متن خبر

استارت آپ های بازی های ویدیویی می توانند نقطه درخشانی برای VC در سال 2024 باشند

استارت آپ های بازی های ویدیویی می توانند نقطه درخشانی برای VC در سال 2024 باشند

شناسهٔ خبر: 451188 -




صنعت جهانی بازی های ویدیویی هر ساله بیشتر از مجموع فیلم ها و موسیقی درآمد کسب می کند. اما این بدان معنا نیست که این بخش از تأثیرات کلان اقتصادی چند سال گذشته مصون بوده است. شرکت‌های بازی اخراج‌های قابل‌توجهی انجام داده‌اند، و سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در این گروه در سال 2023 به پایین‌ترین حد خود در پنج سال گذشته رسید. اما VCها خوش‌بین هستند که همه چیز در سال جاری تغییر خواهد کرد.

بر اساس گزارش VC Konvoy Ventures که متمرکز بر بازی های ویدیویی است، استارت آپ های بازی در سال گذشته 2 میلیارد دلار جذب کردند. مجموع سال 2023 به طور قابل توجهی نسبت به سال 2021، 9.9 میلیارد دلار، و 2022، 6.7 میلیارد دلار کاهش یافته است.

بسیاری از VC ها فکر می کنند که سال 2024 می تواند حمام خون برای استارت آپ ها باشد، زیرا خروجی ها تا سال 2025 به هیچ وجه به حالت عادی باز نمی گردند. بسیاری از شرکت ها با کمبود پول مواجه می شوند و باید تعطیل شوند. اما بر اساس برخی از VC ها، بازی های ویدیویی ممکن است دور از ذهن باشند.

برای نمونه، هنوز نقاط عطف مثبت زیادی برای این بخش در سال 2023 وجود داشت. عناوین متعددی در سال گذشته منتشر شدند که مخاطبان زیادی از جمله Baldur's Gate 3 و Hogwarts Legacy را به خود اختصاص دادند که هر کدام بیش از 22 میلیون نسخه فروخت. علیرغم یک سال ثابت برای رشد از نظر کلی صنعت بازی، پیش‌بینی می‌شود که بازی‌های ویدیویی تا پایان این دهه به صنعت 229 میلیارد دلاری تبدیل شوند.

این مقوله نیز در حال تغییر است که راه را برای راه اندازی استارت آپ ها در کنار روندهای جدید باز می کند. از آنجایی که درام در مورد هزینه‌های اپ استور اپل همچنان ادامه دارد، این صنعت از بازی‌های موبایلی - که به طور سنتی بیشترین پول سرمایه‌گذاری را جمع‌آوری می‌کرد - دور می‌شود - و به سمت بازی‌های چند پلتفرمی که ساخت آنها گران‌تر هستند، اما سودآورتر نیز هستند، حرکت می‌کند. برخلاف برخی دسته‌بندی‌ها، هوش مصنوعی در مراحل اولیه بازی‌های ویدیویی قرار دارد و احتمالاً امسال جایگاه خود را حفظ خواهد کرد.

جاش چپمن، یکی از بنیانگذاران و شریک مدیریت در Konvoy، بيان کرد که صنعت باید در سال 2024 به رشد عادی بازگردد. افزایش فعالیت ناشی از ورود سرمایه گذاران توریستی به دلیل جهش بازی های ناشی از بیماری همه گیر و افرادی که ارزهای دیجیتال از بازی های وب 3 حمایت می کنند، همگی عقب نشینی کرده است. . او بيان کرد که این صنعت می تواند امسال به رشد ارگانیک بازگردد.

چپمن گفت: «بسیاری از وب 3 و چیزهای رمزنگاری در بازی ها سال گذشته به نوعی از بین رفتند. فقدان شرکت های بازی وب 3 در بازار به افت کلی در جریان معاملات منجر شد. این یکی از زیربخش‌های بازی است، بقیه چیزها بسیار قوی باقی ماندند.»

Ilya Eremeev، مدیر و شریک عمومی The Games Fund، به TechCrunch بيان کرد که علیرغم اینکه صنعت در سال چالش برانگیزتری برای جذب سرمایه قرار دارد، چیزهای زیادی باید در مورد آن هیجان زده شود. یکی از چیزهای اصلی میزان استعداد توسعه دهندگان است که پس از کاهش هزاران نفر در صنعت از طریق اخراج در سال گذشته، وجود دارد. به علاوه، جبران این موقعیت ها کاهش یافته است، به این معنی که استارتاپ ها ممکن است بتوانند استعدادهای برتر را در این بازار جذب کنند.

