متن خبر

اسناد اسپیس ایکس فاش شد، ممنوعیت TikTok افزایش یافت، و Grok به منبع باز تبدیل شد

اسناد اسپیس ایکس فاش شد، ممنوعیت TikTok افزایش یافت، و Grok به منبع باز تبدیل شد

شناسهٔ خبر: 458210 -




سلام، دوستان، به Week in Review (WiR) خوش آمدید، خبرنامه معمولی TechCrunch که اتفاقات قابل توجه فناوری در چند روز گذشته را مرور می کند.

این هفته، TechCrunch اسناد فاش شده از SpaceX را مشاهده کرد که برخی از شیوه های مشکوک مربوط به گزینه های سهام کارکنان را نشان می داد.

ایلان ماسک، مدیر عامل X، اعلام کرد که Grok منبع باز، چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی X است که قرار است با ChatGPT OpenAI رقابت کند. Grok که توسط استارت‌آپ هوش مصنوعی ماسک، xAI توسعه یافته است، سال گذشته منتشر شد و دارای آپشن های ی مانند دسترسی به اطلاعات «زمان واقعی» در X و دیدگاه‌هایی است که توسط هنجارهای «صحیح سیاسی» منع نشده‌اند.

در جای دیگر، رون با دنیس لباسر، مدیر عامل اسلک، در مورد تلاش او برای ایجاد ثبات در کسب و کار Salesforce که سه مدیر عامل در یک سال دیده است، مصاحبه کرد.

خیلی چیزهای دیگه هم اتفاق افتاد ما همه را در این نسخه از WiR خلاصه می کنیم - اما ابتدا یادآوری برای ثبت نام برای دریافت خبرنامه WiR در صندوق ورودی خود هر شنبه.

اخبار

اسناد افشا شده SpaceX: ما به برخی از اسناد افشا شده SpaceX دست یافتیم که برخی از شرایط غیرعادی را برای جوایز سهام نشان می دهد که کارمندان باید با آنها موافقت کنند. از جمله، شرکت به خود این حق را می دهد که در صورتی که تشخیص داده شود که آنها مرتکب «عمل نادرستی علیه شرکت» شده اند یا سیاست های مکتوب شرکت را نقض کرده اند، از شرکت در پیشنهادات مناقصه منع کند.

فانتوم، اکنون یک فانتوم: فانتوم اتو، یک استارت‌آپ رانندگی از راه دور که هفت سال پیش در میان هیاهوی فناوری خودروهای خودران راه‌اندازی شد، پس از ناکامی در تامین بودجه جدید، تعطیل می‌شود.

سهام Meme: در یک پرونده جدید SEC، Reddit فاش می‌کند که پس از عرضه اولیه سهام خود، به اعضای انجمن خود اجازه می‌دهد تا سهام خود را فوراً بفروشند به جای اینکه مشمول قراردادهای قفل معمولی شوند که سرمایه‌گذاران IPO را از فروش سهام به مدت شش ماه منع می‌کند. .

منابع مالی

بانکداری به عنوان یک سرویس: بانک گریفین مستقر در بریتانیا، یک پلتفرم بانکداری به عنوان سرویس (BaaS) مبتنی بر API، به تازگی مجوز راه اندازی به عنوان یک بانک کاملاً عملیاتی را دریافت کرده - و 24 میلیون دلار از سرمایه گذاران، از جمله MassMutual Ventures جمع آوری کرده است. NordicNinja و Breega.

اتحادیه اروپا قوانین داده را نقض می کند: تحقیقات در مورد استفاده اتحادیه اروپا از مایکروسافت 365 نشان می دهد که کمیسیون اروپا، دولت کابینه اتحادیه اروپا، با استفاده از نرم افزار بهره وری مبتنی بر ابر، قوانین حفاظت از داده های اتحادیه را نقض کرده است.

تحلیل و بررسی

دیپ‌فیک‌ها رویال می‌شوند: آماندا می‌نویسد که چگونه عکسی از کیت میدلتون و فرزندانش که احتمالاً با کمک هوش مصنوعی ویرایش شده‌اند، نشانه‌ای از چیزهایی است که با تکثیر ابزارهای ساختگی عمیق و ویرایش هوش مصنوعی در راه است.

دستگاه آرامش: Haje با دستگاه آرامش بخش Moonbird که برای کمک به مشتریان در یافتن خواب و کاهش استرس از طریق تمرینات تنفسی طراحی شده است، به کار می رود.

پادکست ها

این هفته در Equity ، الکس به داده‌های Carta در مورد چگونگی تغییر پاداش استارت‌آپ، افزایش درآمد از Empathy و Bear Robotics و پیشرفت‌های Bluesky، Brave و Chamath Palihapitiya شرکت VC Social Capital نگاه کرد.

در Found ، Becca و Dom با Rebecca Hu، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Glacier، یک شرکت رباتیک هوش مصنوعی که در حال ساخت روبات‌هایی برای مرتب‌سازی دقیق بازیافت است، صحبت کردند.

و در واکنش زنجیره ای ، ژاکلین با ملودی هیلدبراند، مدیر ارشد فناوری شرکت فاکس، و مایک بلنک، مدیر ارشد اجرایی در آزمایشگاه های پلیگون مصاحبه کرد. این قسمت بخشی از مجموعه ماهانه Chain Reaction است که به موضوعات و مضامین مختلف در کریپتو می پردازد. موضوع این ماه ادغام بلاک چین و هوش مصنوعی است.

دور جایزه

Metaverse royale: Readyverse Studios - که توسط شرکت فناوری بلاک چین Futureverse و Ernest Cline، ذهن پشت سر سریال علمی تخیلی Ready Player One تأسیس شده است - این هفته اولین بار Open، یک تجربه سوم شخص نبرد رویال را معرفی کرد. لورن داستان دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است