متن خبر

“استیون هاوکینگ یک هوش مصنوعی شبیه او خواهد بود”: آواتارهای هولوگرافیک دانشمندان مشهور قدیمی می توانند با آنها کار کنند – یا با اساتید زنده دانشگاه رقابت کنند.

“استیون هاوکینگ یک هوش مصنوعی شبیه او خواهد بود”: آواتارهای هولوگرافیک دانشمندان مشهور قدیمی می توانند با آنها کار کنند – یا با اساتید زنده دانشگاه رقابت کنند.

شناسهٔ خبر: 446327 -




پروفسور ویکی لاک و گری برنت رهبران آکادمیک فناوری جدید هستند
(اعتبار تصویر: دانشگاه لافبورو)

زمانی که ستاره‌های موسیقی پاپ می‌مردند، یا از اجرا بازنشسته می‌شدند، دیگر نمی‌توانستید آن‌ها را زنده ببینید، اما فناوری هولوگرافی همه چیز را تغییر داده است.

تعداد فزاینده‌ای از سلبریتی‌های متوفی، از توپاک گرفته تا الویس، به عنوان هولوگرام به زندگی بازگردانده شده‌اند، و شرکت‌های فناوری نیز ممکن است به بخش آموزش روحیه دهند.

دانشگاه لافبورو در بریتانیا در استفاده از فناوری هولوگرافی پیشگام است و قصد دارد تا سال 2025 هولوگرام های دانشمندان مشهوری مانند مرحوم استیون هاوکینگ را در برنامه درسی معرفی کند.

هوش مصنوعی استیون هاوکینگ

هدف این رویکرد انقلابی جذب موثرتر دانش‌آموزان نسبت به ارائه‌های دو بعدی یا تماس‌های ویدیویی است.

این دانشگاه در حال تحلیل استفاده از هولوگرافی در زمینه‌های مختلف، از علوم ورزشی گرفته تا مد و فناوری، ارائه‌شده توسط شرکت Proto مستقر در لس‌آنجلس است که امکان تجربه یادگیری فراگیرتر و تعاملی‌تری را فراهم می‌کند.

بنیانگذار پروتو، دیوید نوسبام، توضیح داد که این فناوری می تواند برخی از بزرگترین متفکران قرن بیستم را به شیوه ای واقع بینانه و جذاب احیا کند.

او به گاردین گفت: «پروتو این فناوری را دارد که می‌تواند تصویری از استیون هاوکینگ یا هر کسی را به نمایش بگذارد و به نظر برسد که او واقعاً آنج است. ما می‌توانیم آن را به کتاب‌ها، سخنرانی‌ها، رسانه‌های اجتماعی متصل کنیم - هر چیزی که او به آن وابسته بود، هر سؤالی، هر تعاملی با او. یک هوش مصنوعی استیون هاوکینگ شبیه او می شود، شبیه او می شود و مانند او تعامل می کند. این حیرت‌انگیز است، شگفت‌انگیز است، من از شگفت‌انگیز بودن این تعاملات شوکه شده‌ام. هوش مصنوعی بخشی از زندگی ما است، چه مردم آن را بخواهند و چه نخواهند.»

اگرچه موانع قانونی برای غلبه بر آن وجود دارد، قابلیت‌های هوش مصنوعی این فناوری به طور بالقوه می‌تواند آواتارهایی شبیه هر کسی در جهان ایجاد کند - زنده یا مرده - که به طور بالقوه عصر جدیدی از یادگیری همه جانبه را آغاز می‌کند.

چشم انداز Nussbaum فراتر از موسسات آموزشی است و برنامه هایی برای معرفی واحدهای مقرون به صرفه و کوچکتر برای استفاده خانگی در 18 ماه آینده دارد. این واحدها با قیمت کمتر از 1000 دلار، تصویر کوچک شده ای را به نمایش می گذارند که نوسبام آن را به "Wonkavision" از Roald Dahl's Charlie and the Chocolate Factory تشبیه می کند.

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است