متن خبر

استارت‌آپ «گوشت» گیاهی Tender قبلاً یک قرارداد زنجیره‌ای فست فود و 11 میلیون دلار دیگر منعقد کرده است.

استارت‌آپ «گوشت» گیاهی Tender قبلاً یک قرارداد زنجیره‌ای فست فود و 11 میلیون دلار دیگر منعقد کرده است.

شناسهٔ خبر: 564243 -




استارت‌آپ فناوری غذایی Tender Food Inc. یک استارت‌آپ 4 ساله است که راه خود را به بازاری می‌دهد که قبلاً مملو از مارک‌های معروف است. آنقدر خوب عمل می کند که قبلاً با فست فود زنجیره ای Clover Food Lab در منطقه بوستون قرارداد بسته است.

شرکت سامرویل واقع در ماساچوست، که قبلا به عنوان گوشت بوستون شناخته می شد، گوشت جایگزین گیاهی، از جمله گوشت دنده کوتاه گاو، گوشت خوک، سینه مرغ و خرچنگ را تولید می کند.

کریستف شانتر، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، به تک کرانچ گفت: فناوری آن شامل چرخاندن الیاف پروتئین گیاهی، از جمله پروتئین سویا، شبیه به روشی که آب نبات پنبه ساخته می شود، برای ایجاد برش های ساختاری گوشت است. پروژه Eaden مستقر در برلین نیز از فناوری ریسندگی فیبر برای تولید پروتئین جایگزین استفاده می کند.

Chantre معتقد است که فناوری Tender از نظر طعم، بافت، تغذیه و هزینه بر محصولات گوشتی مبتنی بر گیاه مانند غذاهای غیرممکن یا Beyond Meat برتری دارد. هر چهار مورد به طور سنتی موانعی برای پذیرش جریان اصلی در صنعت فناوری غذایی بوده اند.

او گفت: «مصرف‌کنندگان تا حد زیادی از آنچه در بازار وجود دارد ناامید شده‌اند. ما بر روی سرمایه گذاری در فناوری ها متمرکز شده ایم تا بتوانیم محصولات بهتری ایجاد کنیم. این کار سختی بود، تا الان.»

غذای لطیف، گوشت گیاهی، پروتئین جایگزین
محصول "گوشت خوک" خرد شده مبتنی بر گیاه Tender Food. (اعتبار تصویر: Tender Food)
اعتبار تصویر: غذای مناقصه /

از زمانی که Tender Food در سال 2020 شروع شد، بازار رشد زیادی داشته است. در آن زمان، شرکت او تکامل یافت و به بلوغ رسید. دو سال پیش، او Tender Food را به عنوان یک شرکت فناوری که عمدتاً بر تحقیق و توسعه متمرکز است، توصیف می کرد. در حالی که امروزه هنوز یک شرکت فناوری است، تمرکز آن به سمت تجاری شدن تغییر کرده است.

چانتر گفت: "ما تازه شروع به تجاری سازی کرده ایم، پس درآمد تمرکز زیادی نداشت، اما اکنون خواهد بود."

برخی از محصولات مناقصه به رستوران‌ها و دانشگاه‌های منطقه بوستون وارد شده‌اند، و یک مشارکت جدید محصولات مناقصه را در بیش از ده‌ها مکان آزمایشگاه غذای Clover در این منطقه دارد.

کریس اندرسون، معاون ارشد Clover در بیانیه‌ای گفت: «ما یک زنجیره گیاه‌خواری محبوب هستیم، پس ، همانطور که می‌توانید تصور کنید، ما بسیاری از محصولات جدید گیاهی را امتحان می‌کنیم. "Tender's از همان ابتدا برجسته بود - نوآورانه است، خوشمزه است، یک گفت نی عالی به کاسه ها و سالادهای غلات ما است. "

این حرکت با تزریق نقدی جدید 11 میلیون دلاری در سری A تقویت می شود. Rhapsody Venture Partners دور را رهبری کرد و سرمایه‌گذاران فعلی مانند Chris Sacca's Lowercarbon Capital و Safar Partners و سرمایه‌گذاران جدید Claridge Partners و Nor'easter Ventures به او پیوستند. در سال 2022، این شرکت 12 میلیون دلار سرمایه اولیه جذب کرد.

این بودجه علاوه بر پاسخگویی به تقاضا برای مشتری جدید رستوران، به توسعه بیشتر محصول اختصاص خواهد یافت. چانتر گفت، همچنین به سمت افزایش تولید مشترک با سایر شرکت ها به میلیون ها پوند محصول خواهد رفت.

این شرکت همچنان محصولات خود را در بازار آزمایش می کند، از جمله با شرکت های خدمات غذایی و شرکت های بزرگ تولید کننده مواد غذایی. در درازمدت، Chantre همچنین Tender Food را به عنوان یک توان‌بخش فناوری برای کل صنعت فناوری غذایی می‌بیند، که با تعداد زیادی از بازیگران مختلف در سراسر زنجیره ارزش کار می‌کند و شاید فناوری‌های آن را مجوز می‌دهد.

در همین حال، Tender Food اخیراً Mike Messersmith، رئیس سابق Oatly در آمریکای شمالی را به هیئت مدیره خود اضافه کرد. پس از پیوستن به Oatly در سال 2017، Messersmith پیشگام راه اندازی این شرکت در ایالات متحده بود. چانتر بيان کرد که مسرزمیت را از طریق یکی از سرمایه گذارانش ملاقات کرده است.

او گفت: «از آنجایی که ما از یک شرکت فناوری به یک شرکت فناوری و تجاری تبدیل می‌شویم، از سازندگان و اپراتورهایی مانند مایک که چنین تجربه‌ای دارند، استخدام می‌کنیم. از نظر ما، در این مرحله بعدی رشد ما واقعاً ارزشمند است. »

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است