متن خبر

استیچ ۲۵ میلیون دلار پسوند سری A به رهبری Ribbit Capital جمع آوری کرد و مجموع راند را به ۴۶ میلیون دلار افزایش داد.

استیچ ۲۵ میلیون دلار پسوند سری A به رهبری Ribbit Capital جمع آوری کرد و مجموع راند را به ۴۶ میلیون دلار افزایش داد.

شناسهٔ خبر: 440314 -




بانکداری باز، که در آن بانک‌های سنتی داده‌های خود را از طریق رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) منتشر می‌کنند تا امکان توسعه خدمات مالی جدید را برای مشتریان خود فراهم کنند، یکی از اصلی ترین اختلالات در پرداخت‌های جهانی در دهه گذشته بوده است. کمتر از پنج سال پیش، این نوآوری، که در آن کسب‌وکارها از APIها برای دسترسی به حساب‌های مالی مشتریان و ارائه مجموعه‌ای از خدمات مالی یکپارچه و تعبیه‌شده استفاده می‌کنند، در آفریقا رواج یافت.

در جدیدترین توسعه، فین‌تک استیچ آفریقای جنوبی، که «راه‌حل پرداخت سرتاسری طراحی‌شده برای برآوردن نیازهای پرداخت پیچیده و در حال تحول برای مشتریان سازمانی خود» ساخته است، در حال اعلام برخی بودجه برای تبدیل شدن به یک رهبر بازار در این بخش پرداخت است. .

Stitch بر روی توانمند ساختن مشاغل برای ساخت، بهینه سازی و مقیاس محصولات مالی و ارائه دروازه های API برای بهبود تبدیل برای پرداخت های آنلاین و بهینه سازی عملیات پرداخت برای مشتریان خود تمرکز دارد. فین‌تک کیپ‌تاون ۲۵ میلیون دلار در دور تمدید سرمایه‌ای که توسط سرمایه‌گذار جهانی فین‌تک، Ribbit Capital رهبری می‌شود، جمع‌آوری کرده است و مجموع سری A استیچ را به ۴۶ میلیون دلار رسانده است. حامیان موجود، از جمله CRE Ventures، PayPal Ventures و Raba Partnership، در این دور شرکت کردند.

این سومین سرمایه گذاری Ribbit Capital در آفریقا پس از رهبری سری B 30 میلیون دلاری Chipper Cash و سری A 200 میلیون دلاری Wave است. کیان پیلای، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، بیان کرد که این تیم خوش شانس بوده است که حامیان برجسته محلی و بین المللی را از زمانی که معرفی کرده است، داشته است. سرمایه‌گذاران قبلی آن این روایت را پذیرفتند که تیمش، با هدف قرار دادن یک فرصت بازار گسترده، می‌تواند محصولاتی بسازد که در یک دسته فین‌تک جدید ارزش ایجاد کند. اما با ورود به مرحله رشد، داشتن اعداد رشد سالم اهمیت بیشتری دارد، به خصوص در این کاهش سرمایه فعلی.

پیلای با اذعان به این موضوع، اظهار داشت که همسویی بی‌نظیر کشش قوی و پیوندهای از قبل موجود در جذب سرمایه‌گذار اصلی و بستن دور بسیار مهم است. مدیرعامل شرکت Ribbit با بیان اینکه درک قوی Ribbit Capital از دنیای جهانی، بیان کرد : این اتفاق خوبی بود که ما در نهایت در دنیایی که اعداد و ارقام سخت برای سرمایه‌گذارانی مانند Ribbit که تیم آنها را برای مدتی می‌شناختیم قابل توجه است، اتفاق خوبی بود. چشم انداز فین تک و بازارهای نوظهور برای Stitch که در مسیر پردازش بیش از ۵۰ میلیون تراکنش است که در مجموع ۲ میلیارد دلار در کل حجم پرداخت (TPV) در سال جاری است، بسیار ارزشمند خواهد بود.

این ارقام در هفت ویژگی محصولی است که Stitch از اوایل سال ۲۰۲۲ راه اندازی کرده است. Stitch یک پلت فرم پرداخت شبه داده و شبه بانک به بانک قبل از شروع انتشار ویژگی بود. مشتریان آن، از شرکت‌ها گرفته تا کارآفرینان، می‌توانند از پلتفرم آن برای دسترسی به حساب‌های مالی مشتریان و نوآوری در ارائه خدماتی مانند امور مالی شخصی، وام، بیمه، پرداخت‌ها و مدیریت ثروت استفاده کنند.

اکنون به یک ارائه دهنده خدمات پرداخت کامل تبدیل شده است. مشتریان می توانند پرداخت ها را از طریق پرداخت بانکی، کارت بدهی و اعتباری، بدهی های مکرر، نقدی و حواله بانکی دستی بپذیرند. مدیریت، سازماندهی و تطبیق پرداخت ها در چندین روش، ارائه دهندگان و مناطق جغرافیایی در یک داشبورد با PayOS؛ و وجوه را از طریق پرداخت پرداخت کنید. چندین مورد استفاده عبارتند از تسویه حساب های تجارت الکترونیک، عملیات مالی، خدمات مالی، وام دهی و بیمه، بازارها و پرداخت های مکرر.

