متن خبر

استارتاپ تجارت سریع Flink 150 میلیون دلار دیگر با ارزشی نزدیک به 1 میلیارد دلار جمع آوری می کند.

استارتاپ تجارت سریع Flink 150 میلیون دلار دیگر با ارزشی نزدیک به 1 میلیارد دلار جمع آوری می کند.

شناسهٔ خبر: 754072 -




فلینک، یک استارت‌آپ تجارت سریع خارج از برلین که هدف خرید گوریل‌ها، گتیر، آمازون و گوپاف بود، در حال توضیح چگونگی برنامه‌ریزی خود برای پیشرفت است. TechCrunch به طور انحصاری دریافته است که این شرکت 150 میلیون دلار جمع آوری کرده است که از آن برای دو برابر کردن تجارت در آلمان و هلند با مشارکت Just Eat Takeaway.com استفاده خواهد کرد.

این بودجه، 115 میلیون دلار در سهام و 35 میلیون دلار بدهی، از ترکیبی از سرمایه گذاران جدید و موجود تأمین می شود. BOND، Mubadala، Northzone و غول سوپرمارکت REWE همگی از Flink همراه با دو سرمایه گذار ناشناس حمایت می کنند.

این شرکت فاش نکرد که آیا Just Eat Takeaway یکی از سرمایه گذاران ناشناس است یا خیر. این شرکت هلندی همچنین علاقه مند به ادغام با Flink بوده است و به نظر می رسد که آنها با هم در آنچه که Flink به عنوان "شرکت ترجیحی" توصیف می کند، همکاری می کنند. REWE یکی از شرکای مورد علاقه Flink بود.

اولیور مرکل، بنیانگذار و مدیر عامل فلینک در بیانیه ای گفت: «این سرمایه گذاری ما را قادر می سازد تا جای پای خود را بیشتر گسترش دهیم، کارایی عملیاتی را بهبود بخشیم و به ارائه خدمات سریع و قابل اعتمادی که مشتریان ما به آن اعتماد دارند ادامه دهیم.

Flink ارزش آن را فاش نکرد، اما منابع نزدیک به شرکت به TechCrunch گفتند که این ارزش کمتر از یک میلیارد دلار است. از آنجایی که قبل از این دور، Flink بیش از 1.5 میلیارد دلار به ازای هر PitchBook جمع آوری کرده بود، شرکت در حال انجام برخی افزایش سرمایه است.

به گفته منابع، زمانی که علاقه به تجارت سریع به اوج خود رسید، پس از سرمایه‌گذاری DoorDash در دسامبر 2021، Flink تقریباً 3 میلیارد دلار ارزش داشت و تنها چند ماه بعد، سرمایه بیشتری جذب کرد که ارزش آن را نزدیک به 5 میلیارد دلار نشان داد.

و در آوریل امسال، شایعه شد که فلینک 106 میلیون دلار در حین تحلیل فروش به Getir یا Just Eat Takeaway جمع آوری کرده است. از آن‌چه ما می‌دانیم، آن سرمایه ترکیبی از تأمین مالی پل و سایر تعهدات بود که به سال 2022 برمی‌گردد. از آن زمان، گتیر تهاجمی سابق به‌طور جدی عقب‌نشینی کرده است. با این حال، برخی از آن شایعات دقیق بودند، زیرا Just Eat Takeaway واقعاً در ترکیب است. به ما گفته می شود دور تامین مالی امروز یک معامله جدید است.

خبر سرمایه جدید برای فلینک در انتهای یک زمان پرتلاطم در بازار تحویل فوری منتشر می شود.

این شاخه از تجارت الکترونیک - که در آن خرده‌فروشان آنلاین مجموعه کوچک‌تری از کالاها را ارائه می‌دهند که در «فروشگاه‌های تاریک» توزیع شده نگهداری می‌کنند و برای تحویل در یک ساعت یا کمتر عرضه می‌کنند - در اوایل همه‌گیری کووید-19، سروصدای زیادی به پا کرد. آنها به عنوان یک راه مفید برای مصرف کنندگانی که یا در محل خود پناه می گرفتند یا علاقه مند به حفظ فاصله اجتماعی بودند تا اقلامی را که ممکن است در گذشته از فروشگاه خریداری کرده بودند به دست آورند.

این شکاف در بازار برای سرمایه‌گذارانی که میلیاردها دلار را به انبوهی از استارت‌آپ‌ها سرازیر کردند، که همان مسیری را که شرکت‌های سواری سواری داشتند، با کمپین‌های بازاریابی گران‌قیمت برای جذب کاربران، در پیش گرفتند، بسیار بد بود. قابل ذکر است که برخی از سرمایه گذاران Flink که امروز معرفی شدند بخشی از این عجله بودند. با این حال، همه اینها خانه ای از کارت بود، و بسیاری از این استارتاپ ها یا سقوط کردند یا توسط رقبایشان تسخیر شدند.

فلینک تا حد زیادی بخشی از آن توسعه، تثبیت و عقب نشینی بود: در سال 2022 کاجو را در معامله ای خریداری کرد که به عنوان یک حرکت نجات دهنده برای استارت آپ فرانسوی تلقی می شد. اکنون، فلینک رسماً آن را ترک کرده و از فرانسه خارج شده است.

درست همانطور که Getir به بازار اصلی خود در ترکیه عقب نشینی کرده است، Flink نیز تمرکز خود را برای بهبود اقتصاد واحد خود محدود می کند و هرگونه جاه طلبی آینده برای توسعه از این پایه محکم تر ناشی می شود. امروزه تمرکز این استارتاپ روی آلمان و هلند است.

Flink بيان کرد که انتظار دارد در سال 2024 درآمد ناخالص 600 میلیون دلاری در این دو کشور به دست آورد که 20 درصد نسبت به سال 2023 افزایش یافته است. همچنین بيان کرد که از نظر EBITDA در هر دو بازار شکسته شده است و سودآوری کلی را تا سه ماهه دوم 2025 هدف قرار داده است. میانگین آن. سفارش (که اندازه سبد نیز نامیده می شود) اکنون 40 دلار است.

Flink دارای 146 مرکز در دو کشور در حدود 80 شهر است و گفته است که 30 مکان دیگر را در سال آینده افتتاح خواهد کرد. 8900 کارمند دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است