متن خبر

استارت‌آپ حقوق و دستمزد Cercli 4 میلیون دلار برای ساخت «ریپلینگ برای خاورمیانه و شمال آفریقا» جوهر می‌گیرد.

استارت‌آپ حقوق و دستمزد Cercli 4 میلیون دلار برای ساخت «ریپلینگ برای خاورمیانه و شمال آفریقا» جوهر می‌گیرد.

شناسهٔ خبر: 727381 -




آکید آزمی و دیوید ریچ در حالی که تیم‌ها را در دو تا از بزرگترین تک‌شاخ‌ها در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) مدیریت می‌کردند، به فرصتی 2 میلیارد دلاری دست یافتند. آنها متوجه شدند که کارفرمایان سابق آنها در Careem و Kitopi و همچنین سایر مشاغل محلی در منطقه با مدیریت حقوق و دستمزد و هزینه های بالای رعایت آنها به دلیل خطای انسانی دست و پنجه نرم می کنند.

Cercli، استارت‌آپی که در ژانویه راه‌اندازی کرد، این چالش را از طریق نرم‌افزاری که توسعه داده است، برطرف می‌کند که به کسب‌وکارها در منطقه MENA اجازه می‌دهد تا نیروی کار جهانی خود را استخدام، مدیریت و پرداخت کنند. پتانسیل پلت فرم Cercli علاقه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است و منجر به تامین مالی 4 میلیون دلاری اولیه به رهبری Afore Capital مستقر در سانفرانسیسکو شده است که اولین معامله این صندوق در منطقه است.

شریک مدیریت آنامیترا بانرجی گفت، Afore Capital از Cercli، که ادعا می‌کند «Rippling for MENA» را می‌سازد، حمایت کرد، زیرا بنیان‌گذاران «برای حل یکی از بزرگترین چالش‌های منطقه: مدیریت نیروی کار جهانی در حالی که الزامات انطباق را رعایت می‌کنند، در حال ساخت هستند.

مدیر عامل Azmi، که قبلاً عملیات در Kitopi و Careem را رهبری می کرد، در حالی که پیشگام توسعه جهانی در استارتاپ آشپزخانه ابری Kitopi بود، به طور مستقیم با این چالش مواجه شد، جایی که او حقوق و دستمزد کارکنان را در کشورهای مختلف مدیریت می کرد.

من همان کاری را می کردم که دیل در کیتوپی انجام می داد. عظمی در مصاحبه ای با TechCrunch توضیح داد: وقتی در یک بازار جدید راه اندازی می شدیم، باید یک کارمند سابقه دار پیدا کنیم تا به افرادی که باید در آن بازارها استخدام کنیم، پول بدهد. و اینجاست که من با مشکلی مواجه شدم که اکنون در حال حل آن هستیم، که حقوق و دستمزد و همه مجاورت های اطراف آن است، جایی که این شرکت ها سیستمی برای اجرا و پردازش حقوق و دستمزد در کل نیروی کار نداشتند.

مدیر سابق Kitopi فکر می کرد که اگر استارتاپ های برجسته فناوری در منطقه با ناکارآمدی حقوق و دستمزد دست و پنجه نرم کنند، سایر شرکت ها، صرف نظر از اندازه، احتمالاً با چالش های مشابهی روبرو خواهند شد. برای تأیید این موضوع، او با بیش از 30 شرکت، از آرامکو سعودی، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان، گرفته تا یک فروشگاه کوچک مادر و پاپ در منطقه Karama در دبی، مصاحبه کرد تا شیوه‌های حقوق و دستمزد آنها را درک کند.

طبق یافته‌های او، کسب‌وکارهای کوچک‌تر اغلب بر صفحه‌گسترده‌هایی تکیه می‌کنند که مستعد خطرات حفظ حریم خصوصی داده‌ها، تقلب و خطا هستند. از سوی دیگر، شرکت‌های بزرگ‌تر، میلیون‌ها دلار را برای راه‌حل‌های ERP مانند Microsoft Dynamics، SAP یا Oracle برای مدیریت حقوق و دستمزد در سازمان هزینه می‌کنند. او به همراه Reche، مدیر ارشد فناوری سابق در پلتفرم فناوری ورزشی KingMakers مستقر در لندن اما متمرکز بر آفریقا، Cercli را راه‌اندازی کرد تا مدیریت حقوق و دستمزد را در سراسر منطقه با جایگزین کردن این روش‌های قدیمی با یک پلتفرم واحد، یکپارچه کند.

عظمی بيان کرد که این پلتفرم با هدف کاهش خطای انسانی و اطمینان از انطباق کامل برای شرکت ها، جایگزین سیستم های HRIS فردی و راه حل های حقوق و دستمزد از راه دور مانند Deel و Remotepass برای چندین مشتری شده است زیرا خدمات کارآمدتری را ارائه می دهد.

او توضیح می دهد که چرا چنین است. Cercli در ابتدا بر ایجاد یک سیستم حقوق و دستمزد بومی برای مشاغل برای مدیریت و پرداخت به کارکنان به صورت محلی متمرکز بود. با این حال، با رشد پلت فرم، مشتریان شروع به درخواست راه حل های حقوق و دستمزد از راه دور کردند. در حالی که پلتفرم های جهانی مانند Deel یا RemotePass برای مدیریت حقوق و دستمزد پیمانکاران از راه دور یا سوابق کارمندان مفید بودند، اما برای رسیدگی به نیازهای حقوق و دستمزد محلی قابل اعتماد نیستند.

