متن خبر

افزایش اشتهای مصرف کنندگان برای بسته بندی پایدار، موج جدیدی از استارت آپ ها را تقویت می کند

افزایش اشتهای مصرف کنندگان برای بسته بندی پایدار، موج جدیدی از استارت آپ ها را تقویت می کند

شناسهٔ خبر: 445244 -




از آنجایی که ارزش بازار بسته بندی در سطح جهان به 1 تریلیون یورو می رسد، به یک میدان مناسب برای استارت آپ ها تبدیل شده است تا این بازار را با محصولات دیجیتالی درگیر کنند که می تواند کارایی را برای یک صنعت بسیار سنتی به ارمغان بیاورد.

شاید به همین دلیل است که Packmatic، یک بازار بسته بندی دیجیتال مستقر در برلین، مبلغ 15 میلیون یورو سری A را به رهبری EQT Ventures جمع آوری کرده است. همچنین HV Capital، xDeck، و چندین سرمایه‌گذار فرشته برجسته شرکت داشتند. Packmatic قصد دارد از سرمایه برای ورود بیشتر به بازارهای اروپایی استفاده کند.
این شرکت یکی از تعدادی استارتاپ است که به این حوزه حمله می کند.

از جمله کسانی که اخیراً سرمایه‌گذاری کرده‌اند، Packhelp خارج از لهستان است که در سال 2015 تأسیس شد و در سال 2021، 58.2 میلیون دلار جمع‌آوری کرد.

تا به امروز، در مجموع 58.2 میلیون دلار از امثال این شرکت به دست آورده است
PROFounders Capital، InfraVia Capital Partners، بانک سرمایه گذاری اروپا، Inovo VC، و Speedinvest و غیره.

شرکت Packhelp یک محصول SaaS برای مشتریان سازمانی دارد و از جمله کسانی است که با ارائه بسته‌بندی قابل تنظیم و سازگار با محیط زیست بر پایداری تمرکز می‌کند.

بسیاری از این شرکت‌ها در سال‌های اخیر به دلیل رونق ناشی از بیماری همه‌گیر در تحویل مواد غذایی، که نیاز به افزایش گسترده در میزان بسته‌بندی مورد نیاز دارد، و تغییر مشابه مشتریان به تحویل تقریباً همه چیز به خانه‌شان، پیشرفت کرده‌اند.

در همین راستا، Sourceful مستقر در منچستر، انگلستان - که تمرکز خود را به عنوان "راه سریع‌تر و آسان‌تر برای برندها برای ایجاد بسته‌بندی پایدارتر" توصیف می‌کند، یک دور سرمایه‌گذاری 19 میلیون دلاری سری A را در سال 2022 به رهبری Index Ventures، با Coatue، Venrex، جمع‌آوری کرد. و Eka Ventures نیز شرکت می کنند.

36 درصد از مصرف کنندگان گفتند که نگران پایداری در بسته بندی خود هستند

پلت فرم Sourceful به کسب و کارها اجازه می دهد محصولات را در بازاری از تامین کنندگان تحلیل شده در سراسر بریتانیا و آسیا پیدا کنند. همچنین دارای یک رویکرد تخمین ردپای کربن تایید شده با ISO است که انتخاب های محصول مشتریانش را برای پایداری تجزیه و تحلیل می کند.

این استارت‌آپ‌های بسته‌بندی معمولاً به مشکلات مشابهی برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان حمله می‌کنند.
شفافیت قیمت زیادی در بسته بندی وجود ندارد و فرآیندهای خرید می تواند نامرتب باشد.
این صنعت بسیار سنتی به ندرت برای دنیای بر اساس تقاضا و سفارشی ساخته شده است. در همین حال، تامین کنندگان به سختی دیده می شوند.

Packmatic می گوید که شبکه بازار آن با بیش از 300 تامین کننده بسته بندی در سراسر اروپا، می تواند شرکت های بزرگ و مارک های FMCG را با تامین کنندگان بسته بندی تخصصی مطابقت دهد. این ادعا می کند که این می تواند منجر به صرفه جویی 15٪ در هزینه برای مشتریان خود شود. کلید این امر دسترسی به بسته بندی پایدار است.

ماتیاس گیس، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Packmatic، طی یک تماس به من گفت: «سه دلیل اصلی که مشتریان از ما استفاده می کنند، صرفه جویی در هزینه، پایداری و سیستم مدیریت بسته بندی است. ما یک پلتفرم نرم افزاری داریم که به آنها امکان می دهد تمام بسته بندی های خود را به صورت آنلاین مدیریت کنند.

او گفت : «ما اساساً بسته‌بندی‌های کاغذی و بسته‌بندی زباله‌های پلاستیکی را در سمت عرضه جمع‌آوری می‌کنیم، و سپس به عنوان یک فروشگاه برای مشتریان سازمانی که تقریباً 200000 یورو را روی پلتفرم خرج می‌کنند عمل می‌کنیم تا اساساً تأمین‌کنندگان بهتری در سراسر اروپا پیدا کنند.»

او به من بيان کرد که EQT به عنوان سرمایه‌گذار اصلی انتخاب شده است زیرا «آنها درک بسیار خوبی از مدل‌های تجاری دارند که سعی می‌کنند صنایع بسیار سنتی را مختل کنند. به علاوه، رویکرد آنها بسیار کارآفرینانه است. پس تمام تیم سرمایه‌گذاری یا خود کارآفرینان سابق هستند یا اپراتورهای استارت‌آپ.»

رانیا بلکاهیا، شریک EQT Ventures در بیانیه‌ای گفت : «بازار بسته‌بندی اروپا دارای ارزش‌گذاری چشمگیر است، اما مبهم، تکه‌تکه و بسیار مهم، عمدتاً غیر دیجیتالی است. پلت فرم Packmatic یک راه حل منحصر به فرد ارائه می دهد - یک بازار مقرون به صرفه و کاملا دیجیتالی که از تغییر به بسته بندی های کم کربن حمایت می کند.

به نظر می‌رسد این استارت‌آپ‌های بسته‌بندی ممکن است درگیر چیزی باشند.

در یک نظرسنجی 19000 نفر در ایالات متحده، ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا، چین، هند و برزیل، گزارش BCG
https://www.bcg.com/press/13september2022-consumers-sustainable-choices
دریافتند که 36٪ از مصرف کنندگان گفتند که نگران پایداری در بسته بندی خود هستند، اما تنها 1٪ تا 7٪ برای خریدهای پایدار حق بیمه پرداخت کرده اند.

این شکاف نشان می‌دهد که فشار مداوم بر عرضه‌ها برای پاسخگویی به این تقاضای مصرف‌کننده و در نتیجه ظهور این بازارهای جدید وجود خواهد داشت.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است