متن خبر

انویدیا در مقابل جهان: برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری با هم متحد می‌شوند تا انویدیا را از دستیابی به تسلط جهانی در هوش مصنوعی بازدارند – UALink قرار است با NVLink رقابت کند، اما آیا خیلی دیر شده است؟

انویدیا در مقابل جهان: برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری با هم متحد می‌شوند تا انویدیا را از دستیابی به تسلط جهانی در هوش مصنوعی بازدارند – UALink قرار است با NVLink رقابت کند، اما آیا خیلی دیر شده است؟

شناسهٔ خبر: 518266 -




مردی <a href= که در مقابل قفسه ای از سرورها در یک مرکز داده ایستاده است" class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/voggnbKTY9CxkjzXf8CGud-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/voggnbKTY9CxkjzXf8CGud-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/voggnbKTY9CxkjzXf8CGud-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/voggnbKTY9CxkjzXf8CGud-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/voggnbKTY9CxkjzXf8CGud-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/voggnbKTY9CxkjzXf8CGud-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/voggnbKTY9CxkjzXf8CGud-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/voggnbKTY9CxkjzXf8CGud.jpg">
(اعتبار تصویر: Shutterstock.com / Gorodenkoff)

اینتل ، گوگل ، مایکروسافت ، متا، سیسکو و سایر غول‌های فناوری، تشکیل گروه ارتقا دهنده Ultra Accelerator Link (UALink) را اعلام کرده‌اند، یک اقدام استراتژیک با هدف محدود کردن تسلط انویدیا در بازار شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی.

این گروه که شامل AMD ، Hewlett Packard Enterprise و Broadcom نیز می شود، به دنبال توسعه یک استاندارد صنعتی جدید برای ارتباطات پرسرعت و کم تاخیر برای سیستم های هوش مصنوعی در مراکز داده است که به طور مستقیم با NVLink انویدیا رقابت می کند.

پیشنهاد این گروه، UALink 1.0، اتصال حداکثر 1024 شتاب‌دهنده هوش مصنوعی را در یک غلاف محاسباتی امکان‌پذیر می‌کند و اجازه بارگذاری مستقیم حافظه و ذخیره‌سازی بین شتاب‌دهنده‌هایی مانند GPU را می‌دهد. کنسرسیوم UALink که پیش بینی می شود در سه ماهه سوم سال 2024 ایجاد شود، بر توسعه نظارت خواهد کرد. انتظار داریم که UALink 1.0 تقریباً در همان زمان در دسترس باشد، با یک به‌روزرسانی با پهنای باند بالاتر، UALink 1.1، که برای سه ماهه چهارم 2024 تنظیم شده است.

انویدیا در معرض حمله

Sachin Katti، SVP & GM، Network and Edge Group، شرکت اینتل گفت: "UALink نقطه عطف مهمی برای پیشرفت محاسبات هوش مصنوعی است. اینتل مفتخر است که این فناوری جدید را رهبری می کند و تخصص ما را در ایجاد یک اکوسیستم هوش مصنوعی باز و پویا به ارمغان می آورد. به عنوان یکی از اعضای موسس این کنسرسیوم جدید، ما مشتاقانه منتظر موج جدیدی از نوآوری در صنعت و ارزش مشتری هستیم که از طریق استاندارد UALink ارائه می شود.

گارتنر تخمین می‌زند که شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی مورد استفاده در سرورها در سال جاری بالغ بر 21 میلیارد دلار خواهد بود که تا سال 2028 به 33 میلیارد دلار افزایش می‌یابد. پیش‌بینی می‌شود درآمد تراشه‌های هوش مصنوعی از الکترونیک محاسباتی تا سال 2025 به 33.4 میلیارد دلار برسد. مایکروسافت، متا و گوگل تاکنون میلیاردها دلار در سخت‌افزار Nvidia سرمایه‌گذاری کرده‌اند. برای ابرها و مدل های هوش مصنوعی خود، و به طور قابل درک به دنبال کاهش وابستگی خود به شرکتی هستند که تخمینی 70 تا 95 درصد از بازار شتاب دهنده های هوش مصنوعی را کنترل می کند.

انویدیا به دلایل قابل درک در این ابتکار غایب است. این شرکت به طور طبیعی تمایلی به حمایت از استانداردهای رقیب ندارد که می تواند فناوری اختصاصی NVLink خود را به چالش بکشد و به طور بالقوه نفوذ قابل توجه آن در بازار را کاهش دهد.

فارست نورود، مدیر ارشد راه‌حل‌های مرکز داده AMD، گفت: «کاری که توسط شرکت‌های UALink برای ایجاد یک پارچه شتاب‌دهنده باز، با کارایی بالا و مقیاس‌پذیر انجام می‌شود، برای آینده هوش مصنوعی حیاتی است. با هم، ما تجربه گسترده ای را در ایجاد هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ و راه حل های محاسباتی با عملکرد بالا که بر اساس استانداردهای باز، کارایی و پشتیبانی قوی از اکوسیستم است، به ارمغان می آوریم. AMD متعهد است که تخصص، فن‌آوری‌ها و قابلیت‌های ما را به گروه و همچنین سایر تلاش‌های صنعت باز برای پیشبرد تمام جنبه‌های فناوری هوش مصنوعی و تقویت یک اکوسیستم هوش مصنوعی باز ارائه کند.

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است