متن خبر

استفاده از قدرت هوش مصنوعی: عصر جدیدی برای بهره وری و کارایی کسب و کار

استفاده از قدرت هوش مصنوعی: عصر جدیدی برای بهره وری و کارایی کسب و کار

شناسهٔ خبر: 720652 -




دستی <a href= که برای لمس رندر آینده‌نگر یک پردازنده هوش مصنوعی دراز شده است. " srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/cuJ2nHdA2cLngX4bhsHsye.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high">
(اعتبار تصویر: Shutterstock / NicoElNino)

ظهور هوش مصنوعی سازمانی یک تغییر لرزه ای در چشم انداز فناوری ایجاد می کند که از نظر تأثیر با ظهور تلفن های هوشمند در اواسط دهه 2000 قابل مقایسه است. و اکنون، درست مانند آن زمان، تأثیری که می‌بینیم بیش از یک روند یا «فاز» است. این یک تغییر اساسی در نحوه زندگی و کار ما است.

برای کسب و کارها، پذیرش هوش مصنوعی دیگر اختیاری نیست و توانمندسازی نیروی کار برای پذیرش آن در شیوه های روزمره بسیار مهم است. معرفی طرح اقدام فرصت‌های هوش مصنوعی توسط بریتانیا گواهی بر این امر است، و نشان می‌دهد که موفقیت برای همه کسب‌وکارها، صرف‌نظر از اندازه و بخش، به داشتن ابزارهای مورد نیاز برای استفاده از پتانسیل کامل خود بستگی دارد. این به معنای فراهم کردن ابزارهای لازم برای کسب‌وکارها، به‌ویژه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های بزرگ، از جمله امکانات کامپیوتری تازه‌سازی شده، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و دسترسی به استعدادهای برتر هوش مصنوعی است. این طرح با تقویت این محیط، مزایای متعددی از جمله افزایش بهره‌وری و کارایی را نوید می‌دهد و در عین حال مزیت رقابتی متمایز مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند.

علاوه بر این، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که با یک رایانه شخصی مجهز به هوش مصنوعی، کارگران می‌توانند از ابزارهایی بهره ببرند که بیشتر از همیشه به نیازهای آنها پاسخ می‌دهند. ارائه‌دهندگان فناوری نیز قول می‌دهند که این دستگاه‌ها جهشی قابل توجه فراتر از محاسبات سنتی را نشان می‌دهند و ترکیبی قوی از قدرت پردازش و آپشن های هوشمند ارائه می‌دهند که می‌تواند فرآیندها را در سازمان‌ها دوباره تعریف و بهبود بخشد. در واقع، تحقیقات اخیر از گزارش Workday's UK Productivity Gap نشان می‌دهد که شرکت‌های بریتانیایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ممکن است تا 119 میلیارد پوند بهره‌وری را باز کنند.

با این حال، علی‌رغم مزایای قابل توجهی که این دستگاه‌ها ارائه می‌دهند، برخی از رهبران کسب‌وکار به دلیل سؤالاتی در مورد ROI و کمبود موارد استفاده مستحکم، هنوز در سرمایه‌گذاری تردید دارند.

لوئیز کوئنل

مدیر ارشد گروه راه حل های مشتری، انگلستان در Dell Technologies.

توجیه هزینه و سرمایه گذاری

قیمت بالاتر رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی، ناشی از سخت‌افزار تخصصی و پیچیدگی‌های یکپارچه‌سازی آنها، تردید ایجاد می‌کند، به‌ویژه در شرایط اقتصادی چالش برانگیز. این بی میلی ممکن است باعث شود برخی از تصمیم گیرندگان به جای تجهیز همه کاربران تجاری معمولی، سرمایه گذاری های انتخابی، به عنوان مثال، فقط برای نقش های فنی مانند دانشمندان داده یا متخصصان هوش مصنوعی انجام دهند. بسیاری این رویکرد را با اشاره به پتانسیل هزینه‌های اولیه و همچنین محدودیت‌ها در انتخاب و مطالعات موردی توجیه می‌کنند.

