متن خبر

اعتصابات هالیوود می تواند به زودی به صنعت بازی های ویدیویی نیز کشیده شود

اعتصابات هالیوود می تواند به زودی به صنعت بازی های ویدیویی نیز کشیده شود

شناسهٔ خبر: 437837 -




اعضای SAG-AFTRA روز دوشنبه با اکثریت قاطع به اجازه اعتصاب علیه صنعت بازی های ویدیویی رای دادند. اتحادیه - که شامل بازیگران بازی های ویدیویی مانند صدا، فیلم برداری و بدلکاری است - بیش از یک سال است که در حال مذاکره با مجموعه ای از استودیوها مانند Epic، EA، Activision و غیره است. حدود ۲۷.۴۷ درصد از واجدین شرایط رای دادن برای مجوز اعتصاب، به نمایندگی از ۳۴۶۸۷ عضو، ۹۸.۳۲ درصد از آنها رای مثبت دادند.

دانکن، مدیر اجرایی ملی SAG-AFTRA گفت: «پس از پنج دور چانه‌زنی، کاملاً مشخص شد که شرکت‌های بازی‌های ویدیویی مایل نیستند به طور معناداری در مورد مسائل مهم مشارکت کنند: غرامت کاهش یافته به دلیل تورم، استفاده غیرقانونی از هوش مصنوعی و ایمنی». Crabtree-Ireland در بیانیه ای.

این اتحادیه به دنبال افزایش اقدامات ایمنی در مجموعه‌ها و محافظت از استرس صوتی برای صداپیشگان و همچنین افزایش دستمزد مطابق با تورم است. اما اعضا حفاظت در مورد رضایت هوش مصنوعی، شفافیت و غرامت را برای اطمینان از آینده شغلی خود حیاتی می دانند.

وب سایت SAG-AFTRA می گوید: "برای بسیاری از مجریان، اولین کار آنها ممکن است آخرین کار آنها باشد، زیرا شرکت ها به طور فزاینده ای مشتاق می شوند تا اعضای ما را اسکن کنند یا هوش مصنوعی را با صدای آنها به محض حضور در محل کار آموزش دهند."

همین نگرانی ها در میان دیگر خلاقان هالیوود نیز وجود دارد. هنگامی که WGA در ماه مه اعتصاب خود را آغاز کرد، فیلمنامه نویسان خواستار دستورالعمل های روشنی در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی در هنگام نوشتن فیلمنامه های تلویزیونی و فیلم ها شدند.

نقطه کانونی اعتصاب نویسندگان - که پس از دستیابی اتحادیه به توافق آزمایشی با AMPTP در این آخر هفته متوقف شد - تنظیم نحوه پرداخت دستمزد نویسندگان در دوره‌ای بود که استریمینگ پادشاه است، با این حال باقیمانده‌های استریم ضعیف هستند. اما هوش مصنوعی به عنوان یکی دیگر از نگرانی های بزرگ در این اعتصاب ظاهر شد.

آدام کانور، نویسنده کمدی، گفت: «وقتی ما برای اولین بار [پیشنهاد] را ارائه کردیم، فکر کردیم که پایگاه های خود را پوشش می دهیم - می دانید، برخی از اعضای ما نگران این موضوع هستند، منطقه به سرعت در حال حرکت است، ما باید جلوتر از آن باشیم. TechCrunch در آغاز اعتصاب نویسندگان. ما فکر نمی‌کردیم این موضوع بحث‌انگیز باشد، زیرا واقعیت این است که وضعیت فعلی فناوری تولید متن کاملاً قادر به نوشتن هر اثری است که بتوان از آن در تولید استفاده کرد. »

در همین حال، کارآفرینان صنعت، ابزارهای هوش مصنوعی خود را تهدیدی برای هنرمندان شاغل نمی دانند.

Ofir Krakowski، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت deepdub.ai، در TechCrunch Disrupt، گفت: «از امروز، هیچ کس شغل خود را به دلیل کاری که ما انجام می دهیم از دست نداده است. این شرکت فرآیند دوبله رسانه به زبان های دیگر را خودکار می کند. «در واقع، اکثر مشتریان ما به دنبال کسب درآمد از محتوایی هستند که از نظر اقتصادی برای کسب درآمد از آن مقرون به صرفه نبود. پس ما آنها را قادر می‌سازیم تا کارهای بیشتری انجام دهند.»

Spotify این هفته ویژگی مشابهی را اعلام کرد که به پادکست‌ها اجازه می‌دهد از هوش مصنوعی برای دوبله پادکست‌های خود به زبان‌های دیگر با استفاده از صدای خود استفاده کنند. اما در سراسر صنعت، خلاقان نگرانی‌هایی را در مورد نحوه عملکرد این نوع ویژگی‌ها، آموزش داده‌ها بدون رضایت سازندگان، و نحوه استفاده از آنها برای انتشار اطلاعات نادرست مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کرده‌اند.

اگر طرفین چانه زنی بتوانند در جلسه چانه زنی این هفته به توافق برسند، اعتصاب تاثیری نخواهد داشت. در بیانیه‌ای به هالیوود ریپورتر، سخنگوی توافقنامه رسانه‌های تعاملی گفت: «ما با حسن نیت به مذاکره برای دستیابی به توافقی ادامه خواهیم داد که نشان‌دهنده کمک‌های مهم بازیگران SAG-AFTRA در بازی‌های ویدیویی باشد. ما در مورد بیش از نیمی از پیشنهادات به توافق‌های آزمایشی رسیده‌ایم و خوشبین هستیم که بتوانیم راه‌حلی بر سر میز مذاکره پیدا کنیم.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است