متن خبر

استارت آپ پادکست Podeo 5.4 میلیون دلار برای فراتر رفتن از جهان عرب دریافت می کند

استارت آپ پادکست Podeo 5.4 میلیون دلار برای فراتر رفتن از جهان عرب دریافت می کند

شناسهٔ خبر: 770651 -




شنوندگان پادکست در پایان سال گذشته از نیم میلیارد نفر عبور کردند زیرا شنوندگان رشد ثابتی داشتند. از آنجایی که کشورهای جهان عرب تعدادی از متعهدترین شنوندگان را دارند، یک استارتاپ پادکست خارج از دبی فرصت را دو چندان می کند.

Podeo یک پلتفرم توزیع پادکست مستقر در امارات است که در جهان عرب نامی برای خود دست و پا کرده است. پس از رسیدن به پایه 50 میلیون مشترک، معتقد است که فرمول استفاده از مشتریان را در بازارهای نوظهور یافته است، اکنون سری A 5.4 میلیون دلاری برای گسترش در آمریکای لاتین، اروپای شرقی و آسیای جنوب شرقی جمع آوری کرده است.

Oraseya Capital، بازوی VC سازمان یکپارچه مناطق اقتصادی دبی، رهبری این دور را بر عهده دارد. سایر شرکت کنندگان در سری A عبارتند از صندوق ابتکار، Cedar Mundi Ventures، Samarium، iSME، و سرمایه گذار بازگشتی Razor Capital.

Podeo به معنای واقعی کلمه در سال 2020 روشن شد و زنده شد، اما آن زمان شروع نشد. مدیرعامل استفانو فالاها اولین بار زمانی که هنوز یک دانش‌آموز دبیرستانی در بیروت در سال‌های 2015-2016 بود، این ایده را مطرح کرد، پروژه‌ای جانبی که در آن او سعی کرد یک شبکه اجتماعی مبتنی بر صوتی بسازد که آن را Fallound نامید - تغییری از نام خودش که به نظر می‌رسد. مانند صدا / اطراف سپس این استارت‌آپ سرعت خود را تغییر داد تا به یک جمع‌کننده پادکست هوشمند تبدیل شود که توصیه‌هایی را بر اساس، به‌عنوان مثال، نحوه حمل‌ونقل و طول سفر، علاقه و خلق و خوی ارائه می‌دهد.

فلاحا به TechCrunch گفت، با این حال، برنامه همانطور که وجود داشت، نتوانست در منطقه خاورمیانه-شمال آفریقا (MENA) که هدف آن قرار گرفته بود، به دلیل کمبود محتوای جالب عربی مورد توجه قرار گیرد.

اما همانطور که ضرب المثل تاسف بار در مورد رسانه می گوید، اخبار بد به فروش می رسد. این انفجار بدنام شیمیایی بیروت در سال 2020 بود - که منجر به کشته شدن بیش از 200 نفر، آواره شدن 300000 نفر دیگر، خسارت مالی 15 میلیارد دلاری شد، آنقدر قوی بود که در کشورهای دیگر احساس شد و توضیح فوری نداشت. - که همه چیز را تغییر داد.

مردم برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و سایر داستان‌ها، دعاها و پیام‌های امید به Podeo مراجعه کردند. فلاح گفت: «داستان سرایی معتبرتر از همیشه ضروری بود.

این یک لحظه مهم برای استارتاپ بود. او گفت: «این نقش ما را نه تنها به عنوان یک پلتفرم برای بیان، بلکه به عنوان فضایی برای افراد برای ارتباط، درمان و یافتن آرامش در داستان‌های مشترک تقویت کرد. » آنتونی اسای و ماریو هایک که هر دو مهندس نرم‌افزار در Fallound در سال 2018 بودند، به عنوان یکی از بنیان‌گذاران کامل قرارداد امضا کردند که این شرکت دوباره خود را از آن موفقیت ویروسی دوباره اختراع کرد. این شرکت به دبی نقل مکان کرد و از آن زمان به طور کامل کار می کند.

پادکست به عنوان یک رسانه تا حد زیادی بر موفقیت و نمایه در بازارهای منتخب رشد کرده است. برای مثال، یک گزارش تحقیقاتی جهانی پادکست از eMarketer، حتی اروپای شرقی، خاورمیانه و آفریقا را شامل نمی شود.

اما مطالعه دیگری از YouGov، روند جالبی را نشان می‌دهد: مردم کشورهای بسیار پرجمعیت در مناطقی که کمتر در کانون توجه پادکست‌ها قرار دارند، برخی از درگیرترین افراد هستند. آفریقای جنوبی، اگر پیدا شود، «با 68 درصد، بالاترین نسبت شنوندگان پادکست معمولی را در بین بازارهای مورد تحلیل دارد.» عربستان سعودی با 59 درصد، مصر با 56 درصد، امارات با 53 درصد و مراکش با 45 درصد در رتبه دوم جهانی قرار دارند که همگی «بالاتر از میانگین» هستند. (از قضا، بازار خانگی پودئو در لبنان یکی از تنها بازارهای مورد تحلیل بود که با 31 درصد کمتر از میانگین جهانی شنوندگان پادکست معمولی بود.)

فلاحا معتقد است آنچه تاکنون ساخته شده است می تواند الگوی قوی برای هدف قرار دادن آن دم بلند دیگر بازارها باشد.

