متن خبر

انعطاف پذیری جدید برای انتقال داده به و از هر ارائه دهنده ابری

انعطاف پذیری جدید برای انتقال داده به و از هر ارائه دهنده ابری

شناسهٔ خبر: 468126 -




ابرهای دیجیتال در برابر پس زمینه آبی.
(اعتبار تصویر: Shutterstock / تخته سیاه)

مهاجرت ابر مفهوم جدیدی نیست. بیش از یک دهه پیش، کسب‌وکارها متوجه شدند که محدودیت‌های سیستم‌های قدیمی قدیمی‌شان دارای محدودیت‌هایی است که منجر به افزایش فشار برای مدرن‌سازی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و انطباق با فناوری‌های به‌سرعت در حال تکامل شد.

مهاجرت ابری به عنوان یک راه حل قانع‌کننده برای پیمایش پیچیدگی‌های عصر دیجیتال و چشم‌انداز زیرساخت‌های فناوری اطلاعات پدیدار شد، که منجر به تغییر شدیدی برای مدیریت داده شد. در یک محیط به سرعت در حال تغییر رشد کنند. این با شور و شوق پیرامون تحول دیجیتال بیشتر شد. با ورود غیرقابل پیش بینی همه گیری COVID-19، حرکت به سمت ابر ضروری شد! پس ، شرکت‌ها قبل از اینکه واقعاً آماده باشند، به پذیرش ابری پرداختند.

ارائه‌دهندگان خدمات مهاجرت ابری را «آسان و ساده» به تصویر کشیدند، اما بعداً متوجه شدند که اجرای مهاجرت‌های ابری آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد یکپارچه نبود. گزارش وضعیت ابری Flexera 2023 بیان می‌کند که 66 درصد از متخصصان فناوری اطلاعات سازمانی مهاجرت‌های ابری را به عنوان چالش اصلی فهرست می‌کنند. رایج‌ترین چالش‌های مهاجرت ابری عبارتند از: (1) هزینه‌های بالا، (2) برنامه‌های کاربردی ضعیف برای انتقال داده از مراکز داده به ابر و (3) عدم وجود استراتژی. هزینه‌های خروج و نبود راه‌حل برای انتقال داده‌ها به خارج از فضای ابری، شرکت‌ها را به دام انداخت. نبرد با موانع و چالش ها بدون هیچ راهی برای بازگشت.

هزینه های بالا: متخصصان فناوری اطلاعات سازمانی امروزه با تخلیه مالی قابل توجهی روبرو هستند، زیرا فرآیند مهاجرت ابری مجموعه هزینه های خاص خود را دارد. شرکت ها برای تمام داده های ذخیره شده، صرف نظر از اینکه فعالانه از آن استفاده می کنند یا نه، صورت حساب دریافت می کنند. علاوه بر این، ارائه‌دهندگان ابر هزینه‌های خروج را تحمیل می‌کنند که به طور غیرمستقیم شرکت‌ها را از انتقال داده‌ها به خارج از فضای ابری باز می‌دارد. در حالی که راه‌حل‌هایی برای انتقال داده‌ها به ابر وجود دارد، عدم پشتیبانی برای استخراج داده‌ها از ابر، شرکت‌ها را از انتقال داده‌ها از ابر که اثرات نامطلوبی در کوتاه‌مدت و بلندمدت ایجاد می‌کند، مسدود می‌کند.

ساحل چاولا

Sahil Chawla یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Tsecond و رئیس فناوری نسل Tsecond است.

برنامه های ابری با طراحی ضعیف:

ارائه دهندگان ابر از انتقال داده مبتنی بر شبکه برای انتقال داده ها استفاده می کنند که گلوگاه های متعددی از جمله توان عملیاتی کم، ناتوانی در عملکرد در شرایط از راه دور، آسیب پذیری در برابر از دست دادن داده ها و نقض امنیت، و مدت زمان انتقال طولانی هفته ها یا حتی ماه ها را ایجاد می کند. علاوه بر این، برنامه های کاربردی ابری که مهاجرت را اجرا می کنند، ناکارآمدی هایی دارند که باید بهینه شوند. اگرچه برنامه ها دارای عملکردهای تعریف شده هستند، مشتریان برای اینکه آنها را به طور موثر کار کنند، هزینه بیشتری می پردازند که منجر به بدهی فنی می شود.

