متن خبر

اندروید 16 می تواند یک ترفند اعلان کلیدی از آیفون قرض بگیرد

اندروید 16 می تواند یک ترفند اعلان کلیدی از آیفون قرض بگیرد

شناسهٔ خبر: 800298 -




Google Pixel 9 در رنگ سبز زمستانی <a href= که آپشن های هوش مصنوعی را روی صفحه نمایش می‌دهد" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/xJ6oKDz84Du4fTWMZuA3gF-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/xJ6oKDz84Du4fTWMZuA3gF-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/xJ6oKDz84Du4fTWMZuA3gF-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/xJ6oKDz84Du4fTWMZuA3gF-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/xJ6oKDz84Du4fTWMZuA3gF-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/xJ6oKDz84Du4fTWMZuA3gF-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/xJ6oKDz84Du4fTWMZuA3gF-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/xJ6oKDz84Du4fTWMZuA3gF.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high" crossorigin="anonymous">
اندروید 15 برای گوشی‌های پیکسل آماده است – و اندروید 16 بعدی است (اعتبار تصویر: فیلیپ برن / آینده)

کار بر روی اندروید در فرم بتا ادامه دارد

اندروید 16 می تواند یک ترفند نوتیفیکیشن جدید داشته باشد

در حال حاضر آن را Rich Congoing Notifications می نامند


با عرضه اندروید 15 به گوشی‌های پیکسل، می‌توانیم توجه خود را به آنچه در اندروید 16 ارائه می‌شود معطوف کنیم – و برخی از کاوش‌ها در آخرین کد بتای این سیستم‌عامل، یک سیستم اعلان به سبک Dynamic Island را نشان داده‌اند.

این ویژگی توسط Mishaal Rahman در Android Authority ارائه شده است و این ویژگی Rich Congoing Notifications نام دارد. این به شما ایده ای از آنچه درگیر است می دهد: اعلان های مداوم که در نوار وضعیت در بالای صفحه نمایش داده می شوند.

در مدل‌های جدیدتر آیفون، یک نوار اعلان جزیره پویا وجود دارد که برای نشان دادن اطلاعاتی مانند امتیازات ورزشی، رسانه‌هایی که در حال پخش هستند یا زمان رسیدن یک پیکاپ تاکسی گسترش می‌یابد. به نظر می رسد Rich Ongoing Notifications چیزی مشابه ارائه می دهد.

شواهدی از تغییر نوتیفیکیشن‌ها در نسخه بتای Android 15 QPR1 Beta 3 یافت شده است، اگرچه طبق معمول در نسخه‌های بتا، هیچ تضمینی وجود ندارد که این ویژگی به نسخه نهایی تبدیل شود یا به شکل فعلی منتشر شود.

تراشه های تلفن

چگونه Rich Congoing Notifications می تواند ظاهر شود

چگونه Rich Ongoing Notifications می تواند به نظر برسد (اعتبار تصویر: Mishaal Rahman / Android Authority)

نحوه کار به این صورت است: برنامه‌ها می‌توانند یک هشدار اعلان یا «تراشه» را با متن سفارشی و رنگ پس‌زمینه سفارشی در نوار وضعیت قرار دهند. سپس آن تراشه می‌تواند اطلاعات زنده را نشان دهد - برای مثال، درباره زمان رسیدن پرواز.

در حال حاضر، ویژگی Rich Congoing Notifications فعال نشده است، اگرچه رحمان توانست آن را به کار ببندد و چند ماکت بسازد که نشان می‌دهد تراشه‌ها چگونه عمل می‌کنند (می‌توانید یکی از آنها را در بالا مشاهده کنید).

در حالی که این قطعاً حال و هوای Dynamic Island را در مورد آن دارد، گزارش Android Authority نشان نمی‌دهد که این تراشه‌ها از اندروید 12 وجود داشته‌اند، اگرچه تا این لحظه محدود به مدیریت تماس بوده‌اند.

گسترش این ویژگی به برنامه‌ها و اعلان‌ها از هر نوعی به معنای انعطاف‌پذیری بیشتر برای توسعه‌دهندگان و کاربران در هنگام دریافت اطلاعات مهم روی صفحه است. این چیزی است که باید در سال 2025 و قبل از عرضه اندروید 16 به آن توجه داشت.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده آزاد

دیو یک روزنامه نگار مستقل در زمینه فناوری است که بیش از دو دهه در مورد ابزارها، برنامه ها و وب می نویسد. در استوکپورت، انگلستان، در TechRadar او را خواهید دید که اخبار، ویژگی‌ها و بررسی‌ها را پوشش می‌دهد، به‌ویژه برای تلفن‌ها، تبلت‌ها و پوشیدنی‌ها. دیوید با تلاش برای اطمینان از اینکه پوشش اخبار فوری ما در تعطیلات آخر هفته بهترین است، در Gizmodo، T3، PopSci و چند مکان دیگر به‌علاوه، خطوط فرعی دارد و همچنین سال‌ها مشغول ویرایش مواردی مانند PC Explorer و The Hardware Handbook بوده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است