تکامل سریع فناوری می تواند برنامه ریزی بلندمدت را به یک چالش تبدیل کند. توجیه سرمایه گذاری اولیه بالقوه قابل توجه بدون بازگشت روشن و فوری سرمایه دشوار است. با این حال، تصمیم گیرندگان باید در نظر داشته باشند که بسیاری از کسب و کارها، اگر از قبل عقب افتاده نباشند، اکنون آماده تجدید هستند. سرمایه‌گذاری نکردن در رایانه‌های شخصی مجهز به هوش مصنوعی در شروع دوره به‌روزرسانی، سازمان را در معرض خطر از دست دادن نوآوری‌های مهم و دستاوردهای بهره‌وری تا زمان چرخه جایگزینی بعدی قرار می‌دهد. هنگامی که چرخه ارتقاء ویندوز را نیز در نظر می گیریم، با الزامات سخت افزاری که دستگاه های قدیمی تر نمی توانند برآورده کنند، شاید تصمیم باید کمتر بر اساس خطر پشیمانی خریدار باشد و بیشتر بر اساس اطمینان از اینکه کسب و کار اعضای تیم خود را برای آینده راه اندازی می کند.

به طور واضح، تحقیقات Innovation Catalyst ما درک گسترده ای را در سراسر EMEA نشان داد که هوش مصنوعی نقشی دگرگون کننده در صنایع ایفا خواهد کرد. کسب و کارها پذیرفته اند که ادغام ابزارهای هوش مصنوعی به زودی اجتناب ناپذیر و تا حد زیادی اجتناب ناپذیر خواهد شد. این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که کسب‌وکارها در سراسر EMEA نسبت به توانایی ماشین‌های مجهز به هوش مصنوعی برای افزایش قابل‌توجه قابلیت‌های انسانی خوش‌بین هستند.

من مجذوب این هستم که آینده ای که توسط هوش مصنوعی تعریف می شود چگونه خواهد بود و قدرت دگرگون کننده رایانه های شخصی هوش مصنوعی چه تأثیری بر نیروی کار ما خواهد داشت.

افزایش توان انسانی

رایانه های شخصی مجهز به هوش مصنوعی فقط به قدرت محاسباتی خام نیستند. تحقیقات ما نشان داد که رهبران کسب‌وکار معتقدند رایانه‌های شخصی مجهز به هوش مصنوعی برای تقویت نبوغ انسان طراحی شده‌اند و به عنوان شرکای هوشمندی عمل می‌کنند که می‌توانند جریان کار را ساده‌سازی کنند، فرآیندهای تکراری را خودکار کنند و دسترسی فوری به اطلاعات را فراهم کنند. این امر زمان بیشتری را برای تفکر استراتژیک و حل مسئله خلاقانه می دهد که برای هدایت نوآوری و دستیابی به موفقیت تجاری در چشم انداز رقابتی امروز بسیار مهم است.

بر اساس گزارش شکاف بهره‌وری بریتانیا، پذیرش کامل قابلیت‌های هوش مصنوعی باعث صرفه‌جویی ۲.۹ ساعت در کارمندان می‌شود و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا زمان بیشتری را برای تفکر استراتژیک و حل خلاقانه مشکلات صرف کنند تا نوآوری را پیش ببرند و به موفقیت تجاری در چشم‌انداز رقابتی امروز دست یابند.

افزایش بهره وری و کارایی باید منجر به زمان چرخش سریع تر، نتایج بهتر پروژه و استفاده بهتر از منابع موجود شود. و با آپشن های ی مانند Copilot+ تعبیه‌شده در رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی که دسترسی فوری به اطلاعات و بینش‌ها را فراهم می‌کند، متخصصان می‌توانند تصمیمات هوشمندانه‌تر و مبتنی بر داده‌ها را اتخاذ کنند. خودکار کردن وظایف تکراری و ساده کردن کار همچنین بار شناختی بر نیروی کار را کاهش می‌دهد که منجر به کاهش سطح استرس و بهبود تعامل می‌شود.

افزایش بهره وری بی سابقه

وقتی صحبت از خود سخت‌افزار می‌شود، پردازنده‌های اختصاصی هوش مصنوعی (NPU) به‌طور یکپارچه بارهای کاری هوش مصنوعی را مدیریت می‌کنند و CPU و GPU را قادر می‌سازند تا برنامه‌های کاربردی دیگر را با کارایی بی‌نظیر اجرا کنند. خود دستگاه از پردازش هوشمندتر و عملکرد پیشرفته‌تر بهره می‌برد که به نوبه خود سطح جدیدی از کارایی و بهره‌وری را برای کاربر نهایی باز می‌کند.