در حالی که برخی از سرمایه گذاران توریستی از این فضا خارج شده اند، شرکت ها فعال باقی مانده اند و در مراحل اولیه مشارکت بیشتری را آغاز کرده اند. طبق داده‌های PitchBook، این همچنین برخلاف روندهای فضای سرمایه‌گذاری گسترده‌تر است، جایی که VCهای شرکتی در کمترین درصد معاملات ایالات متحده در سال 2023 در 9 سال گذشته شرکت کردند.

ارمیف گفت: «استراتژیک‌ها در آسیا که تلاش می‌کنند عملیات‌های خارج از کشور را در اروپا و آمریکا، به‌ویژه در اروپا اجرا کنند، متوجه شدند که یک فرصت رشد در این منطقه وجود دارد. "گاهی اوقات آنها سرمایه زیادی جمع می کنند، نیاز به سرمایه گذاری دارند و برای معاملات پرخطر بازتر هستند و در مراحل اولیه سرمایه گذاری می کنند."

اما بزرگترین روندی که امسال در بازی های ویدیویی تماشا می شود هوش مصنوعی است. Eremeev گفت، در حالی که دیوانگی هوش مصنوعی در سال 2022 باعث شد بسیاری از شرکت‌های موجود از مهارت هوش مصنوعی خود یا بسیاری از شرکت‌ها شروع به ساختن سریع کنند، اما آنقدرها هم ضربه‌ای فوری به بخش بازی‌های ویدیویی وارد ن کرد. اما شرکت‌ها شروع به راه‌اندازی کرده‌اند و می‌توانند پیامدهای بزرگی داشته باشند - به‌ویژه در مورد هزینه‌های مربوط به ساخت بازی.

موبایل برای مدت طولانی بر فضای بازی حکمرانی کرد، نه فقط به این دلیل که بازی‌ها محبوب بودند، بلکه به این دلیل که تولید آن‌ها به اندازه یک بازی رایانه‌ای غوطه‌ورکننده و با حجم بالای داده گران قیمت نبود. این امر باعث شد که آنها سرمایه پذیرتر شوند. سوفیا دولف، یکی از شرکای Index Ventures که بر روی بازی متمرکز است، بيان کرد که تماشای هوش مصنوعی در بخش بازی‌های ویدیویی یکی از مواردی است که او امسال بیشتر دنبال می‌کند.

دولف گفت: «ما در ابتدای راه‌های هوش مصنوعی هستیم، این توانایی ایجاد چیزی را کاهش می‌دهد، همچنین مانع برای برخی از حوزه‌های بازی که سرمایه‌گذاری کمتری برای VC داشته‌اند را کاهش می‌دهد. بازی‌های سه‌گانه با کیفیت AAA روی رایانه‌های شخصی که چرخه‌های ساخت واقعاً طولانی داشتند، به اندازه بازی‌های موبایلی از مدل مخاطره‌آمیز استفاده نمی‌کردند، و با کاهش این هزینه‌ها، شاهد ساخت استودیوهای زیادی خواهیم بود که از آن فناوری استفاده می‌کنند. من هیجان زده هستم.»

هوش مصنوعی مولد تعبیه شده در بازی ها یکی دیگر از پیشرفت های قابل تماشا است. اگر هوش مصنوعی به کاربران اجازه دهد تا به طور کامل همه جنبه های بازی از جمله NPC ها (شخصیت های غیرقابل بازی) را کنترل کنند، می تواند پیشرفت های بسیار جالبی داشته باشد که در آن بازی ها می توانند بیشتر به یک ماجراجویی شخصی تبدیل شوند. ارمیف بيان کرد که این البته باید نرده ها و دستورالعمل هایی داشته باشد.

جالب اینجاست که هیچ سرمایه‌گذاری AR یا VR را به عنوان حوزه رشدی که امسال از آن هیجان‌زده هستند، ذکر ن کرد. اما با توجه به فهرست فعلی عرضه‌های بزرگ بازی‌های ویدیویی که برای سال 2024 تنظیم شده است و دیزنی هفته گذشته 15 درصد از سهام Epic Games را در اختیار گرفت، سرمایه‌گذاران VC ممکن است دلایل خوبی برای خوش‌بینی به امسال و استارت‌آپ‌های بازی‌های ویدیویی در بلندمدت داشته باشند.

چپمن گفت: "سال بسیار دشوار و چالش برانگیزی برای صنعت بازی خواهد بود، اما فرصت های شگفت انگیزی پدیدار خواهد شد." "اگر به Halo نگاه کنید، Halo در سال 2001 ساخته شد. League of Legends در سال 2009 ساخته شد. روزهای سخت شرکت های باورنکردنی را تولید می کنند."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است