متن خبر

استارت آپ هلندی Monumental از روبات ها برای چیدن آجر استفاده می کند

استارت آپ هلندی Monumental از روبات ها برای چیدن آجر استفاده می کند

شناسهٔ خبر: 451485 -




تعداد کمی از دسته‌ها به اندازه ساخت و ساز برای اختلالات ناشی از اتوماسیون آماده هستند. ارزش این صنعت تنها در ایالات متحده حدود 2 تریلیون دلار در سال است. بسیاری از این کارها سخت، تکراری و گاهی خطرناک است - دقیقاً انواع مشکلاتی که روباتیک صنعتی برای حل آنها ساخته شده است. چیز دیگری که ساخت و ساز به ارمغان می آورد، طیف گسترده ای از چالش های مختلف است، به این معنی که استارتاپ های بیشتری می توانند بدون رقابت مستقیم در این فضا فعالیت کنند.

ربات های آجرچینی دقیقاً یک مفهوم دست نخورده نیستند. در حال حاضر، هادریان ایکس احتمالاً شناخته شده ترین بازیکن در فضا است. این شرکت آمریکایی در ساخت سازه هایی از بلوک های بنایی بتنی بزرگ تخصص دارد. در همین حال، Monumental مستقر در آمستردام، در انواع آشناتر خاک رس قرمز تخصص دارد.

این استارت‌آپ در سال 2021 توسط زوجی که پشت شرکت تجسم داده‌ها Silk (که اکنون مشترک Palantir است) تأسیس شد. Monumental قبلاً آزمایش‌های محدودی را در زادگاهش هلند انجام داده است، از جمله نمای بیرونی 15 متری یک ساختمان اداری. مشارکت با 25 پیمانکار از جمله مسکن اقشار کم درآمد دنبال شده است.

من نمی توانم در مورد کارایی سیستم فراتر از آن چیزی که در برخی از دموهای ویدئویی دیده ام صحبت کنم، اما می توانم بگویم که به نظر می رسد این شرکت در حال حل این مشکل از جنبه های مختلف است، که با یک گاری خودکار طراحی شده برای روی شانه های سنگین شروع می شود. محموله ها از آنجا، یک ربات دیگر ملات مایع پخش می کند و آجرها را قرار می دهد.

سالار الخفاجی، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، می گوید: «در Monumental، ما در حال کار برای کمک به صنعت برای مقابله با این چالش ها هستیم. ربات‌ها و نرم‌افزارهای چابک، هوشمند و سازگار ما، تخصص انسانی را با کارایی روباتیک ترکیب می‌کنند، به گونه‌ای که صنعت تا به حال ندیده است. »

Monumental برای جشن گرفتن جشن بیرون آمدن خود، یک دور قابل توجه 25 میلیون دلاری را به رهبری Plural و Hummingbird با مشارکت Northzone، Foundamental و NP-Hard Ventures اعلام کرده است.

بودجه به سمت استخدام، افزایش تولید و تنوع بخشیدن به شیوه آجر/بلوک‌هایی که روبات‌های آن قادر به مدیریت آن هستند، اختصاص می‌یابد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است