متن خبر

استارت آپ اشتراک خودرو بدون راننده Vay به سمت خدمات B2B هدایت می شود

استارت آپ اشتراک خودرو بدون راننده Vay به سمت خدمات B2B هدایت می شود

شناسهٔ خبر: 732937 -




Vay، یک استارت‌آپ که در برلین و لاس‌وگاس به اشتراک‌گذاری خودرو از راه دور تبدیل شده است، در حال گسترش به خدمات تجاری و تجاری و تجاری است که با قراردادهای اخیر با خودروساز فرانسوی پژو و پاپی مستقر در بلژیک افزایش یافته است.

Vay یک استارت‌آپ سنتی سواری یا اشتراک‌گذاری خودرو نیست، و همچنین سرویس روباتاکسی را اجرا نمی‌کند. و با این حال، وقتی مشتریان در لاس وگاس یا برلین اپلیکیشن Vay را باز می‌کنند و ماشینی را تگرگ می‌دهند، بدون اینکه انسان پشت فرمان باشد وارد می‌شود.

این استارت آپ مستقر در برلین، که در سال 2019 تاسیس شد و تا به امروز حدود 110 میلیون دلار جمع آوری کرده است، فناوری عملیات از راه دور را توسعه داده است که به کارمندانی که در یک دفتر نشسته اند اجازه می دهد تا وسایل نقلیه خالی را به مشتریان هدایت کنند. هنگامی که وسیله نقلیه Vay می رسد، مشتری وارد می شود و کنترل دستی ماشین را بر عهده می گیرد. مشتریان خود را به مقصد می‌رسانند. هنگامی که آنها تمام می شوند، راننده تلهوپ ماشین را به عقب برمی گرداند.

او به TechCrunch گفت: بخش جدید تجارت به کسب و کار شرطی است بر روی آنچه توماس فون در اوه، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت فکر می کند آینده تحرک است.

او گفت: "این چیزی است که ما پیش بینی می کنیم آینده وسایل نقلیه به این شکل باشد." "شما فقط روی یک دکمه کلیک می کنید، یک ون یا کامیون یا وسیله نقلیه شخصی را می توانید از راه دور فعال کنید."

فون در اوه بيان کرد که فناوری رانندگی از راه دور از منظر هزینه سرمایه بسیار ارزان است، او انتظار دارد که ظرف 5 تا 10 سال، هر نوع وسیله نقلیه ای که از خط تولید خارج می شود، از راه دور فعال شود و از دوربین های ADAS که در حال حاضر ساخته شده اند استفاده کند. روی وسیله نقلیه

اینجاست که Vay امیدوار است معاملات و سهم بازار را به دست آورد. این توسعه که توسط یک کارگروه در تیم توسعه کسب و کار شرکت به سرپرستی مدیر ارشد بازرگانی جاستین اسپرات رهبری می شود، هدف آن این است که یک نوع AWS برای ناوگان خودرو باشد. این بدان معناست که Vay پلتفرم رانندگی از راه دور را برای خودروسازان، شرکت‌های سهام و کرایه خودرو، حمل‌ونقل، حمل‌ونقل لوکس/تله سواری، و تحویل و تدارکات تامین می‌کند.

این شرکت قبلاً دو معامله انجام داده است. در اوایل سال جاری، Vay اعلام کرد که با پژو همکاری می کند تا چگونگی عملکرد یک ون الکتریکی E-308 مجهز به فناوری رانندگی از راه دور را آزمایش کند. Vay همچنین در حال تحلیل موارد استفاده برای بازار OEM لوکس است. این شرکت او میگوید که این می‌تواند شامل رانندگی از راه دور نیز باشد، جایی که مالکان وسایل نقلیه می‌توانند قبل از اینکه به راحتی به خانه بروند، خود را به یک رویداد اجتماعی برسانند.

Vay همچنین قراردادی با شرکت اشتراک‌گذاری خودروی بلژیکی Poppy برای آزمایش فناوری تله‌ئوپ در ناوگان خود منعقد کرد. فون در اوه بيان کرد که دیگر مشتریان برجسته به زودی معرفی خواهند شد.

یک تله اپراتور Vay در لاس وگاس اعتبار تصویر : Kirsten Korosec

از دیدگاه فون در اوه، Vay در حال ایجاد یک دسته حرکتی جدید است که برای مشتریانی طراحی شده است که خواهان انعطاف پذیری و اجتناب از دردسر پارک کردن وسیله نقلیه هستند. این یک گروه خاص است، اما فون در اوه ادعا می کند که استارت آپ کشش خاصی دارد.

Vay در اوایل سال جاری با دو خودروی برقی کیا نیرو در لاس وگاس عرضه شد. از آن زمان، این استارتاپ به 15 وسیله نقلیه گسترش یافته و منطقه عملیاتی خود را تا حدود 25 درصد از لاس وگاس، از جمله بخش هایی از لاس وگاس شمالی و اسپرینگ هیل، گسترش داده است. Vay از زمان راه اندازی در ژانویه 2024، 3000 سفر را در وگاس انجام داده است و ماهانه 20 درصد رشد می کند. فون در اوه گفت: نتایج به اندازه کافی مثبت بوده است که Vay اکنون در حال سرمایه گذاری در ناوگان بزرگتر با برنامه ریزی برای داشتن 100 وسیله نقلیه در 6 تا 9 ماه آینده است.

قیمت محرک اصلی این نتایج بوده است. فون در اوه بيان کرد که Vay تضمین می‌کند که سفرهای اشتراکی خودروی بدون راننده‌اش نصف قیمت یک سفر سواری ارائه شده توسط Uber و Lyft است. این تضمین قیمت به جذب مشتریان مکرر کمک کرده است - که بسیاری از آنها ساکنان محلی و مسافران هستند. با این حال، این قیمت‌گذاری رقابتی به نتیجه نهایی خود رسیده است.

فون در اوه بيان کرد که این شرکت می تواند با افزایش مقیاس به سوددهی برسد - به ویژه بدون داشتن هزاران وسیله نقلیه در ناوگان خود. او همچنین بيان کرد که آنها می توانند قیمت را تغییر دهند تا سریعتر به سوددهی برسند، اگرچه در حال حاضر این برنامه نیست.

او گفت: «ما دوست داریم این ادعای 50 درصدی ارزان‌تر از تگرگ سواری را حفظ کنیم، اما اگر تصمیم بگیریم همه چیز را روی سودآوری متمرکز کنیم، مجبور نیستیم. ما معتقدیم که تنها 20٪ یا 30٪ ارزانتر از بهترین جایگزین بعدی، ارزش پیشنهادی کافی برای مشتری خواهد داشت."

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است