متن خبر

‘انتظارات Xeon را از بین می برد’: اولین بررسی از CPU قدرتمند اینتل نشان می دهد که می تواند رقیب AMD خود را با یک ویژگی کلیدی شکست دهد – قابلیت دو سوکت به Xeon 6700E برتری می دهد.

‘انتظارات Xeon را از بین می برد’: اولین بررسی از CPU قدرتمند اینتل نشان می دهد که می تواند رقیب AMD خود را با یک ویژگی کلیدی شکست دهد – قابلیت دو سوکت به Xeon 6700E برتری می دهد.

شناسهٔ خبر: 545065 -




اینتل زئون 6
(اعتبار تصویر: اینتل)

اینتل اخیراً از خانواده Xeon 6 خود رونمایی کرده است، آخرین نسخه گفت ه شده به مجموعه CPU سرور خود، که جایگزین نام تجاری قبلی "Scalable" شده است. این نسخه دو خط تراشه را معرفی می‌کند: Granite Rapids که دارای هسته‌های P (عملکرد) است و Sierra Forest که دارای هسته‌های E (کارآمد) است.

اینتل قصد دارد با عرضه اولیه تراشه‌های 6700E و به دنبال آن پردازنده‌های Xeon 6900P اینتل در سه‌ماهه سوم سال جاری عرضه شود. انتظار داریم که نسخه‌های بیشتری از جمله 6900E، 6700P، 6500P، Xeon 6 SoC و 6300P در سه‌ماهه اول سال 2025 عرضه شود.

سری Xeon 6700E به طور خاص برای پاسخگویی به هایپراسکیلرها طراحی شده است و دارای پیکربندی 144 هسته‌ای است که توسط حافظه DDR5 و PCIe Gen5 پشتیبانی می‌شود، همه در یک TDP 250 وات. Serve The Home این شانس را داشت که پردازنده‌های Xeon 6780E و 6766E را در سرعت خود قرار دهد و با هشدار اسپویلر، بيان کرد که آنها «انتظارات Xeon را از بین می‌برند».

مصرف برق "فوق العاده".

دو پردازنده Sierra Forest در مقابل سری‌های AMD EPYC Bergamo و Siena و در مقابل مدل‌های قدیمی‌تر اینتل، مانند Xeon Gold 5218 از نسل Cascade Lake قرار گرفتند.

تراشه های اینتل همچنین با Ampere Altra Max، یک پردازنده مبتنی بر ARM که به دلیل کارایی اش شناخته شده است، مقایسه شد. در نهایت، هسته‌های E با هسته‌های P سری پنجم اینتل زئون «Emerald Rapids» مقایسه شدند.

برای دریافت نتایج کامل، باید آزمایش جامع Serve The Home را تحلیل کنید، اما Xeon 6780E و 6766E به طور رقابتی عمل کردند و در بهره وری انرژی (این سایت به مصرف انرژی Sierra Forest به عنوان "فوق العاده" اشاره می کند) و بارهای کاری چند رشته ای عالی بودند.

حرکت اینتل به سمت قابلیت دو سوکت با این تراشه ها به وضوح به آنها برتری نسبت به رقبایی مانند سری EPYC AMD می دهد و امکان مقیاس پذیری و انعطاف پذیری بهتر را در محیط های سرور با چگالی بالا فراهم می کند.

در جمع بندی بررسی، پاتریک کندی از Serve The Home اظهار داشت: «اگر هنوز سرورهای Xeon E5 یا مجازی‌سازی یا میزبان‌های کانتینری مقیاس‌پذیر نسل 1/2 Intel Xeon دارید، Sierra Forest دستاوردهای یکپارچه‌سازی وحشی را ارائه می‌دهد که صرفه‌جویی زیادی در مصرف انرژی خواهد داشت. این صرفه جویی در انرژی را می توان مستقیماً برای گفت ن سرورهای هوش مصنوعی بیشتر هدایت کرد، حتی اگر نیازهای محاسباتی سنتی شما به آرامی در حال افزایش باشد.

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است