متن خبر

انویدیا لیستی از نقایص امنیتی بدی را به اشتراک می‌گذارد که باید از خود در برابر آن محافظت کنید – به همین دلیل باید درایور جدید GPU را همین حالا دانلود کنید.

انویدیا لیستی از نقایص امنیتی بدی را به اشتراک می‌گذارد که باید از خود در برابر آن محافظت کنید – به همین دلیل باید درایور جدید GPU را همین حالا دانلود کنید.

شناسهٔ خبر: 454760 -




نمای نزدیک <a href= از مدار کارت گرافیک مدرن با آرم امنیت سایبری یک تیک" class=" block-image-ads hero-image" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/N4XtbFxAb8GtiGAXEB5Jtc-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/N4XtbFxAb8GtiGAXEB5Jtc-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/N4XtbFxAb8GtiGAXEB5Jtc-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/N4XtbFxAb8GtiGAXEB5Jtc-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/N4XtbFxAb8GtiGAXEB5Jtc-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/N4XtbFxAb8GtiGAXEB5Jtc-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/N4XtbFxAb8GtiGAXEB5Jtc-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/N4XtbFxAb8GtiGAXEB5Jtc.jpg">
(اعتبار تصویر: sdecoret / Shutterstock)

انویدیا اخیراً درایورهای گرافیکی جدیدی را منتشر کرد – برای پردازنده‌های گرافیکی معاصر و کارت‌های گرافیک قدیمی‌تر آن نیز – و ما اکنون در مورد نقص‌های امنیتی که این درایورها برطرف می‌کنند می‌دانیم.

Tom's Hardware بولتن امنیتی جدیدی را از Nvidia مشاهده کرده است که تهدیداتی را که برای صاحبان پردازنده‌های گرافیکی تیم گرین ایجاد می‌کند، تشریح می‌کند. پس از انتشار آخرین درایور گرافیکی خود در هفته گذشته، انویدیا به ما اطلاع داد که در مورد آسیب پذیری های دقیق بازی در اینجا به روز رسانی خواهد کرد و اکنون این کار را انجام داده است.

آنها شامل دو تهدید برای کاربران ویندوز هستند که با شدت "بالا" رتبه بندی شده اند، که هر دو می توانند برای اعمال نفوذ کد (اجرای فرآیندهای مخرب در رایانه شخصی شما) و انواع زشتی های دیگر مورد سوء استفاده قرار گیرند. سومین تهدیدی با رتبه "بالا" نیز وجود دارد، اما هدف آن کاربران لینوکس است نه ویندوز.

علاوه بر این، سه سوء استفاده بالقوه دیگر وجود دارد که با شدت «متوسط» رتبه‌بندی شده‌اند، که همچنان تهدیدات نگران‌کننده‌ای را برای رایانه شما نشان می‌دهند، البته اگر در همان سطح آسیب‌پذیری‌های فوق‌الذکر نباشند.

چگونه از خود دفاع می کنید؟ باید به درایور آماده بازی Nvidia 551.61 (که یک هفته پیش در کنار برنامه جدید Nvidia راه اندازی شد) را به روز کنید و می توانید آن را از اینجا دانلود کنید .

همچنین، آنهایی که از کارت‌های گرافیکی بسیار قدیمی‌تر انویدیا استفاده می‌کنند - GTX 700 یا 600 GPU - باید برای محافظت از خود، یک پچ امنیتی جداگانه، به‌روزرسانی درایور 474.82 را دانلود کنند. و یک به روز رسانی دیگر، نسخه 474.89، برای کسانی که از نصب ویندوز قدیمی استفاده می کنند، یعنی Windows 7 و Windows 8 / 8.1 وجود دارد.

همه آنها را می توانید از پورتال دانلود انویدیا بالا دریافت کنید، فقط مشخصات کارت گرافیک و سیستم عامل خود را وارد کنید تا نسخه اصلاحی برای دانلود به شما نمایش داده شود.


تجزیه و تحلیل: تلاش اضافی

به طور کلی، یکی از دلایل اهمیت به‌روزرسانی به آخرین درایور (یا هر نسخه نرم‌افزاری) این است که آسیب‌پذیری‌هایی مانند این را اصلاح می‌کند و این مطمئناً برای درایور جدید انویدیا صادق است. به طور خلاصه برای گرفتن این نسخه جدید معطل نشوید.

خوب است که شاهد تقویت امنیت Nvidia برای GPUهای قدیمی تر و در واقع سیستم عامل های قدیمی تر – بدون پشتیبانی – از مایکروسافت باشیم. تیم گرین دیگر به طور رسمی از این کارت ها یا سیستم عامل ها پشتیبانی نمی کند، پس این یک تلاش اضافی است که شرکت مجبور به انجام آن نبود.

گفته می‌شود، اگر یکی از آن سیستم‌عامل‌ها را اجرا می‌کنید - ویندوز 7 یا 8 - واقعاً باید در این مرحله به ویندوز 10 یا 11 (یا یکی از بهترین جایگزین‌های لینوکس ، شاید اگر نمی‌خواهید) ارتقا دهید. پول را جدا کنید). از آنجایی که شما با دردسرها و آسیب‌پذیری‌های بالقوه‌تری نسبت به آن‌هایی که GPU Nvidia شما را در معرض آن قرار می‌دهد، مواجه هستید، چه اتفاقی می‌افتد که مایکروسافت دیگر این سیستم‌ها را به‌روزرسانی نمی‌کند .

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

دارن یک فریلنسر است که اخبار و آپشن های TechRadar (و گاهی اوقات T3) را در طیف گسترده‌ای از موضوعات محاسباتی از جمله پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی، سخت‌افزارهای مختلف دیگر، VPN، آنتی‌ویروس و غیره می‌نویسد. او در بهترین بخش از سه دهه در مورد فناوری نوشته است و در اوقات فراغت خود کتاب می نویسد (اولین رمان او - "می دانم شام آخر چه کردید" - توسط Hachette UK در سال 2013 منتشر شد).

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است