متن خبر

اندروید 15 در هفته‌های آینده روی دستگاه‌های پیکسل پشتیبانی‌شده در دسترس خواهد بود

اندروید 15 در هفته‌های آینده روی دستگاه‌های پیکسل پشتیبانی‌شده در دسترس خواهد بود

شناسهٔ خبر: 728917 -




گوگل روز سه‌شنبه اعلام کرد که اندروید 15 را منتشر می‌کند و کد منبع آن را قبل از راه‌اندازی مصرف‌کننده آتی در دسترس قرار می‌دهد، که سیستم عامل جدید تلفن همراه را در هفته‌های آینده به دستگاه‌های پیکسل پشتیبانی می‌کند. این شرکت همچنین فاش کرد که اندروید 15 بر روی دستگاه‌های منتخبی از سامسونگ، آنر، iQOO، لنوو، موتورولا، Nothing، OnePlus، Oppo، realme، Sharp، Sony، Tecno، vivo و شیائومی در ماه‌های آینده عرضه خواهد شد.

به‌روزرسانی اندروید گفت ه‌های جدیدی مانند Private Space را به همراه خواهد داشت، ویژگی که به کاربران امکان می‌دهد بخشی از سیستم عامل را برای اطلاعات حساس ذخیره کنند. به‌روزرسانی نرم‌افزار همچنین به کاربران اجازه می‌دهد ترکیب‌های برنامه‌های تقسیم‌شده مورد علاقه خود را برای دسترسی سریع ذخیره کنند و نوار وظیفه را به‌طور دائم روی صفحه پین ​​کنند. سایر موارد اضافه شده شامل ضبط جزئی صفحه و کلیدهای عبور راحت تر است.

به عنوان بخشی از اعلامیه روز سه‌شنبه، گوگل فاش کرد که اندروید 15 را در پروژه منبع باز اندروید در دسترس قرار می‌دهد، که اطلاعات و کد منبع مورد نیاز برای ایجاد نسخه‌های سفارشی سیستم‌عامل اندروید، دستگاه‌های پورت و لوازم جانبی را برای پلتفرم اندروید و اطمینان از سازگاری ارائه می‌کند. الزامات

گوگل می گوید اندروید 15 راه های بیشتری را به توسعه دهندگان می دهد تا تجربه برنامه خود را بیشتر تنظیم کنند تا نحوه اجرای برنامه های خود را در هر پلتفرمی بهبود بخشند. گوگل او میگوید ، همچنین در زمینه‌هایی مانند تایپوگرافی، بین‌المللی‌سازی، تجربیات رسانه‌ای و دوربین، تجربه کاربر، حریم خصوصی و امنیت بهبودهایی ایجاد می‌کند. در مورد دوم، اندروید 15 از ورود به سیستم با کلیدهای عبور تنها با یک ضربه و سایر محافظت های جدید در برابر عوامل مخرب پشتیبانی می کند.

به عنوان بخشی از توسعه برنامه‌نویسان، گوگل یک سری آموزشی به نام هفته‌های Spotlight راه‌اندازی می‌کند که در آن این شرکت به تحلیل موضوعات فنی در مورد ساخت‌وساز برای اندروید می‌پردازد و با یک هفته محتوا درباره Android 15 شروع می‌شود.

مک کالو نوشت: «اندروید 15 به ماموریت ما برای ساختن یک پلتفرم خصوصی و امن ادامه می‌دهد که به بهبود بهره‌وری شما کمک می‌کند و در عین حال قابلیت‌های جدیدی برای تولید برنامه‌های زیبا، تجربه‌های رسانه‌ای و دوربین برتر و تجربه کاربری بصری، به‌ویژه در تبلت‌ها و دستگاه‌های تاشو به شما می‌دهد. معاون توسعه دهنده محصول برای Android، در یک پست وبلاگ.

اندروید 15 به توسعه دهندگان امکان دسترسی به تایپوگرافی و داخلی سازی بهبود یافته، همراه با بهبود دوربین و رسانه را می دهد. گوگل همچنین اکثر تغییرات مربوط به برنامه را به صورت انتخابی انجام می دهد تا به توسعه دهندگان زمان بیشتری برای انجام تغییرات لازم در برنامه قبل از اینکه برنامه آنها نسخه SDK نسخه 35 را هدف قرار دهد، بدهد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است