او گفت: «در حالی که ما در سراسر آسیای جنوب شرقی، اروپای شرقی و لاتام در سطح جهانی گسترش می‌دهیم، پودئو همچنان ثابت می‌کند که داستان‌سرایی یک پل جهانی است که برای ارتباط و درک ضروری است.

برای ادامه داستان سرایی معتبر، به ویژه به زبان عربی، Podeo به تولید پادکست های انحصاری و همکاری با سازندگان برای ارائه تنوع به مشترکین خود پرداخت.

فلاحا بيان کرد که همکاری با سازندگان به استارتاپ نشان داد که پادکست‌ها از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند که باعث طولانی شدن فرآیند تولید می‌شود. این امر باعث شد تا Podeo نرم افزارهای بیشتری بسازد، به ویژه محصولات انتها به انتها برای ارائه پشتیبانی کامل از تولید به سازندگان.

استارت‌آپ پادکست Podeo 5.4 میلیون دلار برای فراتر رفتن <a href= از جهان عرب جمع‌آوری می‌کند" class="wp-image-2888316">
پادکست‌ها می‌توانند صدا را ویرایش کنند، صدا طراحی کنند، برندسازی کنند، و صدای خود را در Podeo ترکیب کنند و «در عرض ۲۴ ساعت، آن را با یادداشت‌ها علامت‌گذاری کنند و یک قسمت کاملاً صیقلی و آماده برای توزیع دریافت کنند».
اعتبار تصویر: Podeo

اکنون پادکست‌ها می‌توانند صدا را ویرایش کنند، صدا طراحی کنند، برندسازی کنند، و صدای خود را در Podeo ترکیب کنند و «در عرض ۲۴ ساعت، آن را با یادداشت‌ها علامت‌گذاری کنند و یک قسمت کاملاً صیقلی و آماده برای توزیع دریافت کنند». Podeo از راه‌حل فناوری تبلیغاتی خود برای تزریق تبلیغات در چندین نقطه در طول قسمت‌ها استفاده می‌کند و به سازندگان راهی آسان برای کسب درآمد می‌دهد.

با این رویکرد، Podeo توانست تعداد زیادی از سازندگان را جذب کند و در کمتر از دو سال بیش از 100000 نفر را جذب کند.

با این حال، در حالی که محتوا در جریان بود، شنوندگان کمتر بود، و Podeo را مجبور کرد که به سراغ کانال‌های جایگزین برود تا از پایگاه مخاطبان گسترده‌تری استفاده کند. این استارت آپ با چندین کانال آفلاین و آنلاین، از جمله ایستگاه های رادیویی سنتی، مشارکت کرد. Jawaker، یک برنامه بازی با ورق در MENA، که در آن راه‌اندازی یک SDK را ادغام کرد تا به گیمرها اجازه دهد در حین بازی به طور منفعلانه گوش کنند. و با ارائه دهنده سرگرمی در پرواز Anuvu.

برخلاف پلتفرم‌های محبوبی مانند Podimo، Podeo هیچ هزینه اشتراکی از شنوندگان دریافت نمی‌کند و به زودی دیگر سازندگان را ملزم به پرداخت هزینه اشتراک نخواهد کرد، در عوض منحصراً به تبلیغات برای کسب درآمد متکی است.

در Podeo، ماموریت ما رشد در کنار سازندگانمان است و اجازه نمی‌دهیم هزینه‌های اشتراک مانع از باز کردن پتانسیل کامل آن‌ها شود. به همین دلیل است که ما همه بسته‌های اشتراک سازنده را حذف می‌کنیم و Podeo را به یک بستر میزبانی و توزیع کاملاً رایگان تبدیل می‌کنیم.» ما دیوار پرداختی برای شنوندگان تحمیل نمی‌کنیم، و همچنان متعهد هستیم که فقط مدل‌های درآمدی را اضافه کنیم که واقعاً سازندگان را قدرتمند می‌کند - مانند عضویت، انعام و توکن‌سازی - تا صدای آنها رشد کند و بدون محدودیت درآمد کسب کند.»

فلاحا او میگوید داشتن یک رسانه غیرمتمرکز فرصتی بی‌نظیر است که به آنها امکان می‌دهد پادکست‌ها را به کانال‌هایی بیاورند که مردم از قبل برای مصرف محتوای صوتی استفاده می‌کنند.

«مدل کسب‌وکار ما نیز کاملاً با نیازهای سازندگان مطابقت دارد: ما به دنبال مخاطبان برنامه‌های تلفیقی برای کسب درآمد در یک فضا نیستیم. در عوض، ما فناوری تبلیغاتی را توسعه داده‌ایم که تبلیغات را به طور یکپارچه در تمام این کانال‌های غیرمتمرکز توزیع می‌کند. سازندگان به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا می‌کنند که تصورش را هم نمی‌کردند، در حالی که برندها بودجه خود را در چندین پلتفرم به طور همزمان بهینه می‌کنند، بدون اینکه نیازی به رفتن مستقیم به رادیو یا برنامه پخش جریانی داشته باشند.

فلاحا او میگوید با اتخاذ رویکردهای بیش از حد محلی برای عرضه، تقاضا و کسب درآمد، پودئو به نیازهای بازارهای نوظهور رسیدگی می‌کند و به آنها مزیت رقابتی نسبت به بازیگران بین‌المللی مانند Acast می‌دهد که سال گذشته وارد منطقه MENA شد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است