استارت آپ های دو چرخه برقی هند به بیش از 150 بازیکن افزایش یافته است، زیرا دولت سرعت خودروهای برقی را افزایش می دهد.
بر اساس یک تحلیل جدید، تعداد استارتآپها در بازار دو چرخهای برقی هند از 54 شرکت در سال 2021 به بیش از 150 استارتآپ افزایش یافته است.
برنشتاین اواخر روز سه شنبه در گزارشی بيان کرد که این هجوم رقابت را در بخشی تشدید کرده است که پیش بینی می شود 15 تا 20 برابر رشد کند و فروش سالانه 15 تا 20 میلیون دستگاه در دهه آینده برسد.
تحلیلگران برنشتاین نوشتند: «بیشتر در جریان اصلی رقابت میکنند و 85 درصد از 65 مدلی که سال گذشته راهاندازی شد، محصولاتی از این قبیل بودند: محصولاتی با سرعت بالا در مقابل سرعت و محدوده محدود، که قبلاً یکی از آپشن های استارتآپها بود». میانگین ظرفیت باتری برای پرتاب های جدید از 2.3 کیلووات ساعت در سال 2022 به 3 کیلووات ساعت افزایش یافته است.
هدف هند دستیابی به 30 درصد نفوذ خودروهای الکتریکی تا سال 2030 و انتشار خالص صفر کربن تا سال 2070 است. دولت مشوق هایی را تحت طرح FAME II خود ارائه کرده است که به خریداران یارانه می دهد و اخیراً تا سال 2024 تمدید شده است.
علیرغم کاهش یارانه های FAME II در اواسط سال 2023، تعداد شرکت های دو چرخه برقی از 124 شرکت در ژوئن 2023 به 152 تا ژانویه 2024 افزایش یافت، که بیشتر این افزایش از سوی "واردکنندگان" قطعات یا خودروهای کامل از خارج از کشور تامین می شود. برنشتاین بيان کرد .
کونال ختار، بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری AdvantEdge که متمرکز بر تحرک است، گفت: «بیشتر اینها فقط کیت های مونتاژ شده از چین هستند. بیرون آوردن یک محصول EV گران نیست. این برندسازی و توزیع است که مردم آن را دست کم می گیرند.»
استارتآپها در حال حاضر هفت جایگاه از 10 جایگاه برتر را در اختیار دارند، از جمله رهبر بازار (اولا الکتریک؛ که همچنین قصد دارد به زودی سهامی عام شود) با 39 درصد سهم از ژانویه 2024. حدود 85 درصد از حجم فروش در بین پنج بازیکن برتر متمرکز شده است. ، با این حال.
تجزیه و تحلیل برنشتاین موانع کمی را برای ورود پیدا کرد، با موتورهای دو چرخ برقی که با استفاده از مدلهای برونسپاری و قطعات بهراحتی در دسترس ساخته شدند. تنها حدود نیمی از 35 بنیانگذار مورد تجزیه و تحلیل آنها پیشینه مهندسی داشتند.
دولت اکنون به سمت مشوق های مرتبط با تولید (PLI) که به نفع تولید داخلی است تغییر می کند. برنشتاین بيان کرد که به اکثر شرکت های خودروسازی تاسیس شده PLI اعطا شده است در حالی که تنها تعداد کمی از استارتاپ ها واجد شرایط هستند، که به طور بالقوه مزیت هزینه ای را برای شرکت های اصلی فعلی ایجاد می کند.
این گزارش فضا را برای حداقل پنج استارتاپ به عنوان بازیگران مرتبط در کنار شرکتهای تثبیت شده نشان میدهد، اما هشدار میدهد که رقابت شدید میتواند حاشیه سود و بازده صنعت را در میان مدت کم نگه دارد.
ارسال نظر