متن خبر

اسپین‌آف Alphabet X Skip با Arc’teryx شریک می‌شود تا اسکلت بیرونی «هر روز» را به بازار بیاورد.

اسپین‌آف Alphabet X Skip با Arc’teryx شریک می‌شود تا اسکلت بیرونی «هر روز» را به بازار بیاورد.

شناسهٔ خبر: 654520 -




برای اعلام همکاری با متخصص پوشاک در فضای باز، Arc'teryx، این هفته از مخفی کاری خارج شوید. این قرارداد اولین معامله ای است که فناوری MO/GO Skip را وارد بازار می کند: "شلوارهای برقی" که از فناوری اسکلت بیرونی نرم استفاده می کند، که در کارخانه مهتابی X Labs Alphabet توسعه یافته است.

MO/GO، مخفف «بز کوهستانی»، یک سیستم اسکلت بیرونی نرم/سخت هیبریدی است که برای کمک به تحرک پوشنده طراحی شده است که باعث تقویت فرد هنگام راه رفتن می‌شود. به جای اینکه واقعاً برای یک فرد راه برود، 40 درصد به عضلات چهارسر ران و همسترینگ کمک می کند، در حالی که کار را از زانو تخلیه می کند.

رزروهای این فناوری این هفته آغاز می شود و برنامه هایی برای آغاز ارسال در اواخر سال جاری آغاز می شود. MO/GO به صورت اجاره ای در اواخر تابستان، اوایل پاییز راه اندازی می شود و در نزدیکی مقاصد پیاده روی مانند گرند کانیون ارائه می شود. TechCrunch اولین بار در سال 2021 درباره این فناوری نوشت، در حالی که هنوز پروژه ای از تیم X Labs بود.

در اواخر سال 2023/اوایل سال 2024، آلفابت به‌عنوان بخشی از اخراج‌های شرکت، شروع به کاهش منابع در X کرد. شرکت مادر گوگل X Labs را در واحدی به نام "شرط های دیگر" شامل می شود که در سه ماهه سوم سال گذشته 1.19 میلیارد دلار ضرر کرد.

کاترین زیلند، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت TechCrunch به TechCrunch می گوید: «در پایان سال 2023 مشخص شد که واقعاً به عنوان یک پروژه در Alphabet منطقی نیست. آن زمان همچنین زمانی در جهان بود که در آن هزینه‌ها کاهش می‌یافت و این کار دشواری بود. ما مجبور شدیم جمع آوری کمک مالی را شروع کنیم.»

آلفابت IP پایه Zealand Skip را به‌عنوان یک فرد نمی‌فروشد، پس او در تلاش برای تشکیل اسپین‌آوت با VCها درگیر شد. این استارتاپ تا به امروز 6 میلیون دلار از طریق ترکیبی از بودجه و کمک های مالی جمع آوری کرده است.

در طول سال ها، آلفابت روش های مختلفی را برای کار با اسپین اوت های X Labs به کار گرفته است. شرط‌بندی‌های بزرگی مانند Waymo تمایل دارند حمایت اساسی بیشتری از غول فناوری دریافت کنند، در حالی که پروژه‌های کوچک‌تر از لانه هدایت می‌شوند و تشویق می‌شوند که خودشان پرواز کنند.

به نظر می رسد مدل دوم به گزینه ای فزاینده تبدیل شود، زیرا آلفابت منابع را کاهش داده است. بنیانگذار و مدیرعامل Iyo، جیسون روگولو، زمانی که در ماه می درباره هدفون‌های هوش مصنوعی شرکتش صحبت کردیم، داستان مشابهی را به ما بيان کرد و اشاره کرد که آلفابت به عنوان یک سرمایه‌گذار اولیه فعالیت می‌کرد اما تصمیم گرفت در هیئت مدیره استارت‌آپ شرکت نکند.

همانطور که به خودی خود شروع به کار کرد، امضای قرارداد با یک شریک مد به تمرکز فزاینده ای برای عرضه به بازار Skip تبدیل شد.

زلاند با خنده می گوید: «من حس مد وحشتناکی دارم. حتی زمانی که در X کار می‌کردیم، واضح بود که این فناوری پتانسیل‌هایی دارد. مردم می آمدند و زانو درد داشتند یا با پله ها مشکل داشتند. آنها یک نمونه اولیه قرار می دادند و می توانستند این کار را انجام دهند.»

نیوزلند داستان زنی را روایت می‌کند که ۲۵ سال از پله‌های بالا نرفت و تنها دو بار پشت سر هم و در حالی که از این فناوری استفاده می‌کرد، این کار را انجام داد. اما جهش از «در آزمایشگاه کار می‌کند» به محصولی قابل مصرف که مردم هر روز از آن استفاده کنند – بسیاری از اینها چالش‌های پوشیدنی بودند.

اسکیپ در ابتدا چندین شراکت پوشاک را مورد تحلیل قرار داد، و در نهایت تنها با یکی از آن ها عرضه کرد. طبق گفته نیوزیلند، Arc'teryx "همه جعبه ها را علامت زده است". این شرکت مستقر در ونکوور، بریتیش کلمبیا، لباس تولید می‌کند، اما «کالاهای سخت» مانند بند و چکمه‌های اسکی را نیز تولید می‌کند - مقطعی بین فرم و عملکرد که درست در نقطه‌ی شیرین اسکیپ بود.

اجاره‌های پیاده‌روی جمع‌آوری داده‌های ناشناس را برای آزمایش MO/GO در سناریوهای ناهموار و واقعی ارائه می‌کنند، اما تمرکز نهایی Skip روی پوشیدن روزمره است. هزینه راه اندازی 4500 دلاری تقریباً مطمئناً استفاده از آن را برای دستگاه های غیرقابل تحرک محدود می کند. نیوزیلند او میگوید که این شرکت در حال حاضر در آزمایش‌های بالینی برای آزمایش اثربخشی سیستم در کمک به شرایطی مانند پارکینسون است.

با این حال، احتمال وجود هرگونه پتانسیل برای طبقه بندی این سیستم به عنوان یک دستگاه پزشکی وجود دارد، با این حال، احتمالاً سال ها باقی مانده است. در کوتاه مدت، Skip به دنبال این است که سیستم خود را تحت پوشش FSA قرار دهد تا به کاهش قیمت برای کاربران کمک کند. تولید مقیاس به کاهش قیمت نیز در طول زمان کمک می کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است