"آنها شروع به پرسیدن کردند که آیا می توانند همه چیز را به پلتفرم ما منتقل کنند زیرا سایر سیستم ها نمی توانند حقوق و دستمزد محلی را مدیریت کنند. این امر ما را بر آن داشت تا دو یا سه سیستم مختلف را برای پاسخگویی به نیازهای جهانی آنها توسعه دهیم. برخی از مشتریان همچنین از محصولات مستقل HRIS مانند BambooHR به عنوان سیستم ثبت خود استفاده می کردند. ما این سیستم های مختلف را ترکیب کردیم اما آن را برای مشاغل MENA محلی سازی کردیم.

مقایسه ریپلینگ

به گفته عظمی، رعایت قوانین کار خاص و پردازش حقوق برای کارمندان بدون حساب بانکی از طرف مشتریان نمونه‌هایی از نحوه بومی‌سازی ارزش گفت ه است، زیرا هزینه‌های حقوق و دستمزد ناشی از عدم رعایت الزامات مطابقت می‌تواند بسیار قابل توجه باشد. عظمی بيان کرد : «شرکت‌ها با همین چالش روبرو هستند: نداشتن منبعی از حقیقت برای با ارزش‌ترین دارایی‌شان - نیروی کارشان - که اغلب یکی از بزرگترین هزینه‌های P&L آنه است. »

Cercli بر شرکت‌های بازار متوسط ​​تمرکز می‌کند، جایی که نیاز به راه‌حل‌های یکپارچه و منطبق بر منابع انسانی، امور مالی، حسابداری، حقوقی و فناوری اطلاعات را در نظر می‌گیرد. Cercli با پیروی از قوانین و قوانین خاص منطقه MENA، مشاغلی را با نیروی کار محلی و جهانی قادر می‌سازد تا خدماتی مانند حقوق و دستمزد، انطباق، کارمندان ثبت شده، بازپرداخت هزینه‌ها، ورود به هواپیما و تأییدیه‌های مرخصی را مدیریت کنند.

Azmi خاطرنشان می کند که این پلتفرم، که با ابزارهای مختلف محل کار برای ساده کردن این فرآیندها ادغام می شود، به صورت افقی در چندین عمودی محصول و بازار ایجاد می شود. او این را مدیون تیمش است که 80 درصد آنها در زمینه تولید و مهندسی هستند و تجربه قبلی در شرکت هایی مانند مایکروسافت، ADP و Accenture دارند.

من فکر می‌کنم نزدیک‌ترین نقطه به Rippling این است که بسیار افقی پیش رفتیم و کل مجموعه منابع انسانی و حقوق و دستمزد را برای مشاغل در منطقه ایجاد کردیم. برای ما، این راه حلی برای ایجاد یک محصول بسیار بزرگتر برای مشتریان است تا به خودکارسازی تمام کارهای دستی و پشتیبانی دیگر که در کسب و کارشان اتفاق می افتد کمک کند. ریپلینگ، روز کاری و دیل.

این استارت‌آپ که مشتریان آن شامل شرکت‌هایی با ۲ تا ۵۰۰ کارمند می‌شود، اوایل امسال راه‌اندازی شد و ادعا می‌کند از ژانویه ۲۵ درصد رشد ماهانه داشته است. تاکنون بیش از 23 میلیون دلار حقوق کارمندان در 31 کشور پرداخت کرده است.

تقاضای حقوق و دستمزد در بازارهای نوظهور

تقاضا برای راه حل های حقوق و دستمزد و منابع انسانی در سراسر بازارهای در حال ظهور افزایش یافته است زیرا شرکت های جهانی به دنبال ارزش بیشتر هستند. خریدهای اخیر این روند را برجسته می‌کند: ماه گذشته، فین‌تک پیونیر مستقر در نیویورک استارت‌آپ جهانی منابع انسانی و حقوق و دستمزد Skuad مستقر در سنگاپور را به قیمت ۶۱ میلیون دلار خریداری کرد. در ماه مارس، Deel PaySpace مستقر در آفریقای جنوبی را به قیمت بیش از 100 میلیون دلار خریداری کرد.

در حالی که این خریدها نشان می دهد که برخی از بازارهای نوظهور برای ادغام آماده هستند، برخی دیگر مانند منطقه MENA هنوز در حال توسعه هستند. Azmi خاطرنشان می کند که Payspace اساساً برای APIهای حقوق و دستمزد خود خریداری شد، زیرا Deel به دنبال استفاده از تجربه خود در "تدوین قوانین و مقررات" در سراسر آفریقا بود. در مقابل، هیچ شرکتی هنوز "مقررات مدون" را در منطقه MENA انجام نداده است و Circli قصد دارد یکی از اولین شرکت هایی باشد که به این هدف دست می یابد.

RemotePass - که اخیراً محصولات خود را برای منطقه MENA بومی سازی کرده است - و Workpay، یکی دیگر از شرکت های حقوق و دستمزد تحت حمایت YC که بر آفریقا متمرکز است، می توانند در صورت تلاقی محصولات و بازارهای آنها به رقبای Cercli تبدیل شوند.

Y Combinator در دور اولیه Cercli شرکت کرد که شامل COTU Ventures و Rebel Fund بود. چندین مدیر اجرایی از Ramp، Rappi، Kitopi، Careem و Rippling نیز در این دور شرکت کردند. استارت‌آپ حقوق و دستمزد یک ساله از این بودجه برای رشد تیم خود، ساخت محصولات مجاور برای خدمت به سایر بخش‌های مشتریان، از جمله شرکت‌های کوچک و متوسط ​​و شرکت‌ها، و گسترش حضور خود در بازارهای اصلی استفاده خواهد کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است