متن خبر

اسکرین شات ها نشان می دهد که TikTok در حال دور زدن کمیسیون اپل اپ استور است

اسکرین شات ها نشان می دهد که TikTok در حال دور زدن کمیسیون اپل اپ استور است

شناسهٔ خبر: 468193 -




TikTok ممکن است برای صرفه جویی در هزینه کمیسیون در حال مسیریابی در فروشگاه App باشد. طبق یافته‌های جدید، اپلیکیشن ویدیوی اجتماعی متعلق به ByteDance به برخی از کاربران خود پیوندی به یک وب‌سایت برای خرید سکه‌های مورد استفاده برای انعام سازندگان دیجیتال ارائه می‌کند. به طور معمول، این سکه ها از طریق خرید درون برنامه ای خریداری می شوند که مستلزم پرداخت 30 درصد کمیسیون به اپل است.

این ویژگی ممکن است از دید اکثر کاربران پنهان باشد، یا به دلیل طراحی یا به این دلیل که فقط به کاربران یک گروه خاص نشان داده می‌شود، مانند آزمایش‌کنندگان یا هزینه‌های بالا. در هر صورت، کسانی که به گزینه جدید دسترسی دارند، صفحه‌ای را مشاهده می‌کنند که آنها را تشویق می‌کند تا از طریق tiktok.com «شارژ» کنند - یعنی سکه‌های بیشتری بخرند. اگرچه این اسکرین شات ها در اپلیکیشن iOS توسط مشاور TechCrunch، دیوید تسلر، کشف شده اند، اما مشخص نیست که چه تعداد از کاربران TikTok آن ها را می بینند یا چه زمانی و چگونه نشان داده می شوند.

تسلر می گوید گزینه خرید از طریق وب به حسابی نمایش داده می شود که قبلاً مقدار زیادی سکه خریداری کرده بود.

اعتبار تصویر: اسکرین شات از برنامه TikTok

در برخی موارد، صفحه‌ای به کاربران نشان داده می‌شود که حاوی پیامی مانند «برای جلوگیری از هزینه‌های خدمات درون‌برنامه، شارژ مجدد را در tiktok.com امتحان کنید» و سپس پیوند «اکنون امتحان کنید» را نشان می‌دهد. در مواقع دیگر، ممکن است یک پنجره بازشو دریافت کنند که او میگوید «در tiktok.com شارژ مجدد را امتحان کنید» با پیام دیگری درباره صرفه‌جویی‌های احتمالی. این یکی می‌خواند: «می‌توانید در هزینه خدمات صرفه‌جویی کنید و به روش‌های پرداخت رایج دسترسی پیدا کنید» و یک دکمه بزرگ قرمز «اکنون امتحان کنید» یا یک گزینه کمتر برجسته که او میگوید «دیگر نشان داده نشود» به دنبال آن می‌آید.

اعتبار تصویر: اسکرین شات از برنامه TikTok

کاربرانی که لینک ارائه شده را دنبال می کنند برای خرید سکه به وبسایت tiktok.com/coin هدایت می شوند. از این نمای وب، آنها می توانند با استفاده از روش های مختلفی از جمله Apple Pay یا کارت های نقدی یا اعتباری پرداخت کنند. این وب‌سایت به کاربران یادآوری می‌کند که خریدهایی که مستقیماً با TikTok انجام می‌شوند، «با هزینه خدمات شخص ثالث کمتر»، حدود 25 درصد در آنها صرفه‌جویی می‌کنند.

در وب، کاربران می توانند بسته های سکه از 70 سکه تا 17500 سکه را خریداری کنند یا حتی مقدار سفارشی (بالاتر) را وارد کنند. با این حال، در داخل برنامه، بسته‌های سکه از 20 سکه تا 16500 شروع می‌شوند، بدون هیچ گزینه‌ای برای مبلغ سفارشی.

اعتبار تصویر: اسکرین شات از برنامه TikTok

این می تواند نشان دهد که TikTok فقط لینک های وب را به کاربرانی نشان می دهد که معمولاً بسته های بزرگتر سکه را در یک زمان خریداری می کنند.

در حالی که اپل در سال 2022 شروع کرد به توسعه دهندگان برنامه های منتخب برای اضافه کردن پیوندها به وب سایت های خود از داخل برنامه، موارد استفاده محدود بود. تنها برنامه‌هایی که واجد شرایط ارائه این خطوط برای «مدیریت حساب» هستند، همان‌هایی هستند که اپل آن‌ها را برنامه‌های «خواننده» می‌نامد - یا آن دسته از برنامه‌هایی که دسترسی به محتوای دیجیتال پولی را به عنوان عملکرد اصلی خود فراهم می‌کنند. (به این فکر کنید: Netflix، نه فیس بوک.) علاوه بر این، برنامه هایی که استفاده از External Link Entitlement را انتخاب می کنند، نمی توانند خریدهای درون برنامه ای را از طریق App Store نیز ارائه دهند. این یک وضعیت یا/یا است.

جریان IAP معمولی اعتبار تصویر: اسکرین شات از برنامه TikTok iOS

از آنجایی که TikTok به اکثر کاربران خود امکان خرید از طریق خریدهای درون برنامه ای را نیز ارائه می دهد، به نظر می رسد که از قوانین External Link Entitlement تبعیت نمی کند حتی اگر استثنا قائل شده باشد (که تعجب آور است).

TikTok و Apple در حال حاضر درخواست‌هایی را برای اظهار نظر پاسخ نداده‌اند.

تسلر بيان کرد که زمانی که فورتنایت گزینه‌ای را وارد کرد که کاربران را به خریدهای درون‌برنامه‌ای اپل هدایت می‌کرد، پیش از طرح شکایت ضد انحصار علیه این شرکت، اپل این برنامه را از اپ استور ممنوع کرد. با توجه به سیاست‌های فعلی پیرامون اپلیکیشن مستقر در پکن، مشخص نیست که اپل در حال حاضر چه اقدامی علیه TikTok انجام خواهد داد.

سرنوشت فعلی TikTok در ایالات متحده نامشخص است، زیرا لایحه ممنوعیت این برنامه اکنون توسط رئیس جمهور بایدن به قانون تبدیل شده است. با این حال، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد با این ممنوعیت در دادگاه مبارزه کند، همانطور که قبلا در دوران ریاست جمهوری ترامپ انجام داد. بایدن در ابتدا تلاش کرده بود تا این برنامه را تا زمانی که یک لایحه جدید دو حزبی هم در مجلس نمایندگان و هم در سنا تصویب شود، متوقف کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است