متن خبر

استارتاپ تحویل خودکار Nuro در حال آماده شدن برای بازگشت است

استارتاپ تحویل خودکار Nuro در حال آماده شدن برای بازگشت است

شناسهٔ خبر: 656772 -




دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا این هفته مجوز Nuro را برای آزمایش خودروی تحویل خودران نسل سوم R3 خود در چهار شهر منطقه خلیج (Bay Area) اعطا کرد و به استارتاپ AV پس از مواجهه با برخی مشکلات و مشکلات مالی، رونق مثبتی داد.

این تاییدیه به Nuro این امکان را می‌دهد تا خودروی تحویل بدون راننده خود را در Mountain View، Palo Alto، Los Altos و Menlo Park آزمایش کند. وسایل نقلیه Nuro که صندلی، پنجره، فرمان یا پدال ندارند، برای حمل مسافر طراحی نشده اند، بلکه فقط کالا هستند. علیرغم این واقعیت که آنها در جاده های عمومی کار می کنند، بیشتر شبیه ربات های بزرگ تحویل پیاده رو هستند که دارای واحدهای ذخیره سازی کنترل شده با درجه حرارت برای نگهداری مواد غذایی هستند.

دیو فرگوسن، یکی از بنیانگذاران، به TechCrunch گفت: منطقه جغرافیایی ارتقا یافته سومین - اگر نگوییم دومین بزرگ - استقرار وسایل نقلیه کاملاً بدون راننده در ایالات متحده است، پس از Waymo، با اشاره به اینکه کروز ممکن است قبل از زمین گیر کردن خود، گستره استقرار بزرگتری داشته است. ناوگان اواخر سال گذشته

Nuro همچنین یک قرارداد تجاری 10 ساله با Uber Eats دارد که در حال آزمایش آن با وسایل نقلیه شخص ثالث است.

Nuro چند سالی است که R3 خود را به نمایش گذاشته است، اما سال گذشته تصمیم گرفت تا برنامه تولید خود را متوقف کند که باعث می شد هزاران وسیله نقلیه با همکاری شرکت سازنده خودروهای الکتریکی چینی BYD تولید کند. این استارت‌آپ - که زمانی یکی از عزیزان صنعت AV بود، پس از جمع‌آوری بیش از 2 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران برجسته - به سرعت پول نقد می‌سوزانید. پس از دو دور اخراج در دو سال گذشته، Nuro تیم خود را بازسازی کرد تا بر روی درست کردن قطعه استقلال تمرکز کند. این بدان معنی بود که تولید خودرو و عملیات تجاری در پشت سر گذاشته شود.

فرگوسن به TechCrunch بيان کرد که Nuro هنوز هیچ برنامه فوری برای راه اندازی مجدد تولید مقیاس یا عملیات تجاری سنگین ندارد. این شرکت همچنان بر روی آزمایش و اعتبار سنجی معماری جدید هوش مصنوعی خود متمرکز است و فرگوسن می گوید که این رویکرد شروع به پرداخت سود کرده است.

فرگوسن گفت: «ما در واقع به طور چشمگیری به پیشرفت خودمختاری خود و حتی جدول زمانی حول محور خودمختاری سرعت بخشیده ایم. پس بدیهی است که نرم‌افزار، و همچنین سخت‌افزار، حسگر، محاسباتی که به آن نرم‌افزار استقلال در یک تنظیمات [سطح 4] گره خورده است.

SAE سطح 4 استقلال را به عنوان توانایی رانندگی بدون دخالت انسان در شرایط خاص تعریف می کند.

فرگوسن اضافه کرد که Nuro سخت افزار و نرم افزار جدید R3 را روی ناوگانی از تویوتا پریوس (حدود 100 دستگاه) آزمایش و اعتبارسنجی کرده است و حتی به انجام برخی از تحویل با این خودروهای آزمایشی برای Uber Eats ادامه داده است. . در سال 2022، Uber Eats و Nuro یک شراکت تجاری 10 ساله را آغاز کردند.

با وجود به تعویق انداختن قرارداد تولید BYD، Nuro همچنان موفق شد چند ده دستگاه R3 را از این سازنده برقی بگیرد. طی چند ماه آینده، Nuro این ناوگان را در منطقه خلیج و همچنین در دیگر بازار خود در هیوستون راه اندازی خواهد کرد.

یکی از سخنگویان Uber به TechCrunch بيان کرد که غول حمل و نقل و حمل و نقل انتظار دارد استفاده از R3 را برای تحویل در پاییز امسال آغاز کند.

فرگوسن گفت: «یکی از مزایایی که R3 نسبت به R2 ارائه می‌کند، این است که می‌تواند به طور قابل توجهی در یک [حوزه طراحی عملیاتی] توسعه یافته باشد. R2 فقط تا 25 مایل در ساعت رانندگی می کند. R3 از نظر فنی می تواند با سرعت 45 مایل در ساعت رانندگی کند. ما لزوماً آن را در روز اول با آن سرعت اجرا نمی‌کنیم، اما به ما امکان می‌دهد تا آزمایش‌های کامل بدون راننده L4، استقرار، حتی تجاری‌سازی را در یک منطقه بسیار وسیع‌تر انجام دهیم، اساساً همه چیز به جز آزادراه‌ها.

بهبودهای هوش مصنوعی، چه در سطح شرکت و چه در سطح صنعت، به Nuro کمک کرده است تا این کار را انجام دهد. فرگوسن بيان کرد در چند سال گذشته، رویکرد Nuro برای استفاده از یک تا دو مدل پایه بسیار بزرگ هوش مصنوعی که بسیاری از وظایف - مانند نقشه‌برداری، محلی‌سازی، ادراک، پیش‌بینی و برنامه‌ریزی - را در یک مکان انجام می‌دهند، تکامل یافته است که منجر به بهبود عملکرد و کارایی می‌شود. سپس Nuro این را با یک سیستم سنتی تر ترکیب می کند، که در آن همه آن وظایف بر روی مدل های هوش مصنوعی خود انجام می شود تا هوش مصنوعی خود را در زمان واقعی تأیید کند.

این نه تنها به این معنی است که نورو R3 می‌تواند سریع‌تر و در بخش‌های بزرگ‌تری از خلیج و هیوستون رانندگی کند، بلکه زمینه را نیز فراهم می‌کند تا Nuro زمانی که آماده انجام این کار است، مقیاس‌پذیر شود.

امسال این اتفاق نخواهد افتاد، و زمانی که این اتفاق بیفتد، نورو ممکن است نیاز به یافتن یک شریک تولیدی جدید داشته باشد زیرا هر چیزی که توسط BYD ساخته شود احتمالاً مشمول تعرفه‌های سنگین خواهد بود. فرگوسن بيان کرد که تعرفه ها یک نگرانی بالقوه است، اما او در کل از BYD به عنوان یک شریک تولیدی راضی است.

در این میان، Nuro همچنان سر خود را پایین نگه می‌دارد و روی اطمینان از درستی فناوری و اینکه بیشترین بهره را از تحویل‌های Uber Eats خود می‌برد، کار خواهد کرد. فرگوسن همچنین بيان کرد که Nuro در حال تحلیل مسیری برای رسیدن به بازار خارج از تحویل خودکار است، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است