متن خبر

اسناد فاش شده نشان می دهد که Techstars در سال 2023 7 میلیون دلار ضرر کرده است اما همچنان پول نقد زیادی دارد.

اسناد فاش شده نشان می دهد که Techstars در سال 2023 7 میلیون دلار ضرر کرده است اما همچنان پول نقد زیادی دارد.

شناسهٔ خبر: 454346 -




بر اساس اسنادی که نتایج اولیه 2023 را که توسط TechCrunch مشاهده شده است ، کاهش تعداد کارکنان Techstars و تصمیم آن برای بستن برخی شتاب دهنده‌ها پس از آن صورت گرفت که این شرکت اهداف درآمدی خود در سال 2023 را از دست داد.

Techstars همچنین میلیون‌ها دلار بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌کرد تا پایان سال (در EBITA تعدیل‌شده) از دست داد. اسناد و مدارک نشان می دهد که هزینه های شرکت در مقایسه با درآمدهای آن بسیار بالا بوده است.

Techstars اخیراً پس از توقف برنامه مستقر در آستین، شتاب‌دهنده‌های Boulder و Seattle خود را تعطیل کرد. این شرکت حدود 7 درصد از کارکنان خود را اخراج کرد و هفته گذشته چنان تغییرات اساسی در عملیات خود اعلام کرد که تغییرات را «Techstars 2.0» نامید. اگرچه اسناد چندین جنبه از عملکرد مالی Techstars در سال 2023 را شرح می دهد، اما آنها بر اساس داده های اولیه از ژانویه هستند و ممکن است اعداد نهایی پایان سال آن متفاوت باشد. Techstars از اظهار نظر خودداری کرد.

بادهای منفی مالی که Techstars در سال 2023 تجربه کرد منحصر به فرد نیست. بسیاری از اعضای چشم‌انداز استارت‌آپ‌های سرمایه‌گذاری، از جمله رقبای Techstars، مجبور شده‌اند خود را با نتایج برتر وفق دهند که پس از افزایش نرخ‌های بهره که چشم‌انداز اقتصادی را تغییر داد، نتوانستند انتظارات داخلی را برآورده کنند.

برخی از صندوق‌ها به دلیل مشکلات داخلی، انتخاب‌های شدیدتری مانند کرکره انجام می‌دهند. دیگران در یک جدول زمانی برنامه ریزی شده تر بسته می شوند. حتی Y Combinator تا حدودی به ریشه های خود به عنوان یک سرمایه گذار در مراحل اولیه بازگشته است و از معامله در مراحل بعدی عقب نشینی می کند.

پس ابزار مجدد Techstars در آن زمینه تعجب آور نیست. اما اعداد و ارقام بینش نادری را در مورد اقتصاد اداره یک گروه شتاب دهنده به اندازه Techstars به ​​ما می دهد.

واقعیت های مالی اجرای یک شتاب دهنده عظیم

این داده‌های داخلی همچنین به وضوح نشان می‌دهد که هزینه‌های Techstars از توانایی آن برای درآمدزایی در سال 2023 جلوتر بوده است و به توضیح اینکه چرا این شرکت برای کاهش ردپای جغرافیایی خود و کاهش کل کارکنان خود کار کرده است، کمک می‌کند.

این شرکت به طور متوسط ​​در طول سال 54 برنامه شتاب دهنده فعال داشت که منجر به 682 شرکت پرتفوی فارغ التحصیل شد و بر اساس اسناد، کل درآمد برای سال 2023 به 73.1 میلیون دلار رسید.

با این وجود، سند جداگانه‌ای که بودجه کل سال شرکت را شرح می‌دهد، و پیش‌بینی میانسالی در برابر این اهداف، نشان می‌دهد که درآمد شرکت در سال 2023 به شدت کمتر از انتظارات بوده است. این شرکت در ابتدا 94.8 میلیون دلار درآمد داشت. در ژوئن 2023، Techstars پیش بینی خود را برای سال به 88.2 میلیون دلار کاهش داد. رقم پایان سال آن - 15 میلیون دلار کسری از انتظارات کاهش یافته آن - به توضیح اینکه چرا شرکت هزینه ها را کاهش می دهد کمک می کند.

از نظر هزینه‌ها، Techstars سال را با هزینه‌های کمتری نسبت به آنچه در ابتدای سال 2023 پیش‌بینی می‌کرد یا در اواسط سال پیش‌بینی می‌کرد، به پایان رساند. در ابتدا هزینه های برنامه 39.9 میلیون دلار و هزینه های عملیاتی 63.8 میلیون دلار بود. در ماه ژوئن، Techstars فکر کرد که سال را با هزینه 38.1 میلیون دلار و 60.5 میلیون دلار به پایان خواهد رساند. با این حال، داده های پایان سال هزینه برنامه را تنها 34.3 میلیون دلار و هزینه های عملیاتی را 53.5 میلیون دلار نشان می دهد.

کاهش هزینه ممکن است به دلیل فعالیت شتاب دهنده های کمتر از حد انتظار باشد. بودجه 2023 Techstars به ​​طور متوسط ​​68 «برنامه شتاب دهنده فعال» را هدف قرار داده بود، اما در پیش بینی اواسط سال به 61 کاهش یافت. رقم نهایی بر اساس برآورد تجدید نظر شده آن به چهار عدد رسید.

