متن خبر

الگوریتم «پروژه نسی» [تدوین شده] آمازون چیست؟

الگوریتم «پروژه نسی» [تدوین شده] آمازون چیست؟

شناسهٔ خبر: 437970 -




دعوای FTC علیه آمازون به اتهام اقدامات ضدرقابتی تا حد زیادی مملو از چیزهایی است که ما قبلاً به معنای کلی می دانستیم: افزایش قیمت، فشار برای استفاده از اجرای آمازون و غیره. اما سپس به دریایی از ویرایش‌ها و اسرارآمیز «پروژه نسی» می‌رسیم. این چیست و آیا ممکن است به همان اندازه هشدار دهنده باشد که بخش های ویرایش نشده آن را به صدا در می آورند؟

پروژه، محصول یا فرآیند بیش از ده بار در شکایتی که توسط FTC ارائه شده است، ارجاع شده است. و این یکی از آن موقعیت‌هایی است که احتمالاً ویرایش‌ها باعث می‌شود ترسناک‌تر از آنچه هست به نظر برسد.

شاید.

اولین مرجع در صفحه ۶ آمده است:

آمازون همچنین از طریق یک عملیات [تدوین‌شده ] به نام «پروژه نسی» [ویرایش ] را انجام داده است. [تدوین شده] پروژه Nessie آمازون قبلاً از خانواده های آمریکایی استخراج شده است.

چه چیزی را استخراج می کند؟ پول؟ داده ها؟ چیزی قابل اندازه‌گیری است، در غیر این صورت سند ن او میگوید «تمام». اگرچه من آن را از آمازون عبور نمی‌کنم، اما زمینه هیچ چیز فیزیکی یا خصوصی مانند ویدیو یا بیومتریک را پیشنهاد نمی‌کند.

یک پست وبلاگ آمازون در سال ۲۰۱۸ که توسط GeekWire مشاهده شد، Nessie را به عنوان "سیستمی که برای نظارت بر نوسانات یا روندها در Amazon.com استفاده می شود" توصیف می کند. با این حال، بسیاری از جدول زمانی در دعوا از آن زمان به بعد اتفاق می‌افتد، پس این تعریف (مثلاً که هست) ممکن است دیگر دقیق نباشد.

سپس، در صفحه ۱۱، در میان بحث‌های تاکتیک‌های «ضد تخفیف»، داریم:

آمازون پروژه Nessie را [تدوین شده] در نظر گرفته است: بیش از [تدوین] سود مازاد برای آمازون ایجاد کرده است.

علاوه بر شارژ بیش از حد مشتریان خود…

پس Nessie منجر به سود می‌شود، اما نه لزوماً مستقیماً، حتی اگر جمله آخر بر آن دلالت دارد.

کمی پیش‌بینی ویرایش: یک جمله قبلی نسی را به‌عنوان یک «الگوریتم [تدوین‌شده] » توصیف می‌کند، که متن سیاه‌نمایی بیش از پنج یا شش کاراکتر تشکیل نشده است (و توجه داشته باشید، «a» نه «an»). قیمت؟ سود؟ حراجی؟ "جستجو" نیز تقریباً مناسب است.

آخرین ارجاعات Nessie در دادخواست کل بخش ۷ است که چهار صفحه صرفاً به Project Nessie اختصاص داده شده است.

Project Nessie یک الگوریتم [تدوین شده] است. با آگاهی از این که این طرح ادعای عمومی خود را مبنی بر اینکه «به دنبال مشتری مداری ترین شرکت زمین است»، [تدوین شده] را رد می کند.

چقدر ناراحت کننده بعداً به «قسمت VI.A.3، بالا» در وسط یک پاراگراف ویرایش شده اشاره می‌کند. این بخش در مورد چگونگی حفظ انحصارات آمازون با سرکوب رقابت قیمت با الگوریتم ضد تخفیف شخص اول است.

آمازون اهمیت حفظ این تصور را که قیمت‌های پایین‌تری نسبت به رقبا دارد، تشخیص می‌دهد. با این حال، پشت درهای بسته، مدیران آمازون به طور فعال [ویرایش] را انجام دادند.

در عوض، [تدوین شده] "قیمت ها افزایش خواهند یافت."

متأسفانه، بقیه تقریباً به طور کامل از بین رفته اند، همانطور که می بینید:

اعتبار تصویر: FTC

پس ما باید از این پروژه مرموز نسی چه کنیم؟ این یک الگوریتم داخلی بسیار محرمانه و عملیات مرتبط است که احتمالاً با دستکاری قیمت یا جستجو، پول زیادی برای آنها به همراه دارد.

آیا آن تغییرات کوچک و ظاهراً دلخواه در قیمت اقلام مشاهده می‌کنیم - امروز چند سنت افزایش می‌یابد، فردا چند سنت کاهش می‌یابد. به؟ این محتمل ترین توضیح به نظر می رسد، و توانایی دیکته کردن قیمت بر اساس آنچه که مشتری احتمالاً می پردازد، هم بسیار سودآور است و هم با توصیف «تکذیب» روایت اول مشتری.

یا ممکن است جستجو - که ما می دانیم آمازون به شدت به نفع فروشندگان خاص دستکاری می کند - نیز به روشی ناشناخته از بین رفته است؟ همچنین می تواند کاملاً چیز دیگری باشد، محرمانه تر یا فنی.

یک چیز مطمئن است: آمازون دوست ندارد در مورد آن صحبت کند. (من برای نظر دادن با شرکت تماس گرفتم و هنوز جوابی نشنیده ام.)

آیا ما هرگز خواهیم فهمید که چیست؟ خیلی بعید به نظر می رسد که کل این دعوا و محاکمه حداقل کمی بر آن روشن شود.

اما ممکن است زودتر از این بدانیم. البته این حق آمازون است که بخواهد اطلاعات محرمانه از یک سند عمومی پنهان شود. اما این شرکت باید به زودی اسنادی را ارائه کند که اصلاحات متعدد و گسترده خود را توجیه کند، که سنجیده شده و در صورت عدم نیاز، حذف خواهند شد. پس ممکن است چند هفته دیگر درباره Project Nessie بیشتر بیاموزیم - هر چه که باشد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است