متن خبر

ال‌جی تیونرهای ATSC 3.0 4K را از تلویزیون‌های OLED 2024 خود حذف می‌کند و سامسونگ یا سونی می‌توانند بعدی باشند.

ال‌جی تیونرهای ATSC 3.0 4K را از تلویزیون‌های OLED 2024 خود حذف می‌کند و سامسونگ یا سونی می‌توانند بعدی باشند.

شناسهٔ خبر: 437864 -




ال‌جی یکی از اولین شرکت‌هایی بود که تیونرهای ATSC 3.0 را در سال ۲۰۲۰ به تلویزیون‌های خود آورد و تنها سه سال بعد، یکی از اولین شرکت‌هایی بود که آن را کنار گذاشت. ال‌جی به تازگی تایید کرده است که تلویزیون‌های OLED 2024 آن شامل تیونرهای ۴K ATSC 3.0 نسل بعدی ("NEXGEN") نخواهد بود.

مشکل فنی نیست مشکل پوله ال‌جی در نبرد ثبت اختراع خود با Constellation Designs شکست خورده است و این بدان معناست که حق امتیاز قابل پرداخت برای هر تیونر ATSC 3.0 از سه دلار به کمتر از هفت دلار افزایش یافته است.

این ممکن است برای یک تلویزیون OLED هزار دلاری پول زیادی به نظر نرسد. اما ال‌جی که پشت برخی از بهترین تلویزیون‌هایی است که ما فرصت تحلیل آن را داشته‌ایم، به وضوح فکر می‌کند که پول زیادی دارد.

ال جی در مورد ATSC 3.0 چه می گوید؟

در بیانیه‌ای به کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده، همانطور که توسط FlatpanelsHD.com گزارش شده، ال‌جی او میگوید که «این چشم‌انداز چالش‌برانگیز و نامشخص حق ثبت اختراع، ال‌جی را مجبور کرده است تصمیم دشواری برای تعلیق گنجاندن سازگاری ATSC 3.0 در خط تلویزیونی ۲۰۲۴ خود اتخاذ کند. برای ایالات متحده." کلمه "تعلیق" کلید اینج است. ال‌جی از FCC می‌خواهد که تحلیل کند و «به رسمیت بشناسد که اقدامات برخی از دارندگان پتنت خطراتی (از جمله هزینه‌های غیرقابل دفاع) دارد که بر استقرار مداوم فناوری‌های پیشرفته تأثیر می‌گذارد.

چشم انداز ثبت اختراع می تواند یکی از دلایلی باشد که ال جی با ATSC 3.0 کند عمل کرده است: این فناوری در تلویزیون های سری A یا C آن که بزرگترین فروشندگان آن هستند، وجود ندارد. اما تصمیم برای حذف ATSC به طور کلی به نظر می رسد که ال جی در حال پرتاب یک دستکش است. پخش تلویزیونی در ایالات متحده چندان عالی نیست. به صراحت بگوییم، استریمینگ در حال خوردن ناهار است – پخش ترکیبی و تماشای کابلی برای اولین بار در سال گذشته به زیر ۵۰ درصد از کل بازدیدها کاهش یافت. و اینکه یکی از حامیان کلیدی ATSC از حمایت از آن دست بردارد، مانند یک اولتیماتوم به نظر می رسد – صنعت پخش خوبی که در اینجا دارید، شرم آور است که آن را از دست بدهید.

همچنین جالب است که ببینیم سایر تولیدکنندگان چگونه به افزایش هزینه ثبت اختراع واکنش نشان می دهند. همانطور که قبلا گزارش دادیم، مدیاتک یک سیستم ATSC 3.0 را برای شرکت های تلویزیونی مقرون به صرفه طراحی کرد. اگر این شرکت‌ها و دیگر تولیدکنندگان برجسته مانند سونی و سامسونگ، از الگوی ال‌جی پیروی کنند و برنامه‌های ATSC خود را به حالت تعلیق درآورند، می‌تواند ضربه‌ای جدی به فناوری نوظهور تلویزیون وارد کند. و این احتمالاً برای ما خبر بدی خواهد بود، زیرا پخش‌کننده‌ها به دنبال راه‌های مبتکرانه‌تر برای بازگرداندن روزهای بد کابلی هستند - مانند برنامه‌های آمازون برای پرداخت هزینه اضافی اگر می‌خواهید پخش بدون آگهی در Prime Video را داشته باشید - به موارد بیشتری نیاز داریم. رقابت در بازار تماشای تلویزیون، نه کمتر.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است