با درآمدهای کمتر از حد انتظار در سال 2023، اما همچنین هزینه های کمتر، Techstars در سال گذشته چقدر سودآور بود؟ این شرکت قبلاً پیش‌بینی می‌کرد که سال را با ضرر به پایان برساند، اما سال بسیار عمیق‌تر از آنچه که تخمین زده بود، در قرمز به پایان رسید. این شرکت در ابتدای سال 2023 ضرر تعدیل شده EBITDA را به مبلغ 600000 دلار در نظر گرفته بود، در اواسط سال شرکت انتظار داشت سود تعدیل شده آن سال را به منفی 1.9 میلیون دلار ببندد. عدد نهایی منفی 7.2 میلیون دلار بود.

خبر خوب این بود که TechStars در سال 2023 پول نقد زیادی برای رسیدگی به این مشکلات داشت و موجودی نقدی بسته شدن آن در سال 2023 در واقع بسیار بهتر از آنچه در ابتدا پیش بینی می شد بود. تراز نقدی پایان سال 43.5 میلیون دلار بود و تا اواسط سال 50.7 میلیون دلار پیش بینی شده بود. نتیجه واقعی آن، تراز پایان سال 48.7 میلیون دلار، به این معنی است که شرکت سال را با پول نقد بیشتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی کرده بود آغاز کرد، حتی اگر رقم نهایی کمتر از انتظارات اواسط سال باشد.

آیا این مقدار پول نقد است؟

برای Techstars، این پول نقد زیادی است. چندین منبع که با TechCrunch صحبت کردند، نگرانی هایی را در مورد کمبود نقدینگی Techstars نشان دادند و گفتند که ممکن است تا پایان سال 2024 با کمبود بودجه مواجه شود. اما این اسناد نشان می دهد که این شرکت در سال گذشته با حدود 50 میلیون دلار پول نقد برای عملیات خود تعطیل شد. بودجه. سرمایه‌ای که برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌های افزایش‌یافته ابزارهای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کند، در مانده‌های نقدی عملیاتی خود حساب نمی‌شود.

با این حال، منابع ما همچنین پیشنهاد کرده‌اند که وجوهی که Techstars برای پشتیبانی از برنامه‌های شتاب‌دهنده در دوره 2024 خود استفاده کرد - اگر بخواهید TechStars 1.0 آن - چرخه سرمایه‌گذاری را در سال جاری تکمیل خواهد کرد. این نگران کننده نیست قرار است از صندوق های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری در استارت آپ ها استفاده شود. و شرکت مادر آن بر اساس تجزیه و تحلیل ما از این اسناد، دارای سرمایه خوبی است.

TechCrunch هنوز تایید نکرده است که آیا کاهش کارکنان و برنامه‌ها در سال 2023 کافی است یا شتاب‌دهنده‌های شهری یا سایر برنامه‌ها تعطیل خواهند شد. منابعی به TechCrunch تایید کردند که اخیراً حدود 20 نفر یا 7 درصد را اخراج کرده است.

«ما اخیراً سازماندهی مجددی داشتیم که چند نفر از آن خارج شدند. در بازارهایی که اجرای برنامه‌های شتاب‌دهنده را متوقف می‌کنیم، سعی کردیم افراد را به کارکردهای دیگر و مشاغل دیگر در بازارهای دیگر تخصیص دهیم. او توضیح داد که این شرکت در حال حاضر کمی بیش از 300 کارمند دارد که به دو گروه تقسیم می شوند: کسانی که روی برنامه های شتاب دهنده/اکوسیستم کار می کنند و آنهایی که روی برنامه های زیرساخت کار می کنند.

با این حال، یک جلسه همه جانبه اخیر که توسط TechCrunch مشاهده شد نشان داد که مدیران عامل همچنان در تلاش برای کاهش هزینه های عملیاتی هستند. منابع به TechCrunch می گویند که در کنار کاهش 7 درصدی کارکنان، این کاهش ها به شرکت کمک می کند امسال بیش از 8 میلیون دلار صرفه جویی کند. اگر شرکت برنامه‌های بیشتری را کاهش دهد، حتی بدون رشد درآمد، میزان نقدینگی شرکت می‌تواند اندک باشد.

Techstars در حال تعدیل و بازسازی خود است، اما داده های پایان سال آن تصویری از یک شرکت در تنگنا را نشان نمی دهد. در عوض، به نظر می رسد که Techstars برای پایه درآمد خود در دنیای سیاست نرخ بهره پس از صفر رشد بسیار بزرگی داشت و کاهش هزینه ها گامی منطقی برای برداشتن بود. این که آیا Techstars انتخاب های استراتژیک درستی را در موردی که در حال شکست است انجام می دهد - همانطور که برخی از منتقدان و کارمندان سابق این سوال را مطرح کرده اند - باید دید. اما در شرایط صرفاً مالی، انتخاب ها به راحتی قابل انتخاب هستند.

کارمندان فعلی و سابق Techstar می‌توانند با Dominic-Madori Davis از طریق ایمیل به نشانی dominic.davis@techcrunch.com یا از طریق Signal، یک برنامه پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده ایمن، با شماره 1 +1 646.831.7565 تماس بگیرند. یا با مری آن آزودو از طریق ایمیل در maryann@techcrunch.com یا از طریق سیگنال به شماره 1 408.204.3036 تماس بگیرید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است