متن خبر

استقرار پیشرفته وب با Plesk در Vultr

استقرار پیشرفته وب با Plesk در Vultr

شناسهٔ خبر: 759051 -




مقدمه

پلسک یک کنترل پنل میزبانی وب قدرتمند است که مدیریت سرور و وب سایت را برای کاربران در تمام سطوح ساده می کند. این یک رابط کاربر پسند برای مدیریت دامنه‌ها، وب‌سایت‌ها، ایمیل‌ها، پایگاه‌های اطلاعاتی و امنیت فراهم می‌کند و آن را برای مدیران مبتدی و پیشرفته ایده‌آل می‌کند. Plesk که با هر دو سرور لینوکس و ویندوز سازگار است، از طیف گسترده ای از سیستم عامل های CMS مانند وردپرس، جوملا و دروپال پشتیبانی می کند. طراحی ماژولار آن امکان ادغام آسان افزونه ها و برنامه های گفت نی را فراهم می کند و انعطاف پذیری را برای سفارشی سازی، بهبود امنیت و بهینه سازی عملکرد ارائه می دهد. پلسک کارهای روتین را خودکار می کند، مدیریت سرور را برای شرکت های میزبانی وب، توسعه دهندگان و متخصصان فناوری اطلاعات ساده می کند.

در این مقاله، برنامه Vultr's Plesk Marketplace را برای مدیریت برنامه وب خود مستقر خواهید کرد.

استقرار Vultr Optimized Cloud Instance

    ثبت نام کنید و وارد پورتال مشتریان Vultr شوید.

    به صفحه محصولات بروید.

    از منوی کناری، Compute را انتخاب کنید.

    روی دکمه Deploy Server در مرکز کلیک کنید.

    Optimized Cloud Compute را به عنوان نوع سرور انتخاب کنید.

    مکان سرور را انتخاب کنید.

    Plesk را به عنوان اپلیکیشن بازار انتخاب کنید.

    یک طرح مناسب انتخاب کنید.

    در صورت لزوم، هر ویژگی اضافی را انتخاب کنید.

    روی Deploy Now کلیک کنید.

یک حساب کاربری Plesk Administrator تنظیم کنید

سرویس رابط وب Plesk روی پورت 8443 اجرا می شود. برای شروع استفاده از رابط، با دنبال کردن مراحل زیر یک حساب مدیر راه اندازی کنید:

    URL زیر را در پنجره مرورگر مشاهده کنید. آدرس IP عمومی نمونه Plesk Cloud Compute را جایگزین <server-ip> کنید

    root به عنوان نام کاربری Plesk و رمز عبور سرور خود در قسمت رمز عبور وارد کنید.

    یک رمز عبور برای ورود مدیر تنظیم کنید و برای حرکت به جلو ، Enter Plesk را کلیک کنید.

    راه اندازی Plesk می تواند تا 5 دقیقه طول بکشد.

یک نام دامنه به پلسک اضافه کنید

Plesk به شما امکان می دهد نام های دامنه جدید را از طریق داشبورد اضافه کنید. بسته به جایی که نام دامنه خود را به دست آورده اید، باید رکوردهای DNS نام دامنه را به سرورهای نام Vultr اشاره کنید. برای گفت ن دامنه جدید به پلسک مراحل زیر را دنبال کنید.

    در صفحه اولیه روی Add Domain کلیک کنید.

    برای ادامه وب سایت خالی را انتخاب کنید.

    نام دامنه ثبت شده را انتخاب کنید، نام دامنه را در کادر متن وارد کنید و روی گفت ن دامنه کلیک کنید.

نام دامنه Plesk را سفارشی کنید و یک گواهی SSL اضافه کنید

یک گواهی معتبر SSL/TLS به شما امکان می دهد داده های حساس بین کاربران و وب سایت یا برنامه وب را ایمن کنید. دامنه خود را با گواهی Let's Encrypt ایمن خواهید کرد. Let's Encrypt یک گواهی رایگان و خودکار SSL است که توسط گروه تحقیقاتی امنیت اینترنت (ISRG) ارائه می شود. برای نصب گواهی مراحل زیر را دنبال کنید.