فقدان استراتژی:

اکثر شرکت‌ها دارای سیستم‌های قدیمی، سیستم‌های متفاوت، پایگاه‌های اطلاعاتی متعدد، داده‌های ساختاریافته و بدون ساختار هستند. قالب‌ها و الزامات داده‌ای متنوعی وجود دارد که توسط ارائه‌دهندگان ابری قفل، برنامه‌های کاربردی توزیع‌شده و زیرساخت‌های پچ‌ورک با تنگنا مواجه شدند. جذابیت "آسان و ساده" توسط ارائه دهندگان خدمات، سرمایه گذاری در پذیرش ابر را در اولویت قرار داد، در حالی که استراتژی در مورد چگونگی استفاده از ابر در درجه دوم اهمیت قرار داشت. یک دستور العمل ناب برای شکست در اکثر موارد، استراتژی پذیرش ابر به جای تیم داخلی به مشاوران سپرده شد. در نتیجه، درک درستی از معماری داده های صدا و اصل و نسب داده وجود نداشت.

تکنولوژی تغییر بازی

پرداختن به این چالش ها مهم است، زیرا فروشگاه های داده تنها به رشد خود ادامه خواهند داد. کسب و کارها انتظار دارند که داده های ذخیره شده سالانه 30 درصد رشد کنند. رشدی در شرکت های داده محور وجود دارد که خواستار تجزیه و تحلیل سریع داده ها برای تصمیم گیری آگاهانه هستند. اما صبر کنید، چیزهای بیشتری برای آن وجود دارد! دلیل واقعی ما برای مقابله با این موانع مهاجرت ابری، رشد انفجاری در استفاده از هوش مصنوعی مولد است. این فناوری تغییر دهنده بازی، دنیایی از فرصت‌ها را برای کسب‌وکارها برای گسترش به بازارهای جدید باز می‌کند. با این حال، تمام این احتمالات هیجان انگیز ممکن است رویایی دور باقی بمانند، اگر ما با بدهی های فنی موجود مقابله نکنیم یا بار عمده هزینه های اضافی را برای ادغام هوش مصنوعی مولد در سیستم های ابری قدیمی خود متحمل نشویم.

هیچ وقت برای تصدیق یک مشکل و متعهد شدن به ایجاد تغییر دیر نیست. شرکت‌ها باید شناسایی آنچه را که باید تغییر کند و برنامه‌های عملی برای اعمال این تغییرات در اولویت قرار دهند. افزایش هزینه های خروج نشان دهنده نیاز و اهمیت انتقال یکپارچه داده به و از هر ارائه دهنده ابری است. قبل از سرمایه‌گذاری در پذیرش ابر و انتقال داده، باید یک استراتژی ایجاد کرد که یک معماری داده‌ای صحیح ایجاد کند که جریان داده با کیفیت بالا را از طریق خط لوله داده تضمین کند. داشتن Cloud FinOps بالغ کلید پذیرش موفقیت آمیز ابر است. همیشه بهترین کار برای تیم داخلی این است که نقشه راه، استراتژی، برنامه ریزی و محصولات قابل تحویل را به جای مشاوره با سازمان هدایت کند.

گزارش IDC او میگوید : «78 درصد از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی نشان دادند که از راه‌حل‌های انتقال/ مهاجرت داده فیزیکی استفاده می‌کنند، زیرا انتقال داده‌ها از طریق شبکه‌های آنها دیگر نمی‌تواند با ظرفیت مطابقت داشته باشد». پس ، انتقال داده‌های فیزیکی ابزاری قدرتمند برای مقابله با چالش‌های مهاجرت داده‌های مبتنی بر شبکه است زیرا انعطاف‌پذیر، سریع و ساده هستند. اقدام اخیر مایکروسافت ، AWS Cloud و Google Cloud برای چشم پوشی از هزینه های خروج برای مشتریان خود، گام بعدی عالی برای تحرک داده است. اکنون، مشتریان می توانند داده های خود را بر اساس شرایط خود، با انعطاف پذیری و کارایی بیشتر، جابه جا کنند. پس ، با تجزیه و تحلیل و برنامه‌ریزی مناسب، نه تنها می‌توان از انتقال یکپارچه داده‌ها اطمینان حاصل کرد، بلکه می‌توان از موج هوش مصنوعی و فناوری جدید برای افزایش درآمد و حفظ مشتریان استفاده کرد.

ما بهترین خدمات رایانش ابری را معرفی کرده ایم.

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

Sahil Chawla یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Tsecond و رئیس Tsecond Generation Technology است که هر دو در سال 2020 تاسیس شدند. ساحل دارای مدرک لیسانس مهندسی در علوم کامپیوتر است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است