استارت آپ نروژی Factiverse می خواهد با هوش مصنوعی با اطلاعات نادرست مبارزه کند


در پی انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده، یک واقعیت آشکار شد: اطلاعات نادرست در فضای مجازی با سرعت شگفت انگیزی گسترش یافت و دیدگاه آمریکایی ها را در مورد هر نامزد و همچنین مجموعه ای متنوع از موضوعات، از جمله بهداشت عمومی، تغییرات آب و هوا، و مهاجرت شکل داد. هوش مصنوعی مولد - با توانایی اش در تولید دیپ فیک در چند ثانیه و تمایلش به توهم واقعیت ها - فقط مشکل را تشدید می کند.
Factiverse، استارت آپی که در TechCrunch Disrupt Battlefield 200 در ماه اکتبر شرکت کرد، خود را برای این حمله آماده می کند. این شرکت که در بخش امنیت، حریم خصوصی و شبکههای اجتماعی برنده بهترین پیشنهاد شد، ابزاری را توسعه داده است که امکان تحلیل واقعی متن، ویدئو و صدا را به صورت زنده فراهم میکند. هدف شرکت: برای کمک به کسب و کارها در صرفه جویی در ساعت ها تحقیق و کاهش خطرات اعتباری یا مسئولیت قانونی.
استارت آپ نروژی هنوز در مراحل اولیه خود است. به گفته ماریا آملی، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Facterse، Factiverse از زمان راه اندازی در سال 2020 حدود 1.45 میلیون دلار سرمایه اولیه جمع آوری کرده است.
آملی بيان کرد که Facterse حتی حقیقتسنجی زنده مناظرههای ریاستجمهوری ایالات متحده را ارائه کرد که توسط چندین شریک رسانهای مورد استفاده قرار گرفت.
ما یک LLM (مدل زبان بزرگ) نیستیم. آملی به TechCrunch گفت: ما نوع متفاوتی از مدل را بر اساس بازیابی اطلاعات ساختهایم.
بیشتر بخوانید
آملی به عنوان یک روزنامه نگار سابق فناوری و نویسنده منتشر شده، تجربه دست اولی در جنگ علیه واقعیت ها دارد. او برای راه اندازی این استارتاپ با تمرکز بر B2B، با یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری Facterse، وینی ستی، که دانشیار یادگیری ماشین در دانشگاه استاوانگر است، همکاری کرد.
به گفته آملی، مدل Factiverse بر اساس دادههای با کیفیت بالا، به خوبی تنظیم شده و معتبر از منابع معتبر و بررسیکنندههای واقعیت در سراسر جهان آموزش دیده است، و نه «دادههای مواد غذایی آشغال» که هوش مصنوعی مولد روی آن آموزش دیده است.
آملی گفت: «ما مدل هوش مصنوعی خود را طوری آموزش میدهیم که به طور شهودی مانند کسی که تجربه زیادی در تحقیق اطلاعات دارد فکر کند.
این مدل که مبتنی بر یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی است، قادر به شناسایی ادعاها و جستجو در وب در زمان واقعی است - همه چیز از موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ گرفته تا موتورهای جستجوی هوش مصنوعی مانند You.com تا مقالات دانشگاهی.
آملی گفت: «سرگرمکنندهترین بخش این است که ما هر چیزی را که در آن موتورهای جستجو پیش میآید به شما نشان نمیدهیم. "ما در واقع به شما پیشنهاد می کنیم که چه منابعی در مورد موضوع شما معتبرترین یا از نظر تاریخی معتبرترین منابع بوده اند... ما در واقع به حوزه مرتبط با موضوع و گاهی اوقات حتی افرادی که در یک مقاله از آنها نقل قول می شود تحلیل می کنیم."
از امروز، Factiverse او میگوید که از GPT-4، Mistral 7-b، و GPT-3 در توانایی خود برای شناسایی ادعاهای با ارزش در 114 زبان برتری دارد. مدل این شرکت همچنین در تعیین صحت ادعا از LLM ها بهتر عمل می کند. آملی بيان کرد که میزان موفقیت Factiverse حدود 80 درصد است و هدف این است که با جذب مشتریان جدید در سراسر جهان، این شرکت بهبود یابد.
دیگر اخبار
رسانهها و منتقدان چراغ راه مدیران/ رونق سینما مرهون همدلی خانواده سینما، رسانه و مردم است
آملی به TechCrunch گفت: «ما بودجه کافی برای بهترین شدن داریم، اما اینجا در ایالات متحده هستیم تا سریعترین باشیم. او همچنین بيان کرد که این شرکت میخواهد در سال 2025 یک دور اولیه تولید کند. او گفت: «ما به دنبال مشتریان و سرمایهگذارانی هستیم که میخواهند روی اعتماد و اعتبار سرمایهگذاری کنند.
ارسال نظر