متن خبر

استارت‌آپ فناوری زمین‌فضایی Nuview، Astraea را تصاحب می‌کند تا برنامه‌ها را «سال‌ها سریع‌تر» از آنچه تصور می‌شد تسریع بخشد.

استارت‌آپ فناوری زمین‌فضایی Nuview، Astraea را تصاحب می‌کند تا برنامه‌ها را «سال‌ها سریع‌تر» از آنچه تصور می‌شد تسریع بخشد.

شناسهٔ خبر: 452119 -




گاهی اوقات، برای حرکت سریع، نیازی به شکستن چیزها نیست - فقط باید آنها را به دست آورید. همینطور در مورد Nuview، استارت آپی که هدفش نقشه برداری از فضا با استفاده از لیدار است، که امروز اعلام کرد که پلتفرم تحلیلی Astraea را خریداری کرده است.

شرایط معامله اعلام نشده است. در مصاحبه اخیر، Clint Graumann، مدیرعامل Nuview نیز از مشخص کردن تعداد کارکنان Astraea به شرکت خودداری کرد.

Nuview نسبتاً جوانی است که در یک خرید اجرا می شود. Graumann این شرکت را در ژانویه 2022 تأسیس کرد و تا به امروز حداقل 15 میلیون دلار جمع آوری کرده است. اما گرامن بيان کرد که در تجارب خود، شرکت‌هایی که سعی می‌کنند هر بخش از بازار رصد زمین را بر اساس مسائل مربوط به خود ایجاد کنند، با مشکلات مواجه می‌شوند.

او گفت: «من همیشه شرکت‌های رصد زمین را دیده‌ام که سعی می‌کنند هر قابلیتی را از پایه ایجاد کنند، مبارزه می‌کنند. ما در جایی که باید بسازیم، در جایی که می توانیم شریک می شویم، و فکر می کنم این همه تفاوت را در شرکت های موفق در طول تاریخ اخیر رصد زمین ایجاد کرده است.

از طریق این خرید، او بيان کرد که Nuview می‌تواند اجرای طرح خود را برای ارائه اطلاعات در طیف گسترده‌ای از داده‌های ماهواره‌ای، هوایی و پهپادی «سال‌ها سریع‌تر از آنچه تصور می‌کردیم» آغاز کند.

Nuview قصد دارد مجموعه ای از 20 ماهواره تجاری مجهز به سیستم لیدار را برای نقشه برداری از کل سطح زمین به صورت سالانه مستقر کند. از لحاظ تاریخی، سیستم‌های لیدار سنگین و پرقدرت بوده‌اند و به‌عنوان یک فناوری سنجش از دور که می‌توان آن را در مقیاس بزرگ به کار برد، مناسب نبود. اما Nuview او میگوید که در حال توسعه یک حسگر اختصاصی است که اندازه و وزن کمتری دارد و می‌تواند مناطق بسیار بزرگ‌تری را در یک لحظه اسکن کند.

این شرکت در حال برنامه ریزی برای پرتاب ماهواره اثبات مفهومی به نام "Mr. Spoc، اگرچه گرامن از مشخص کردن اینکه آیا Nuview تاریخ پرتاب قطعی برای آن مأموریت نمایشی رزرو کرده است یا خیر، خودداری کرد. زمانی که این فناوری در فضا اثبات شد، برنامه Nuview این است که صورت فلکی را در قسمت های پنج تایی هر 12 تا 18 ماه به فضا پرتاب کند، که زمان برای تکرار این فناوری باقی می گذارد. Graumann بيان کرد که این شرکت حتی می تواند ماهواره های آینده را در صورتی که وضوح یا نیازهای طیفی متفاوتی در لیدار مورد استفاده وجود داشته باشد، تطبیق دهد.

ما همچنین واقعا مشتاقانه منتظریم که مثلاً ارتفاعی را با آقای Spoc پیدا کنیم، که برای صورت فلکی نامی است که بیشترین تناسب را با نیازهای مشتری دارد. همه این چیزها در کنار هم به ما حس چابکی و توانایی برای بهبود، برآوردن نیازهای مشتریان گسترده تر یا حل مشکلات خاص تر در طول مسیر را به ما می دهد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است