متن خبر

«امید افشار»، دست راست ایلان ماسک، مسئول نظارت بر عملیات تسلا در آمریکا و اروپا شد

«امید افشار»، دست راست ایلان ماسک، مسئول نظارت بر عملیات تسلا در آمریکا و اروپا شد

شناسهٔ خبر: 788548 -




«امید افشار» ایرانی‌الاصل که یکی از افراد نزدیک و مورداعتماد «ایلان ماسک» است، ظاهراً برای نظارت بر عملیات تسلا در آمریکای شمالی و اروپا انتخاب شده است.

طبق گزارش بلومبرگ، افشار 37 ساله که در دفتر ماسک کار می‌کرد، اکنون طبق گفته منابعی که خواسته‌اند نام آن‌ها فاش نشود، به‌عنوان یک معاون روی فرایند تولید و فروش تسلا نظارت می‌کند. همچنین افشار حالا گزارش‌های مسئولیت جدید خود را مستقیماً به خود ماسک ارائه می‌کند.

حضور افشار در تسلا و دیگر تغییرات این شرکت

افشار کار خود در تسلا را از سال 2017 به‌عنوان «مدیر محصول» آغاز کرد. در سال 2022 به‌دلیل نقشش در خرید مصالح ساختمانی که خرید آن‌ها بسیار سخت است، تحت نظارت داخلی قرار گرفته بود و همچنین مدتی را در اسپیس‌ایکس و X مشغول به کار بوده است.

علاوه‌براین، تسلا ظاهراً دچار تغییرات دیگری نیز شده است. «آشوک الوسوامی» اکنون معاون بخش Autopilot و نرم‌افزار هوش مصنوعی غول خودروسازی است و «میلان کواچ» معاون بخش ربات انسان‌نمای اپتیموس خواهد بود.

برخی منابع نیز اشاره کرده‌اند که این تغییرات از قبل از رویداد هفته گذشته تسلا برای معرفی Cybercab برنامه‌ریزی شده است. تسلا‌ در این رویداد هرچند محصولات نوآورانه و جذابی را معرفی کرد، اما سهام آن 9 درصد کاهش یافت و به‌همین‌ترتیب ثروت «ایلان ماسک» هم حدود 15 میلیارد دلار کمتر شد.

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است