متن خبر

استارتاپ لجستیک حمل و نقل Harbor Lab 16 میلیون دلار سری A به رهبری Atomico جمع آوری کرد.

استارتاپ لجستیک حمل و نقل Harbor Lab 16 میلیون دلار سری A به رهبری Atomico جمع آوری کرد.

شناسهٔ خبر: 471744 -




کشتی‌های باری که در یک بندر تجاری پهلو می‌گیرند، متحمل هزینه‌هایی به نام «پرداخت» و «هزینه تماس بندر» می‌شوند. این ممکن است عوارض بندر، یدک کش و هزینه های خلبانی باشد. این یک پچ‌ورک پیچیده است و همه پورت‌ها رویه‌های خود را اجرا می‌کنند، بیشتر آن در صفحات گسترده. هزینه جهانی تماس های بندری، برای همه کشتی ها، بیش از 220 میلیارد دلار در سال است.

اکنون، استارت‌آپی که آخرین بار زمانی که سرمایه اولیه 6.1 میلیون یورویی را جمع‌آوری کرد، پوشش دادیم، به جمع آوری سرمایه 16 میلیون دلاری سری A به رهبری اروپایی VC Atomico پرداخته است.

Harbor Lab، یک استارت آپ نرم افزار دریایی یونانی، می گوید هزینه های ناشی از مکالمات بندری کشتی ها، دومین هزینه بزرگ کشتی های تجاری پس از سوخت است که به حدود 2.2 میلیون دلار برای هر کشتی در سال می رسد.

این شرکت ادعا می‌کند که پلتفرم آن می‌تواند این هزینه‌ها را ساده‌سازی کند و حاشیه خطا در خطاهای صورت‌حساب و پرداخت‌های اضافی را از ۲۰ درصد به تنها ۳ درصد در هر تماس پورت کاهش دهد.

آنتونیس مالاکسیاناکیس طی تماسی به من گفت: «من یک کاربر، کاربر بالقوه نرم افزاری بودم که ایجاد کرده بودیم. من خودم بیش از 20000 حساب پرداخت را به صورت دستی تحلیل کرده ام، پس تمام جنبه های تجارت و نکات صنعت را می دانستم. پس برای ما، لحظه‌ای که سرمایه اولیه را داشتیم، و می‌توانستیم مهندسی نرم‌افزار را بپردازیم، و می‌توانستیم روی یک نقشه راه بسیار دقیق تمرکز کنیم، در مورد موفقیت بسیار مطمئن بودیم.»

وی گفت : ما جنگ داریم. اما در صنعت کشتیرانی، به دلیل آن و خطر اضافی، نرخ بار را افزایش می‌دهیم. ما روی انجام یک تحلیل مناسب KYC در مورد همه طرف هایی که در هیئت هستند بسیار متمرکز هستیم. هم کشتی ها و هم عواملی که در سراسر جهان هستند. وقتی جنگ در یک شب اتفاق افتاد، ما مجبور شدیم 100 شرکت کننده را یک شبه تحریم کنیم.

بن بلوم، شریک اتمیکو به من گفت: «ما در حال تحلیل فرآیندهای لجستیک اصلی و جابجایی وسایل در سراسر سیاره بوده‌ایم. با آن لنز به آزمایشگاه هاربر آمدیم. چند مرحله مختلف برای سفر دریایی تجاری وجود دارد. که هر کدام به قطعات نرم‌افزاری در اطراف خود نیاز دارند... این شرکت واقعاً هیجان‌انگیزترین شرکتی بود که می‌توان در آن شرکت کرد. »

او همچنین گفت: «فکر می‌کنم در آنتونیس، شما یک بنیان‌گذار واقعاً رویا را پیش روی خود دارید، کسی که انرژی زیادی را به کسب‌وکاری که در حال ساختش است، و همچنین تجربه‌ای عمیق در صنعت می‌آورد.»

قوانین جدید زیست محیطی و بحران های مختلف ژئوپلیتیکی، رسیدگی به عوارض حمل و نقل محموله را به موضوعی مبرم تبدیل کرده است.

Harbor Lab در حال حاضر غول های حمل و نقل Great Eastern Shipping، Oldendorff، Veson Nautical و 90POE را به عنوان مشتریان و شرکا دارد.

سرمایه‌گذار Seed Apostolos Apostolakis، شریک Venture Friends، به من گفت: «از اولین سرمایه‌گذاران نهادی در Harborlab، ما در همان ابتدا در مورد پتانسیل آن متقاعد شدیم، زیرا آنتونیس آن را به وضوح بیان کرده بود. ما خوش شانس بودیم که پیشرفت مداوم به سمت این چشم انداز را از نزدیک تجربه کردیم و علاوه بر این، پس از این دور جدید، ما حتی بیشتر از آنچه در آینده در انتظار ما خواهد بود، هیجان زده هستیم."

با سرمایه‌گذاران فعلی Notion Capital، Venture Friends، SpeedInvest، و The Dock، و سرمایه‌گذاران جدید Endeavour Catalyst و maritime VC TMV، کل بودجه برای استارت‌آپ یونانی به ۲۲.۵ میلیون دلار می‌رسد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است