با NPU های اختصاصی، رایانه های شخصی مجهز به هوش مصنوعی می توانند به طور همزمان وظایف هوش مصنوعی مانند تشخیص تصویر، پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین را بدون به خطر انداختن عملکرد سایر برنامه ها پردازش کنند. این به متخصصان اجازه می‌دهد تا شبیه‌سازی‌های پیچیده را اجرا کنند، مجموعه‌های داده بزرگ را تجزیه و تحلیل کنند و سایر وظایف سخت را انجام دهند و در عین حال تجربه کاربری روان و پاسخگو را حفظ کنند. پتانسیل هوش مصنوعی که بهره‌وری را متحول می‌کند، قابل توجه است، زیرا صندوق بین‌المللی پول تخمین می‌زند که بریتانیا می‌تواند در بلندمدت شاهد افزایش بهره‌وری تا 1.5 درصد باشد.

این قابلیت‌های رایانه‌های شخصی مجهز به هوش مصنوعی به‌ویژه برای حرفه‌ای‌هایی که نیاز دارند روی چندین پروژه یا برنامه به طور همزمان کار کنند مفید است. به عنوان مثال، یک طراح می تواند به طور همزمان تصاویر با وضوح بالا را ویرایش کند، نرم افزار رندر سه بعدی را اجرا کند، و از طریق کنفرانس ویدیویی با مشتریان ارتباط برقرار کند، همه اینها بدون هیچ گونه تاخیر یا مشکل عمل کرد.

به حداکثر رساندن ROI با خدمات پیشرفته

تحقیقات Zartis با همکاری Censuswide نشان داد که 42 درصد از مدیران بریتانیا به این موضوع اشاره می‌کنند که بازگشت سرمایه پس از به‌روزرسانی رایانه شخصی هوش مصنوعی یک نگرانی اصلی است. اولویت دادن به یک انتقال یکپارچه که ارزش را به حداکثر می‌رساند و اختلال را به حداقل می‌رساند، ترغیب کسب‌وکارها برای جهش و نشان دادن اینکه سرمایه‌گذاری اولیه را می‌توان با اعمال نفوذ خدمات جامعی که از طریق شرکای فناوری در دسترس است، جبران کرد، ضروری است.

شرکایی که اتصال به اکوسیستم گسترده‌تری از نرم‌افزار و تخصص را تسهیل می‌کنند، می‌توانند پشتیبانی فوق‌العاده‌ای را از طریق انتقال ارائه دهند. آن‌ها می‌توانند با استفاده از درک عمیق خود از فناوری‌های هوش مصنوعی و بهترین شیوه‌ها، در برنامه‌ریزی و استقرار استراتژیک کمک کنند تا به سازمان‌ها کمک کنند تا از مشکلات رایج اجتناب کنند و هرگونه خرابی پرهزینه را به حداقل برسانند.

به طور مشابه، نظارت فعال و خدمات تعمیر و نگهداری ارائه شده توسط شرکا، عملکرد مطلوب را در همه زمان ها تضمین می کند. این خدمات شامل به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری منظم، تشخیص سخت‌افزار، و پشتیبانی از راه دور است، که تضمین می‌کند رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی به طور مداوم در اوج بازدهی کار می‌کنند.

سرویس‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند الگوهای استفاده از دستگاه را تحلیل کرده و فرصت‌های بهینه‌سازی را شناسایی کنند. به این ترتیب، سرویس‌ها می‌توانند بینش‌ها و توصیه‌هایی را در مورد بهترین روش برای بهبود عملکرد، کاهش هزینه‌ها و بهبود تجربه کاربر ارائه دهند. با نظارت مستمر و بهینه‌سازی ناوگان رایانه شخصی از طریق هوش مصنوعی، سازمان‌ها بهتر می‌توانند ارزش کسب کنند و از اهداف تجاری پشتیبانی کنند، که در نهایت می‌تواند به بهبود بازگشت سرمایه منجر شود.

هوش مصنوعی و رایانه های شخصی در محیط کار فراگیرتر خواهند شد، به ویژه برای سازمان هایی که به دنبال تجهیز نیروی کار خود به فناوری و مهارت های مورد نیاز برای پیشرفت در محیط کار مدرن هستند. GenAI جهش غول‌پیکر بعدی برای فناوری رایانه شخصی است که نوید می‌دهد سطوح نامشخصی از بهره‌وری و کارایی را برای مشاغل در سراسر جهان به ارمغان بیاورد. همانطور که معرفی رایانه شخصی در 40 سال پیش انقلابی در شیوه کار ما ایجاد کرد، GenAI آینده تجربه رایانه شخصی انسان را شکل خواهد داد و امکانات جدیدی را برای رشد و نوآوری باز می کند.

ما بهترین سازنده وب سایت هوش مصنوعی را معرفی کرده ایم.

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

لوئیز کوئنل مدیر CSG بریتانیا در Dell Technologies است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است