متن خبر

استیم می‌گوید کاربران مالک بازی‌های خود نیستند

استیم می‌گوید کاربران مالک بازی‌های خود نیستند

شناسهٔ خبر: 783517 -




شرکت Valve اکنون به‌صورت مستقیم اعلام کرده که کاربران استیم مالک بازی‌هایی که خریداری کرده‌اند، نیستند. این شرکت که صاحب پلتفرم استیم است، یادداشتی را به صفحه پرداخت سرویس خود اضافه کرده که او میگوید خرید یک محصول دیجیتال، تنها مجوز استفاده از آن در استیم را به شما ارائه می‌کند.

همانطور که در تصویر زیر قابل مشاهده است، هنگامی که سبد خرید خود را باز می‌کنید و قبل از پرداخت هزینه، این پیغام نمایش داده می‌شود. نشریه ورج در گزارش خود تأیید‌ کرده که این پیغام در نسخه دسکتاپ استیم نمایش داده می‌شود، اما ظاهراً روی نسخه موبایل قابل مشاهده نیست.

همچنین برخی از کاربران Reddit در هفته گذشته چنین تغییری را در استیم مشاهده کرده بودند.

تغییر استیم با توجه به یک قانون جدید

هرچند Valve هنوز بیانیه‌ای در این رابطه منتشر نکرده است، اما احتمالاً قانون جدیدی باعث اضافه‌شدن این پیغام شده است. ایالت کالیفرنیا قانونی دارد که از سال آینده اجرا می‌شود و طبق آن، فروشگاه‌های دیجیتال مانند استیم، باید اعلام کنند که کاربران فقط مجوز محصولات خود را خریداری می‌کنند، زیرا برخی از شرکت‌ها مانند یوبیسافت و پلی‌استیشن خریدهای دیجیتال را از کتابخانه‌های کاربران حذف می‌کنند و این امر آن‌ها را از انجام بازی یا تماشای فیلم و سریال باز می‌دارد.

قانون مذکور که AB 2426 نام دارد، ماه گذشته توسط «گوین نیوسام»، فرماندار کالیفرنیا، امضا شد. این قانون برای نسخه‌های آفلاین اعمال نمی‌شود و فقط برای نسخه‌های دیجیتالی بازی‌های ویدیویی، موسیقی، فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی یا کتاب‌های الکترونیکی که فروش آنلاین دارند، باید در نظر گرفته شود.

شرکت‌ها اگر نتوانند به‌طور واضح محدودیت‌های یک خرید دیجیتال را توضیح بدهند (در واقع این قانون را رعایت نکنند)، ممکن است به‌دلیل تبلیغات نادرست با جریمه روبه‌رو شوند. پس می‌توان بيان کرد که Valve با تغییر خود تلاش کرده است تا از جریمه مربوط به این قانون دوری کند.

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است