynamo Ventures جمع‌آوری کرد، در حال ساخت یک ابزار نرم‌افزاری است که به اپراتورهای ناوگان EV در مدیریت شارژ و ارسال کمک می‌کند.

Oto ، یک استارت‌آپ هندی که یک پلتفرم نرم‌افزاری تامین مالی برای خودروهای برقی دو چرخ ایجاد کرد، در یک دور به رهبری GMO Venture Partners، 10 میلیون دلار جمع‌آوری کرد.

Starship Technologies ، یک استارت‌آپ رباتیک تحویل از استونی، 90 میلیون دلار سرمایه جذب کرد که توسط دو حامی قبلی انجام شد: Plural و Iconical. با حامیان قبلی از جمله شرکت فنلاندی-ژاپنی NordicNinja، بانک سرمایه گذاری اروپا، Morpheus Ventures و TDC، مجموع جذب شده توسط Starship به 230 میلیون دلار می رسد.

خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر

وسایل نقلیه خودران

یک قاضی حقوق اداری با کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا جلسه حل و فصلی را در رابطه با حادثه 2 اکتبر برگزار کرد که باعث شد یک عابر پیاده که ابتدا توسط یک خودروی انسانی برخورد کرده بود، زیر آن گیر کرده و سپس توسط یک رباتاکسی کروز کشیده شود.

این جلسه بسیاری از آنچه کوین امانوئل - شرکت حقوقی جنرال موتورز برای تحقیق در مورد حادثه 2 اکتبر استخدام کرده بود - در یک گزارش مستقل فاش کرد. اما شایان ذکر است که در طول تبادل، کروز لحن بسیار آشتی جویانه ای داشت. کریگ گلیدن ، معاون حقوقی و سیاستگذاری جنرال موتورز که در ماه دسامبر به عنوان مدیر ارشد اداری در کروز منصوب شد، بسیار خوشحال کننده بود.

در یک نقطه، به نظر می رسید که او با پرداخت جریمه بالاتر، که طبق قانون 112000 دلار خواهد بود، موافق بود. این چیزی است که او گفت.

"مایه تاسف بود. این یک اشتباه بود و کروز سعی دارد اشتباه را جبران کند. من اینجا نیستم که درباره 75000 دلار یا 112000 دلار بحث کنم. ما می‌خواهیم موضوع را حل و فصل کنیم زیرا می‌خواهیم به جلو برویم و می‌خواهیم مأموریت ارائه خودروهای بدون راننده که ایمن‌تر برای عموم هستند و همچنین دسترسی بیشتر برای عموم به بازار را پیش ببریم. پس ما خوشحالیم که به هر طریقی که دادگاه صلاح می‌داند یا کمیسیون صلاح می‌داند که این موضوع را پشت سر بگذارد، به خطر بیفتیم.»

Waymo پس از اینکه یکی از روباتاکسی هایش به یک دوچرخه سوار در سانفرانسیسکو برخورد کرد، مورد توجه رگولاتورها در کالیفرنیا قرار گرفت. دوچرخه سوار دچار جراحات جزئی شد. Waymo بيان کرد روباتاکسی آن در یک تقاطع چهار طرفه متوقف شد، زیرا یک کامیون بزرگ در جهت مخالف در حال حرکت بود. سپس خودرو به داخل چهارراه حرکت کرد و با دوچرخه سواری که پشت کامیون بود برخورد کرد.

TechCrunch با دپارتمان وسایل نقلیه موتوری و کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا - دو آژانسی که مجوزهایی را کنترل می‌کنند که به شرکت‌هایی مانند Waymo اجازه آزمایش، استقرار و هزینه تجاری برای سواری بدون راننده را می‌دهند. CPUC بيان کرد که "در حال جمع آوری اطلاعات از Waymo" است و DMV به من بيان کرد که آژانس "در حال تحلیل این حادثه است. " خواهیم دید که آیا این به چیز دیگری تبدیل می شود یا خیر.

یک آیتم Waymo دیگر . حوالی ساعت 9 بعد از ظهر شنبه، جمعیتی یک روباتاکسی خالی Waymo را محاصره کردند، شروع به تکان دادن آن کردند، شیشه ها را شکستند و در نهایت آن را با آتش بازی آتش زدند. FriscoLive415 ویدیو را در X. فیلم بسیار دیوانه کننده به اشتراک گذاشت. یکی از سخنگویان Waymo به TechCrunch بيان کرد که این وسیله نقلیه هیچ سواری را حمل نمی کرد و هیچ آسیبی گزارش نشده است. این شرکت "در حال همکاری نزدیک با مقامات ایمنی محلی برای واکنش به وضعیت است. "

وسایل نقلیه الکتریکی، شارژ و باتری

Arrival اعلام کرد که بخش بریتانیایی آن در حال ورود به مدیریت، نسخه ورشکستگی کشور است.

استفان ایتربورن، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت TechCrunch به تک کرانچ بيان کرد که شرکت موتور سیکلت الکتریکی کیک در سال 2023 با هارلی دیویدسون و سایر خودروسازان در تلاش برای زنده ماندن صحبت کرد.

