متن خبر

اقتصاد این کشور در سخت‌ترین مرحله تاریخ پس از جنگ است

اقتصاد این کشور در سخت‌ترین مرحله تاریخ پس از جنگ است

شناسهٔ خبر: 436359 -




به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، نتایج یک تحلیل نشان می‌دهد که اقتصاد آلمان در زمستان تثبیت خواهد شد، اما بعید است که رشد مورد انتظار تحقق یابد. بر این اساس رشد اقتصادی در بلندمدت ضعیف است.

روزنامه "هندلزبلات" آلمان گزارش داد، مؤسسه تحقیقاتی هندلزبلات (HRI) بار دیگر انتظارات اقتصادی خود را برای آلمان کمی کاهش داده است. این موسسه برای سال ۲۰۲۴، انتظار دارد افزایش متوسطی در تولید کلی اقتصادی حدود ۰.۳ درصد داشته باشد که این ۰.۳ درصد کمتر از پیش‌بینی در تابستان است.

در عین حال، این موسسه پیش بینی خود را برای سال جاری تعدیل کرد و اکنون انتظار کاهش شدید رشد ۰.۵ درصدی را دارد. سه ماه پیش، HRI همچنان فرض می‌کرد که اقتصاد آلمان امسال ۰.۷ درصد کوچک می‌شود.

برت روروپ، رئیس HRI در این باره او میگوید : اقتصاد آلمان شاید در سخت ترین مرحله در تاریخ پس از جنگ است. مشکلات ساختاری شوک‌های اقتصادی ناشی از همه گیری و جنگ در اوکراین را تشدید کرد. به همین دلیل است که آلمان تنها اقتصاد بزرگی است که هنوز به سطح قبل از بحران سال ۲۰۱۹ نرسیده است. روروپ انتظار دارد که در آینده، آلمان باید به نرخ‌های رشد پایین عادت کند.

بر این اساس رشد اقتصادی صفر می‌تواند به یک امر عادی جدید در آلمان تبدیل شود. این همان چیزی است که "هندلزبلات" با استناد به محاسبات خود منتشر کرد . به این ترتیب کارشناسان این موسسه اقتصادی با کاهش تولید کلی اقتصادی ۰.۵ درصد و برای سال ۲۰۲۴ با افزایش متوسط ​​۰.۳ درصدی انتظار دارند.

با توجه به داده‌های رسمی تجدید نظر شده، کاهش امسال احتمالاً ۰.۲ درصد کمتر از برآورد سه ماه پیش خواهد بود. با این حال، رشد سال آینده ۰.۳ واحد کمتر از پیش بینی در تابستان خواهد بود.

رئیس HRI هشدار داد: بدون اقدامات متقابل شجاعانه، رشد صفر به یک امر عادی در آلمان تبدیل خواهد شد.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است