متن خبر

افراد با درآمد بالاتر بیشتر تحت تاثیر هوش مصنوعی خواهند بود

افراد با درآمد بالاتر بیشتر تحت تاثیر هوش مصنوعی خواهند بود

شناسهٔ خبر: 584030 -




هوش مصنوعی
اعتبار تصویر: Pixabay (اعتبار تصویر: Pixabay)

مطالعه اخیر منتشر شده در Science در اوایل این هفته نشان می دهد که هوش مصنوعی به احتمال زیاد بر افرادی مانند مهندسان نرم افزار و دانشمندان داده تأثیر می گذارد.

اگرچه ترس از اینکه هوش مصنوعی جایگزین کارگران انسانی شود توسط بسیاری از مطالعات مورد توجه قرار گرفته است، به نظر می رسد که برخی از کارگران ماهرتر ممکن است در معرض سطح خاصی از جابجایی شغلی قرار گیرند.

تجزیه و تحلیل بیش از 900 شغل نشان داد که 20 درصد از کارکنان می توانند بیش از نیمی از وظایف خود را تحت تأثیر پیشرفت های جدید در فناوری هایی مانند هوش مصنوعی ببینند.

هوش مصنوعی می تواند برخی از کارگران ماهر را تهدید کند

مانند هر مطالعه دیگری، این به عنوان پیش‌بینی یک مدل، مشروط به متغیرهای زیادی عمل می‌کند. در هر صورت، بر عدم قطعیت پیرامون تأثیر هوش مصنوعی بر بازار کار تأکید می کند.

جالب اینجاست که این مطالعه از دو کارمند OpenAI به همراه نماینده ای از مرکز مدیریت هوش مصنوعی بریتانیا و یکی از دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا انجام شد.

علیرغم افشای برخی حقایق نامطلوب در مورد این فناوری، این مطالعه همچنین با کمک هوش مصنوعی مولد انجام شد. ارزیابی 923 نقش شغلی از ترکیبی از تجزیه و تحلیل انسانی و GPT-4 LLM استفاده کرد.

تخمین زده می شود که 18.5 درصد از کارگران در مشاغلی هستند که بیش از 50 درصد از وظایف آنها با اتوماسیون و هوش مصنوعی جایگزین می شود. چهار نفر از هر پنج کارگر حداقل 10 درصد اختلال در هوش مصنوعی خواهند دید که تأثیرات گسترده و گسترده آن را برجسته می کند.

برخی از مشاغلی که بیشتر تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار می گیرند عبارتند از مهندسان بلاک چین، مدیران داده های بالینی، متخصصان روابط عمومی و تحلیلگران کمی مالی. کسانی که کمتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند، عمدتاً کارگران یدی بودند، مانند مکانیک‌های موتورسیکلت، ورزشکاران، تعمیرکاران و تعویض‌کنندگان لاستیک، و سنگ‌تراشان.

در واقع، تنها 34 شغل از 923 شغل بدون تداخل هوش مصنوعی پیش بینی شده بود.

در حالی که آینده نامشخص است، این مطالعه مطمئناً به شناسایی برخی زمینه‌های کلیدی برای تحقیقات بیشتر به منظور حمایت از تلاش‌ها برای محافظت از کارگران در برابر جابجایی شغلی در پی انقلاب هوش مصنوعی کمک می‌کند.

بیشتر از TechRadar Pro

با چندین سال تجربه کار آزاد در محافل فناوری و خودرو، علایق خاص کریگ در فناوری است که برای بهبود زندگی ما طراحی شده است، از جمله هوش مصنوعی و ML، کمک های بهره وری، و تناسب اندام هوشمند. او همچنین علاقه زیادی به اتومبیل ها و کربن زدایی حمل و نقل شخصی دارد. به عنوان یک شکارچی مشتاق معامله، می‌توانید مطمئن باشید که هر معامله‌ای که کریگ پیدا می‌کند ارزش بالایی دارد!

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است