امور مالی جاسازی شده همچنان مد روز است زیرا استارتاپ اتوماسیون حسابداری Ember با HSBC انگلستان شریک می شود.
چند سال پیش، نمیتوانستید به یک گردهمایی فینتک بروید بدون اینکه به یک گفتگو درباره امور مالی تعبیهشده پایان دهید. در سال 2020، ما حتی نوشتیم که امور مالی تعبیه شده ممکن است آینده فین تک را نشان دهد.
استراتژی توزیع به شرکتهای فینتک اجازه میدهد خدمات خود را با سایر محصولات و خدمات ادغام کنند، که به نوبه خود به کاربران امکان دسترسی به آپشن های جدید را بدون نیاز به ثبت نام در یک سرویس جدید میدهد. ثابت شده است که این رویکرد بهویژه برای فینتکها جذاب است زیرا لایه جدیدی از محصولات را برای ارائه به بانکهای بزرگتر و ارائهدهندگان خدمات مالی به آنها میدهد.
Ember، یک استارتآپ بریتانیایی که بر روی یک پیشنهاد مالیاتی تعبیهشده کار میکند، ثابت میکند که این استراتژی هنوز در سال 2024 معتبر است. این شرکت کوچک با HSBC در بریتانیا همکاری کرده است تا مشتریان تجاری این بانک بتوانند از حسابهای آنلاین خود به خدمات Ember دسترسی داشته باشند. Ember به طور بالقوه می تواند هزاران مشتری را با یک شراکت به دست آورد.
سرویس Ember تراکنش های بانکی اخیر شرکت ها را واکشی می کند و به طور خودکار آنها را دسته بندی می کند. پس از آن، مشتریان می توانند هزینه ها را پیگیری کنند، رسید اضافه کنند، فاکتور ایجاد کنند و حسابداری اولیه را انجام دهند.
Ember سپس یک نمای کلی از درآمد و هزینه های شرکت شما ارائه می دهد، تخمین می زند که چقدر مالیات می پردازید، و به شما می گوید که چه مقدار پول برای برداشت به عنوان سود سهام برای مالکان در دسترس است.
شرکتهای بزرگتر احتمالاً مستقیماً با حسابداران رسمی کار خواهند کرد یا حتی حسابداران داخلی را استخدام خواهند کرد. اما فریلنسرها و شرکت های کوچک با کمتر از 10 کارمند حداقل می توانند فرآیندهای حسابداری خود را با محصول سلف سرویس Ember ساده کنند.
«امثال Xero، QuickBooks، FreeAgent همگی برای حسابداران ساخته شده اند و نه صاحبان مشاغل نهایی. دانیل هوگان، بنیانگذار و مدیر اجرایی Ember، به TechCrunch گفت: و ما یک فرصت بزرگ برای ایجاد یک تجربه متحول کننده برای یک صاحب کسب و کار نهایی دیدیم تا از کل تعهدات مالیاتی خود مراقبت کند.
اما مسئله این است که این بازار به شدت پراکنده است. صدها هزار شرکت کوچک تنها در بریتانیا وجود دارد، به این معنی که به سختی می توان مشتریان را جذب کرد.
هوگان او میگوید : «ما با شرکتهایی مانند Xero و QuickBooks برای هزینههای تبلیغاتی مقابله میکردیم، و جذب مشتری مستقیماً به همین دلیل دشوار بود - گران بود.
به همین دلیل است که Ember مذاکره با بانک های بزرگی مانند HSBC UK را برای ارائه راه حلی تعبیه شده آغاز کرده است. HSBC به ازای هر یک از مشتریان خود که استفاده از ویژگی های Ember را انتخاب می کنند، به Ember پرداخت می کند و اگر می خواهند به ویژگی های بیشتری دسترسی داشته باشند، مانند امکان گفت ن حساب های بانکی دیگر از سایر مؤسسات مالی، می توانند برای انجام این کار به Ember پرداخت کنند.
Ember همچنین دارای تیمی از حسابداران داخلی است که می توانند وظایف پیچیده مشتریان پولی مانند حسابداری سالانه پایان سال و مدیریت مالیات شرکت را انجام دهند. نسخه رایگان Ember که در درگاه بانکداری آنلاین HSBC دریافت می کنید، به عنوان بالای قیف استارت آپ برای جذب مشتریان پولی عمل می کند.
Ember قرار نیست در آینده به طور انحصاری با HSBC کار کند. مذاکره با بانکهای بزرگ زمان زیادی را میطلبد، اما امیدواریم این شرکت به زودی بانک شریک دیگری داشته باشد.
با تغییرات نظارتی آتی در بریتانیا ("دیجیتال کردن مالیات")، نرم افزار حسابداری احتمالاً علاقه بیشتری را از سوی مشاغل کوچک دریافت خواهد کرد. تا سال 2026، حدود 1.75 میلیون صاحب کسب و کار در این کشور باید نحوه ثبت مالیات خود را تغییر دهند. اکثریت قریب به اتفاق آنها از هیچ سرویس حسابداری برای کمک به آنها در این فرآیند استفاده نمی کنند.
«[HM Revenue and Customs] اساساً تصمیم گرفته است که اولین سازمان API باشد. پس به جای اینکه خودشان آن را بسازند، به ارائه دهندگان نرم افزار، مانند خودمان، برای ساختن تمام آن تجربه تکیه می کنند. آنها فقط لایه API هستند،” هوگان گفت.
"آنها برای ایجاد تجربیات کاربری بهتر به ما تکیه می کنند تا به مشتریان کمک کنیم هم به طور مکرر و هم دقیق تر گزارش دهند."
علاوه بر این همکاری اولیه با HSBC، فرصت نظارتی نیز بخشی از دلیلی است که Ember اخیراً یک دور سرمایه گذاری 5 میلیون پوندی (6.3 میلیون دلار به نرخ ارز امروزی) از Valar Ventures، Viola Fintech و Shapers جمع آوری کرده است.
ارسال نظر