Cowboy در حال اجرای یک برنامه خدمات بر اساس تقاضا برای نگهداری، سفارشی سازی و تعمیرات اساسی است که در خانه صاحب دوچرخه الکترونیکی تحویل داده می شود.

فورد بی سر و صدا بر روی یک خودروی برقی ارزان قیمت کار می کند. این شرکت یک پروژه skunkworks را دو سال پیش ایجاد کرد که در ایروین، کالیفرنیا مستقر است و توسط Alan Clarke ، رئیس سابق توسعه EV تسلا و فورد هدایت می‌شود. شایان ذکر است، این تیم شامل مهندسانی از Auto Motive Power (AMP)، استارت آپ برق EV است که این خودروساز در نوامبر 2023 خریداری کرد. بنیانگذار AMP، آنیل پریانی، که به طور تصادفی با کلارک برای حدود پنج سال در تسلا همپوشانی داشت، نیز بخشی از پروژه skunkworks است. .

Rivian کوچکتر و ارزانتر SUV R2 خود را در 7 مارس معرفی خواهد کرد. با ما همراه باشید!

تویوتا 1.3 میلیارد دلار اضافی برای آماده سازی کارخانه کنتاکی خود برای تولید یک شاسی بلند تمام الکتریکی سه ردیفه جدید که برای مصرف کنندگان آمریکایی طراحی شده است هزینه خواهد کرد.

اقتصاد گیگ

اوبر به یک نقطه عطف بزرگ رسید که چند سال پیش مطمئن نبودم هرگز به آن برسم. اپلیکیشن حمل و نقل و تحویل، سود کل سال (بر اساس درآمد عملیاتی) را به عنوان یک شرکت دولتی گزارش کرد. و به نظر می رسد که پیش بینی می شود شتاب سود در سه ماهه اول ادامه یابد. اوبر قبلاً به سود سالیانه رسیده بود، اما بیشتر به دلیل سرمایه گذاری هایش بود. در سال 2023، سود شرکت نیز از عملیات آن حاصل شد.

یادآوری می کنیم که Lyft سود سه ماهه چهارم و کل سال خود را پس از بسته شدن بازارها در 13 فوریه منتشر خواهد کرد.

مردم

Getaround ، شرکتی که به صاحبان وسایل نقلیه کمک می‌کند تا اتومبیل‌ها، کامیون‌ها و شاسی‌بلندهای خود را به سایر همتایان خود اجاره دهند، 30 درصد از نیروی کار خود در آمریکای شمالی را به عنوان بخشی از بازسازی ساختار کاهش می‌دهد. Getaround 10٪ از کارکنان خود را در فوریه 2023 کاهش داد.

جنرال موتورز کارشناس باتری و مدیر سابق تسلا کورت کلتی را به عنوان معاون جدید باتری خودروساز استخدام کرد - نقشی کاملاً جدید برای این شرکت.

چرخ های این هفته

اعتبار تصویر: Taylor Hatmaker

چرخ‌های این هفته ممکن است توجه پیروان دوچرخه‌های الکترونیکی را به خود جلب کند. ویراستار تیلور هت میکر این را در مورد ون موف "زامبی" خود می نویسد.

دوچرخه الکترونیکی وان موف من نمرده است، اما کاملاً زنده هم نیست. من یک X3 را پس از تحلیل دوچرخه برای TechCrunch در سال 2021 از VanMoof خریدم و بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. دوچرخه عالی بود. اما این یک مکاشفه شخصی نیز بود، که به من -یک دوچرخه سوار تنبل با آب و هوای مناسب- قدرت داد تا در اطراف شهرم (پورتلند، OR) دوچرخه سواری کنم، در غیر این صورت ممکن است از ماشین استفاده کنم.

وقتی VanMoof خود را که در آن زمان فروش بود خریدم، می دانستم که این یک ریسک است. من پول را خرج کردم، زیرا می دانستم که در بدترین حالت ممکن دوچرخه من به یک آجر 2000 دلاری تبدیل شود. این سناریو سال گذشته با اعلام ورشکستگی ون موف به وقوع پیوست.

لاووی بقایای این شرکت را اواخر تابستان گذشته خریداری کرد و امیدی به وجود آورد که دوچرخه‌های متزلزل بدنام پر از قطعات سفارشی همچنان در آینده قابل استفاده باشند. در همین حال، صاحبان VanMoof مانند من تلاش کردند تا برنامه هایی مانند Bikey را که توسط Cowboy ساخته شده بود دانلود کنند تا کلیدهای دیجیتالی را که ما را به دوچرخه هایمان مرتبط می کند، نجات دهند.

من هنوز علاقه زیادی به وزن کاغذ 30 پوندی ممکن آینده خود دارم، که با عصبیت آن را روشن می کنم و چند بار در هفته تلفنم را به آن وصل می کنم. ماه‌هاست که هوا می‌بارد - دیگر از آن آب و هوای دوچرخه سواری نمی‌کنم - اما امیدوارم وقتی بهار فرا می‌رسد، X3 من نیز نشانه‌های تازه‌ای از زندگی نشان دهد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است