متن خبر

استارت‌آپ مخفی ماه به رهبری رهبران سابق Blue Origin بخش جدیدی از بودجه را جمع‌آوری می‌کند

استارت‌آپ مخفی ماه به رهبری رهبران سابق Blue Origin بخش جدیدی از بودجه را جمع‌آوری می‌کند

شناسهٔ خبر: 447637 -




طبق اسناد نظارتی، یک استارت‌آپ مخفیانه به رهبری رهبران سابق Blue Origin، که بر برداشت منابع از ماه متمرکز است، بی‌سروصدا یک بخش جدید از بودجه را بسته است.

Interlune ، استارت‌آپی که حداقل سه سال از فعالیت خود می‌گذرد، اما تقریباً هیچ اطلاعیه عمومی در مورد فناوری خود نداده است، 15.5 میلیون دلار بودجه جدید جمع‌آوری کرده و قصد دارد تا 2 میلیون دلار دیگر را ببندد. یکی از نمایندگان Interlune از اظهار نظر در مورد این داستان خودداری کرد.    

این اولین نشانه عمومی است که نشان می دهد این شرکت از زمان دور اولیه 1.85 میلیون دلاری در سال 2022، هرگونه سرمایه گذاری را بسته است.

بسیاری از آنچه در مورد این استارتاپ شناخته شده است توسط GeekWire در اکتبر گذشته گزارش شد، زمانی که گری لای، مدیر ارشد فناوری Interlune، در طی سخنرانی در موزه پرواز سیاتل، به طور خلاصه این استارت آپ را توضیح داد: "ما قصد داریم اولین شرکتی باشیم که منابع طبیعی را از ماه برداشت می کند تا در اینجا استفاده کند. بر روی زمین،» او گفته است. ما در حال ایجاد یک رویکرد کاملاً جدید برای استخراج آن منابع، کارآمد، مقرون به صرفه و همچنین مسئولانه هستیم. هدف واقعاً ایجاد یک اقتصاد پایدار در فضا است. »

لای یک مهندس هوافضا است که رزومه او شامل یک دوره 20 ساله در Blue Origin است، جایی که او در نهایت معمار ارشد سیستم های حمل و نقل فضایی، از جمله پرتابگرها و فرودگرهای ماه شد. اینترلون توسط راب مایرسون، یک مدیر هوافضا که به مدت 15 سال رئیس شرکت Blue Origin بود، هدایت می شود. Meyerson همچنین یک سرمایه‌گذار فرشته پرکار است و در استارت‌آپ‌های سخت‌افزاری معروفی از جمله Axiom Space، Starfish Space، Hermeus و Hadrian Automation سرمایه‌گذاری می‌کند.

این پرونده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده همچنین وکیل H. Indra Hornsby را به عنوان یکی از مدیران شرکت ذکر کرده است. هورنسبی قبلا سمت مشاور عمومی در BlackSky و Spaceflight Industries داشت و همچنین به عنوان معاون اجرایی در Rocket Lab کار می کرد.

چیزی که اطلاعات کمی در مورد فناوری Interlune وجود دارد، از چکیده یک SBIR کوچک است که استارتاپ سال گذشته از بنیاد ملی علوم اعطا شد. تحت این جایزه، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد «تکنولوژی هسته‌ای را برای استفاده از منابع در محل ماه توسعه دهد: توانایی مرتب‌سازی خاک ماه (قمر سنگ ماه) بر اساس اندازه ذرات».

چکیده او میگوید : «با امکان دسته‌بندی سنگ‌سنگ خام ماه به جریان‌های متعدد بر اساس اندازه ذرات، این فناوری مواد اولیه مناسبی را برای سیستم‌های استخراج اکسیژن از ماه، چاپگرهای سه بعدی قمری و سایر کاربردها فراهم می‌کند.

تعداد فزاینده‌ای از استارت‌آپ‌های فضایی بر آنچه به عنوان استفاده از منابع درجا (ISRU) شناخته می‌شود، یا جمع‌آوری و تبدیل منابع فضایی به کالاهای با ارزش تمرکز می‌کنند. بسیاری از این موارد ناشی از اولویت اعلام شده ناسا برای ساختن یک پایگاه انسانی درازمدت در ماه از طریق برنامه آرتمیس است: این آژانس اذعان می کند که اقامت طولانی مدت در فضا به توانایی تولید مواد به صورت محلی نیاز دارد - خواه ساخت جاده ها. هوای قابل تنفس تولید کند یا حتی پیشران موشک بسازد.

اما این فقط استارت آپ ها نیستند که سعی در تجاری سازی فناوری ISRU دارند. سال گذشته، Blue Origin اعلام کرد که سلول های خورشیدی و سیم های انتقال را از ماده ای ساخته است که از نظر شیمیایی با سنگ سنگی قمری یکسان است.

Blue Origin در اعلامیه فوریه 2023 خود در مورد فناوری گفت: "یادگیری زندگی در زمین - در ماه و مریخ - به همکاری گسترده در جامعه ISRU نیاز دارد." این عبارت در چکیده اینترلون نیز تکرار می‌شود: «استفاده از منابع ماه یک قابلیت مخرب است که مأموریت‌ها را در آنجا قادر می‌سازد تا «از روی زمین زندگی کنند» و توسعه این فناوری را برای سازمان‌های دولتی و صنعت مهم می‌سازد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است