متن خبر

استارت آپ API Noname Security نزدیک به قرارداد 500 میلیون دلاری برای فروش خود به Akamai است

استارت آپ API Noname Security نزدیک به قرارداد 500 میلیون دلاری برای فروش خود به Akamai است

شناسهٔ خبر: 464039 -




به گفته یکی از افراد آشنا به این معامله، Noname Security، یک استارت آپ امنیت سایبری که از API ها محافظت می کند، در حال مذاکره با Akamai Technologies برای فروش خود به قیمت 500 میلیون دلار است.

Noname در سال 2020 توسط Oz Golan و Shay Levi تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در پالو آلتو قرار دارد اما ریشه اسرائیلی دارد. این استارت‌آپ ۲۲۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران مخاطره‌آمیز جذب کرد و آخرین بار در دسامبر ۲۰۲۱، زمانی که ۱۳۵ میلیون دلار در سری C به رهبری جورجیا و لایت اسپید جمع‌آوری کرد، ۱ میلیارد دلار ارزش داشت . این شخص گفت، در حالی که قیمت فروش یک تخفیف قابل توجه از آن ارزش گذاری است، معامله به شکلی که در حال حاضر وجود دارد به صورت نقدی خواهد بود. معامله نهایی نیست و ممکن است تغییر کند یا اصلا اتفاق نیفتد.

سایر سرمایه گذارانی که از Noname حمایت کرده اند عبارتند از Insight Partners، ForgePoint، Cyberstarts، Next47 و The Syndicate Group.

در حالی که قیمت معامله بالقوه نصف ارزش گذاری نسبت به آخرین ارزیابی خصوصی Noname است، کسانی که در مرحله اولیه سرمایه گذاری کرده اند، بازده معنی داری از فروش دریافت خواهند کرد. در همین حال، این معامله باید به سرمایه گذاران مرحله بعدی، به ویژه آنهایی که در دور آخر سرمایه گذاری کردند، اجازه دهد که بازدهی کاملی از سرمایه ای که وارد کرده اند، دریافت کنند، اگر سودی را که در آن روزهای پرمخاطره سال 2021 انتظار داشتند، دریافت کنند. جریان و ارزش گذاری ها خوش بینانه بود.

این شخص گفت، ارزش این معامله برای شرکت در حدود 15 برابر درآمد تکراری سالانه است. پیش بینی می شود در صورت بسته شدن فروش، حدود 200 کارمند Noname به Akamai منتقل شوند.

Akamai از اظهار نظر خودداری کرد. یک سخنگوی امنیت Noname به TechCrunch گفت: "به عنوان یک سیاست، ما از اظهار نظر در مورد شایعات یا حدس و گمان خودداری می کنیم."

اطلاعات در ماه ژانویه گزارش داد که Noname در تلاش است تا یک دور مالی دیگر را با ارزش گذاری بسیار پایین تر افزایش دهد. در فوریه، خبرگزاری اسرائیلی Calcalist گزارش داد که Noname در حال مذاکره با چندین خریدار بالقوه از جمله Akamai است.

بسیاری از شرکت‌های تحت حمایت VC که در اوج رونق فناوری افزایش سرمایه داشتند، پس از افزایش نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، ارزش‌گذاری‌های خود را کاهش دادند. اکنون بسیاری به طور همزمان به دنبال خریدار و دور جدیدی از تأمین مالی هستند که در دنیای مالی به عنوان یک فرآیند دوگانه شناخته می شود. در همین حال، بسیاری از VCهای بعدی پس از بیش از یک سال بازار منجمد IPO به دنبال نقدینگی هستند. پس ، حال عمومی در صنعت سرمایه گذاری این است که اگر IPO های قوی به زودی باز نگردند، زمان خرید معامله برای فعالیت های M&A خواهد بود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است