متن خبر

استارت آپ بیمه سایبری اروپایی Stoïk 27 میلیون دلار تضمین می کند

استارت آپ بیمه سایبری اروپایی Stoïk 27 میلیون دلار تضمین می کند

شناسهٔ خبر: 786555 -




ریسک سایبری برای شرکت های کوچک در سراسر جهان به یک موضوع مهم تبدیل شده است. در حالی که بسیاری از شرکت ها سعی می کنند از خطرات سایبری اجتناب کنند و آن ها را کاهش دهند، به ندرت درباره انتقال آن خطرات به شخص ثالث بحث می کنند.

به همین دلیل است که Stoïk با یک محصول بیمه سایبری به طور خاص برای مشاغل کوچک و متوسط ​​طراحی شده است. این استارت آپ فرانسوی اخیراً مبلغ 25 میلیون یورویی سری B (حدود 27 میلیون دلار با نرخ ارز فعلی) را جمع آوری کرده است.

از بسیاری جهات، Stoïk ردپای Coalition یا At-Bay را دنبال می کند. با این حال، Stoïk به جای فروش محصولات بیمه خود به شرکت های مستقر در ایالات متحده، منحصراً بر روی شرکت های اروپایی تمرکز می کند.

پس از بیمه شدن توسط Stoïk، کسب و کارها در صورت ادعای ادعای امنیت سایبری پوشش دریافت می کنند. به عنوان مثال، اگر یک شرکت به دلیل یک حادثه سایبری نیاز به توقف تولید یا تعطیلی موقت داشته باشد، Stoïk می تواند از دست دادن درآمد (حاشیه عملیاتی ناخالص) را در آن دوره جبران کند.

Stoïk در حال حاضر شرکت هایی با گردش مالی سالانه 750 میلیون یورو یا کمتر با محدودیت های پوشش 7.5 میلیون یورویی را پوشش می دهد. در حال حاضر این شرکت در فرانسه، آلمان و اتریش فعالیت می کند.

این استارت آپ این عمودی خاص را انتخاب کرد زیرا بیمه سایبری پیچیده تر از سایر انواع محصولات بیمه است. به عنوان مثال، Stoïk یک تیم مدیریت بحران داخلی کوچک برای پاسخگویی به حوادث و کمک به بازیابی اطلاعات و ارتباطات بحران ایجاد کرده است.

ژول ویرات، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل، هفته گذشته به TechCrunch گفت: «از ابتدای هفته، ما ده ها حمله به مجموعه خود داشته ایم، از جمله یک حمله بزرگ. ما افرادی را داریم که در منطقه لیون برای حمله باج افزاری بسیج شده اند که یک شرکت صنعتی را به بن بست رساند.»

هنگامی که مشتریان ثبت نام می کنند، یک نمای کلی از قرار گرفتن در معرض خطر سایبری خود دریافت می کنند. این استارت‌آپ سوابق DNS را رصد می‌کند و پایگاه‌های داده آنلاین را برای نشت رمز عبور مرتبط با این نام دامنه تحلیل می‌کند. Stoïk همچنین می‌تواند اسکن‌های داخلی را برای توصیه تغییرات در تنظیمات ابر و دایرکتوری فعال انجام دهد.

تز ما این است که شرکت ها را بیمه می کنیم. علاوه بر این، ما به آنها کمک خواهیم کرد تا بهتر از خود در برابر حملات سایبری محافظت کنند. به این ترتیب، آنها خوشحال هستند، آنها با همان قیمت بیشتر می گیرند. و ما خوشحالیم، زیرا بیمه‌گذارانی داریم که به خوبی محافظت می‌شوند و پس نسبت به دیگران مطالبات کمتری دارند.»

هنوز هم شباهت هایی با صنعت بیمه به طور کلی وجود دارد. مانند سایر شرکت‌های بیمه، Stoïk باید اطمینان حاصل کند که سیب‌های بد زیادی را در مجموعه مشتریان خود نمی‌پذیرد، زیرا این امر می‌تواند به میزان قابل توجهی بر نسبت ضرر شرکت تأثیر بگذارد.

"وظیفه بیمه گذاران این است که ریسک را انتخاب کنند. پس چه کسی و با چه شرایطی قبول کنم؟ آنها چقدر سایبر را درک می کنند؟» ویرت گفت. به عبارت دیگر، آیا من حاضرم یک شرکت صنعتی 50 میلیون یورویی را که هیچ استراتژی پشتیبان آفلاین ندارد، قبول کنم؟ این فقط یک مثال است، اما اینها سوالاتی است که هر روز از خود می پرسیم.»

Stoïk به عنوان مدیر عامل (MGA) عمل می کند، به این معنی که با شرکت های بیمه و بیمه اتکایی کار می کند تا آنها خطرات را پوشش دهند. Stoïk می‌تواند نرخ‌ها، محصولات و سیاست‌های خود را ایجاد کند - اما ریسک را به شرکت‌های بیمه بزرگ‌تر واگذار می‌کند.

یکی از این شرکای Tokio Marine HCC International است که تنها سرمایه گذار جدید در دور سرمایه گذاری سری B است. بقیه دور از سرمایه گذاران موجود تشکیل شده است. آلون با شرکت Andreessen Horowitz، Munich Re Ventures، Opera Tech Ventures و Anthemis رهبری سری B را بر عهده دارد.

Stoïk محصولات بیمه خود را مستقیماً به مشتریان خود نمی فروشد. در عوض، با کارگزاران بیمه شخص ثالث که قبلاً با SMB ها رابطه دارند کار می کند. استویک تاکنون 1000 کارگزار بیمه را جذب کرده است.

تا پایان سال 2024، استوک باید 5000 بیمه گذار داشته باشد. این مبلغ 25 میلیون یورو حق بیمه است. Stoïk قصد دارد در آینده ثبت نام مشتریان را افزایش دهد. در آینده، این استارت‌آپ انتظار دارد که هر سال با اولین بازار جدید اروپایی در اواخر سال 2024 یا اوایل سال 2025، به کشور جدیدی گسترش یابد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است