Stitch او میگوید که راه‌حل‌های پرداخت سرتاسری آن در درجه اول به مشاغل سازمانی در آفریقای جنوبی ارائه می‌شود. MTN، Multichoice، گروه Foschini (TFG)، بانک استاندارد SnapScan و Yoco چند نام هستند. پیلای در این مصاحبه گفت، با این حال، هنوز تعداد انگشت شماری از استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک به عنوان مشتری در نیجریه و سایر کشورهای آفریقایی که مجوز فعالیت دارند، دارد. فین‌تک که رقبای آن شامل Mono، Okra، Revio و MoneyHash هستند، به شرکای جهانی PSP نیز خدمات می‌دهد و در حال مذاکره برای انجام همین کار با چند شرکت اینترنتی مصرف‌کننده جهانی است.

مدیر عاملی که Stitch را با ناتالی کاتبرت و پرین پیلای تأسیس کرد، گفت: «ما از یک پلتفرم روش واحد به یک PSP نسل بعدی برای شرکت‌های محلی و جهانی فاصله گرفتیم. "در ابتدا، ما فقط یک ویژگی پرداخت داشتیم که در آن از پرداخت های بانکی و کارتی پشتیبانی می کنیم. در حالی که موارد بیشتری را اضافه کرده‌ایم، اکنون یک لایه ارکستراسیون داریم که بسیاری از شرکت‌ها از آن برای مدیریت روش‌های پرداخت و تطبیق بین بانک‌های مختلف استفاده می‌کنند. و ما پرداخت‌ها را انجام می‌دهیم، خواه پرداخت، بازپرداخت یا برداشت. راه حل ما برای شرکت های جهانی که سعی می کنند برای اولین بار وارد بازار شوند به دلیل فرآیند انتها به انتها جذاب است.

از دیدگاه این شرکت های اینترنتی مصرف کننده در ایالات متحده یا اروپا، آفریقای جنوبی اغلب به عنوان دروازه ای به آفریقا دیده می شود. برخلاف سایر بازارهای آفریقایی، این کشور دارای سیستم کارت اعتباری کاربردی است که یکپارچه سازی کارت را ساده می کند. با این حال، هنوز ضروری است که این لباس‌ها گزینه‌های پرداخت دیگری را در بازار آفریقایی که کارت‌ها در آن رایج نیستند، در نظر بگیرند، جایی که Stitch وارد می‌شود. به گفته Pillay، خواسته‌های مشتریان سازمانی محلی شرکت را به توسعه این آپشن های محصول سوق داد. او بر این باور است که می توان در سال گذشته متناسب با نیازهای مشتریان جهانی،

فکر نمی‌کنم شرکت‌های بزرگ فقط از ما برای یک روش استفاده کنند. من فکر می‌کنم یکی از جالب‌ترین معیارها برای ما در سه ماه اول شروع به کار با یک شرکت بزرگ است، تقریباً هر یک از آنها محصول دوم یا سوم را می‌پذیرند، زیرا می‌توانیم به صورت تدریجی چیزهایی را به روشی بسیار ماژولار اضافه کنیم. " او گفت. ما به نوعی در فضایی بازی می کنیم که انتظارش را نداشتیم، اما از آنجایی که بازرگانان بزرگ از ما خواسته اند تا محصولات بیشتری داشته باشیم، مکان آسان تری برای ورود به آن و گسترش آن بوده است.

استیچ که از مخفی کاری در سال ۲۰۲۱ پدیدار شد، ادعا می‌کند که پلتفرم آن با استفاده از ارتباطات مستقیم با بانک‌ها و شبکه‌ها و حذف واسطه‌ها، قابلیت اطمینان بهتر، آپتایم بالاتر و حل سریع‌تر مشکلات را به مشتریان ارائه می‌دهد. علاوه بر آپشن های بانکداری باز، استیچ پشتیبانی مشتری از جمله بینش‌های محلی در مورد چشم‌انداز پرداخت‌ها و راه‌حل‌های سفارشی ساخته شده و مشترک ایجاد شده برای حذف پیچیدگی‌های ارسال، دریافت و مدیریت وجوه را فراهم می‌کند. زیرمجموعه آن، WigWag، به کسب‌وکارهای کوچک و تأثیرگذاران خرد که کالاها و خدمات را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌فروشند، این امکان را می‌دهد که پرداخت را از طریق پیوند و کارت بپذیرند.

فین تک اکنون ۵۲ میلیون دلار سرمایه خطرپذیر (شامل ۶ میلیون دلار بذر) جذب کرده است. پیلای در این تماس بیان کرد که این شرکت که بیش از ۸۰ کارمند دارد، قصد دارد از پول سری A خود برای ادامه توسعه پلتفرم خود، گسترش پایگاه مشتریان خود و استفاده از فرصت ها برای ارائه خدمات به بازارهای جدید استفاده کند.

"هر کاری که ما انجام می دهیم مشتری محور است. ما به بهینه سازی برای آنچه آنها دارند ادامه خواهیم داد. و سپس از نظر جغرافیایی با آنها و در محصولاتی که قبلاً داشته‌اند مقیاس کنید.» ما همچنین می‌خواهیم تا حد امکان روش‌های پرداخت شخص اول را اضافه کنیم. ارزش پیشنهادی ما مهندسی دقیق و زیرساخت عمیق بوده است، پس ، به عنوان مثال، ما به دنبال اتصال به ریل کارت و بانک بدون واسطه هستیم. چیزهایی مانند این اغلب کند و سرمایه بر هستند. به همین دلیل بزرگ کردیم.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است