متن خبر

افزایش قیمت بستیون T77‌؛ تأثیر منفی عوارض سنگین واردات محسوس شد

افزایش قیمت بستیون T77‌؛ تأثیر منفی عوارض سنگین واردات محسوس شد

شناسهٔ خبر: 445091 -




بستیون T77‌ یکی از محصولات وارداتی گروه بهمن است که از ماه گذشته در بازار ما حضور دارد. این خودرو یک کراس‌اوور کوچک محسوب می‌شود و رقیبی برای بسیاری دیگر از خودروهای مونتاژی است. اکنون قیمت بستیون T77 از سوی بی‌ام کارز افزایش یافته تا این خودرو یک گام دیگر به محدوده قیمتی دو میلیارد تومان نزدیک شود.

قیمت بستیون T77‌ در ابتدا از سوی گروه بهمن معادل 1,890,000,000 تومان اعلام شده بود. اکنون که مدت کوتاهی از عرضه اولیه این خودرو گذشته است، این کراس‌اوور وارداتی گروه بهمن با قیمت 1,946,000,000 تومان در اختیار خریداران قرار گرفته است. به عبارت دیگر، بهای این خودرو اکنون حدود 3 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش پیدا کرده. البته این کراس‌اوور در بازار آزاد بهایی بیش از نرخ کارخانه دارد و با قیمت تقریبی 3.5 میلیارد تومان آگهی شده است. این موضوع ارزش خرید کراس‌اوور بستیون را شدیداً کاهش می‌دهد.

در محدوده قیمت بستیون T77‌، گزینه‌های جایگزین چه هستند؟

همان‌گونه که اندکی قبل اشاره کردیم، بستیون T77‌ یک کراس‌اوور کوچک چینی است و مشتریان ایرانی به‌خوبی با این کلاس از خودروها آشنا هستند. بستیون تی 77 همانند بسیاری دیگر از این خودروها، به پیشرانه 1.5 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر مجهز است که حداکثر 169 اسب‌بخار قدرت و 258 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت را در این کراس‌اوور بر عهده دارد.

قیمت بستیون T77‌

امکانات رفاهی و ایمنی بستیون تی 77 نیز در حد مشابهی با سایر کراس‌اوورهای همرده قرار می‌گیرد. شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، کلاستر دیجیتال به همراه نمایشگر 12.3 اینچی سیستم صوتی، سنسور نور و باران به همراه سانروف و روکش چرمی صندلی‌ها تجهیزات این کراس‌اوور را تشکیل می‌دهند؛ پس این خودرو از نظر مشخصات فنی یا امکانات رفاهی، برتری خیره‌کننده‌ای نسبت به رقبایش ندارد.

همچنین بخوانید: بستیون T77 در مشهد به نمایش درآمد؛ محصول وارداتی گروه بهمن

درحال‌حاضر کراس‌اوورهای کوچک بسیاری با قیمت کمتر از بستیون T77‌ در دسترس کاربران ایرانی قرار دارند. تیگو 7 پرو، کی‌ام‌سی K7،‌ لاماری ایما، فونیکس FX‌ و هایما 8S‌ این گزینه‌ها را تشکیل می‌‌دهند. تمامی این کراس‌اوورها از بستیون T77‌ ارزان‌تر هستند و حتی برخی از آن‌ها در بخش امکانات یا قوای فنی نسبت به کراس‌اوور بستیون برتری دارند.

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است