    از منوی سمت چپ گزینه Tools & Settings را انتخاب کنید. سپس، به تنظیمات عمومی بروید و تنظیمات سرور را انتخاب کنید.

    نام دامنه را در قسمت Full hostname وارد کرده و روی Save کلیک کنید.

    از منوی سمت چپ گزینه Tools & Settings را انتخاب کنید. سپس، به تنظیمات عمومی بروید و تنظیمات DNS را انتخاب کنید.

    ns1.vultr.com و ns2.vultr.com را به عنوان دو رکورد جدید ns اضافه کنید و روی update کلیک کنید. روند به روز رسانی ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا آن زمان ممکن است خطاهای مربوط به DNS را ببینید که قابل حل نیستند.

    پس از اتمام به‌روزرسانی DNS، از منوی سمت چپ گزینه Tools & Settings را انتخاب کنید. سپس، به گواهینامه های SSL/TLS بروید.

    روی + Let's Encrypt کلیک کنید.

    آدرس ایمیل مدیر و نام دامنه را وارد کنید. سپس، روی Re Issue کلیک کنید تا گواهی Let's Encrypt تولید شود. اکنون Plesk باید نام دامنه را با یک گواهی SSL ایمن کند.

    از دامنه خود در https://<your-domain> دیدن کنید. پس از بازدید از دامنه، می‌توانید صفحه پیش‌فرض plesk را مانند شکل زیر مشاهده کنید. صفحه وب پیش فرض پلسک

ویژگی ها و مزایا Plesk

    مدیریت متمرکز کاربر : به راحتی چندین کاربر را با نقش های قابل تنظیم و مجوزهای دسترسی برای وب سایت ها، دامنه ها و تنظیمات سرور مدیریت کنید.

    اتوماسیون : کارهای معمول مانند پشتیبان گیری، به روز رسانی نرم افزار و نظارت بر سرور را به صورت خودکار انجام می دهد تا کار دستی را کاهش دهد و کارایی را بهبود بخشد.

    پشتیبانی چند زبانه : از زبان‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و آن را برای کاربران در سراسر جهان در دسترس قرار می‌دهد و برای محیط‌های میزبانی جهانی مناسب است.

    مدیریت فروشندگان : ابزارهایی را برای ایجاد طرح‌های میزبانی، تعیین محدودیت‌های منابع، و مدیریت مؤثر فروشندگان و مشتریانشان فراهم می‌کند.

    پشتیبان‌گیری و بازیابی : آپشن های یکپارچه پشتیبان‌گیری و بازیابی به کاربران اجازه می‌دهد تا پشتیبان‌گیری خودکار را برنامه‌ریزی کنند و در صورت نیاز، وب‌سایت‌ها یا داده‌ها را به سرعت بازیابی کنند.

با Vultr کارهای بیشتری انجام دهید

نتیجه گیری

در نتیجه، استقرار Plesk در یک نمونه ابری بهینه سازی شده Vultr راهی کارآمد برای مدیریت وب سایت ها، دامنه ها و تنظیمات سرور ارائه می دهد. پلسک با رابط کاربر پسند، اتوماسیون و ویژگی های قوی مانند مدیریت متمرکز کاربر، یکپارچه سازی SSL و قابلیت های پشتیبان، مدیریت سرور را برای متخصصان میزبانی وب ساده می کند.

این یک مقاله حمایت شده توسط Vultr است. Vultr بزرگترین پلتفرم محاسبات ابری خصوصی در جهان است. Vultr که مورد علاقه توسعه دهندگان است، با راه حل های Cloud Compute، Cloud GPU، Bare Metal و Cloud Storage انعطاف پذیر، مقیاس پذیر، به بیش از 1.5 میلیون مشتری در 185 کشور خدمات رسانی کرده است. درباره Vultr بیشتر بدانید

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است